FANDOM

Zegar Weasleyów (ang. Weasley Clock) — zegar posiadany przez rodzinę Weasleyów, który monitorował położenie i aktualną sytuację każdego z członków rodziny. Znajdował się w salonie w Norze. Posiadał dziewięć złotych wskazówek – jedną na jednego członka rodziny.

Zamiast godzin były na nim takie punkty jak "Dom", "Szkoła", "Praca", "Podróż", "Zaginiony", "Szpital, "Więzienie" oraz "Śmiertelne Niebezpieczeństwo".

CiekawostkiEdytuj

  • W książce Harry Potter i Czara Ognia zegar Weasleyów wspomniany był jako "Zegar Dziadka".
  • W książkach serii możemy natknąć się na kwestie sugerujące, iż pani Weasley nosiła ze sobą zegar zawsze i wszędzie. Mimo to Harry zwrócił uwagę na fakt, iż zegar wisiał na ścianie.
  • W filmie Harry Potter i Komnata Tajemnic zegar miał inną kolorystykę – wskazówki były srebrne, tło złoto-zielone a napisy czerwone. Były tam pokazane takie lokacje jak: "Ogród", "Szkoła", "Dom", "Dentysta", "Więzienie", "Zaginiony", "Quidditch", "Podróż" i "Śmiertelne niebezpieczeństwo". Zegar był także zegarem wahadłowym.
  • Śmiesznym faktem jest to, iż w filmowej adaptacji książki Harry Potter i Komnata Tajemnic na zegarze wyraźnie widać pozycję "Dentysta", mimo to w filmowej adaptacji książki Harry Potter i Książę Półkrwi, gdy Hermiona wspomina w Klubie Ślimaka, że jej rodzice to dentyści, nikt nie wiedział co to za zawód. Można dyskutować, czy pozycji tej nie dodał Artur Weasley z jego pasji do mugoli.
  • Gdy któryś z członków rodziny umarł, jego wskazówka była na polu "Podróż".
  • Podczas Drugiej Bitwy o Hogwart wszystkie wskazówki były na polu "Śmiertelne Niebezpieczeństwo".
  • W 2012 roku grupa studentów z Uniwersytetu Munich odwzorowała zegar za pomocą aplikacji na smartphone'a i mikrotechnologii.

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki