FANDOM

The-weasley-family-harry-potter-9137817-1024-576

Członkowie rodziny Weasley byli uważani za zdrajców krwi.

Zdrajcy krwi — pogardliwe określenie używane przez starożytne magiczne rody czarodziejów czystej krwi. Odnosi się najczęściej do innych czarodziejów czystej krwi, czasem również półkrwi, którzy otwarcie sympatyzują z mugolami i mugolakami. Za zdrajców krwi uważani są najczęściej:

Czarodziejska elita, a zdrajcy krwiEdytuj

Większość starych magicznych rodów uważa się za elitę czarodziejskiego świata, przeznaczoną do panowania nad całą resztą. Urodzonych w mugolskich rodzinach, czarodziejów półkrwi oraz półludzi traktuje jako gorszych, patrząc na nich z góry. Ujmą dla czarodziejów czystej krwi jest według tychże rodów przebywanie w niemagicznym towarzystwie. Rodziny, których krwi od pokoleń nie zabrudziła mugolska krew, stosują termin „zdrajca krwi”, mówiąc o tych, którzy nie podzielają ich poglądów na temat „gorszych” ludzi i istot.

Najbardziej radykalni zwolennicy teorii czystości krwi uważają zdrajców krwi za niewiele lepszych od mugolaków. Przykładem jest tu Bellatriks Lestrange, która twierdzi, że ,,u niej zdrajcy krwi są zaraz po szlamach”.

Rodzina Blacków natomiast wydziedziczała i usuwała z drzewa genealogicznego wszystkich, którzy mogli być nazwani zdrajcami krwi.

Zdrajcy krwi ze starych magicznych rodów, jak na przykład Andromeda Tonks, byli pogardzani i odtrącani przez najbliższych.

Zdrajcy krwi w czasach panowania VoldemortaEdytuj

W czasach wojen z Voldemortem wykazywali się często wielkim heroizmem, broniąc mugolaków i nieświadomych niczego mugoli, m.in. poprzez rzucanie zaklęć ochronnych na ich domy. Lord Voldemort oraz jego śmierciożercy zabijali więc zdrajców krwi jako swoich przeciwników. Jednak sądząc, że czysta czarodziejska krew nie powinna być rozlewana, starali się tego uniknąć i uśmiercali tylko, gdy uważali to za konieczne.

W 1997 roku zdrajcy krwi byli śledzeni i kontrolowani przez Ministerstwo Magii.

WystępowanieEdytuj