Wikia

Harry Potter Wiki

Zakon Feniksa

Komentarze0
4755stron na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy tajnego stowarzyszenia. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
To tajne stowarzyszenie. Kieruje nim Dumbledore, to on je założył. Członkami są ci, którzy ostatnio walczyli przeciw Sam-Wiesz-Komu.
Hermiona tłumaczy Harry'emu co to jest Zakon Feniksa[źródło]

Zakon Feniksa (ang. Order of the Phoenix) — tajna organizacja mająca na celu walkę z Lordem Voldemortem i jego zwolennikami – śmierciożercami. Założył ją Albus Dumbledore około 1970 roku. Wielu członków Zakonu zginęło, poświęcając się jego sprawie. Gdy w 1981 r. za sprawą Harry’ego Pottera Voldemort stracił swoją moc Dumbledore nie rozwiązał organizacji, lecz przeczuwając, że Voldemort może powrócić, zawiesił jej działanie. Zakon został reaktywowany 25 czerwca 1995 roku, gdy Voldemort odzyskał moc po wydarzeniach na cmentarzu (podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego). Do dawnych członków Zakonu dołączyli nowi. W tym okresie celem Zakonu nie była bezpośrednia walka z Voldemortem i jego poplecznikami, tylko niedopuszczanie do tego, by zyskał jeszcze większą moc choć rósł w siłę , a także zwerbowanie jak największej ilości nowych członków. Zakon od zawsze działał w podziemiu, w tajemnicy przed Ministerstwem Magii.

Zakonfull

Pierwszy skład Zakonu

Założyciel Albus Dumbledore
Założono
  • 1970 (pierwszy)
  • 1995 (drugi)
Rozwiązano
  • 1981 (pierwszy)
  • 1998 (drugi)
Przywódcy
  • Albus Dumbledore (przed 30 czerwca 1997)
  • Alastor Moody (1-24 lipca 1997)
  • Kingsley Shacklebolt (24 lipca 1997-maja 1998)
Kwatera Główna
  • Grimmauld Place 12
  • Nora
Zamiary Ochrona czarodziejów i mugoli prze Lordem Voldemortem.
Przynależność
  • Ministerstwo Magii(1970 lipca 1997)
  • Gwardia Dumbledore'a
  • Hogwart
  • Harry Potter
Wrogowie
  • Lord Voldemort
  • Śmierciożercy
  • Ministerstwo Magii(czerwiec 1995-czerwiec 1996) (sierpień 1997-maj 1998)
  • Szmalcownicy

Historia Edytuj

Przed Pierwszą Wojną Czarodziejów Edytuj

Powstanie

Zakon Feniksa założył Albus Dumbledore. Na początku organizacja miała na celu walkę ze śmierciożercami i poplecznikami Czarnego Pana. Jednakże szybko się przekonali, że to nie jest dobra taktyka, ponieważ zostali zabijani przez śmierciożerców za sprzeciwianie się woli i rządom Toma Marvolo Riddle'a.

Przepowiednia Sybilli Trelawney

W Barze Pod Świńskim Łbem w 1980 roku przyszła nauczycielka wróżbiarstwa w Hogwarcie wypowiedziała przepowiednię odnośnie Harry'ego Pottera i Riddle'a. Była ona podsłuchana częściowo przez Severusa Snape'a. Profesor Trelawney była oburzona tym, że podsłuchiwał jej rozmowę z Dumbledorem, ponieważ myślała, że profesor Snape podsłuchuje bo chce się dowiedzieć jak wygląda rozmowa o pracę w Hogwarcie. Jednakże Severus jako wierny śmierciożerca powiedział Czarnemu Panu treść tego, co podsłuchał. Voldemort zapragnął pozbyć się zagrożenia, które wciąż było na jego drodze.

Nawrócenie Severusa Snape'a

Severus, gdy dowiedział się, że Voldemort chce zabić Lily Evans, którą zawsze kochał, udał się do Dumbledore'a. Powiedział mu o wszystkim, począwszy od tego, że kocha Evans jak i że błagał Czarnego Lorda, by oszczędził Lily. Wzbudziło to odrazę w Albusie, ponieważ wypomniał Severusowi jego egoizm. Po tym wyznaniu profesor eliksirów poprosił, by ochronił całą rodzinę Potterów. Dumbledore obiecał zrobić co jest tylko możliwe.

Uczynienie Petera Pettigrew strażnikiem tajemnicy

Uświadomieni o zagrożeniu Lily i James Potterowie postanowili się ukryć w Dolinie Godryka. Na początku poprosili Syriusza Blacka by został ich strażnikiem tajemnicy. Huncwot uznał jednak, że jest to zbyt oczywiste, więc zaproponował to Peterowi Pettigrewowi. Glizgodon zgodził się, jednakże miał zamiary wstąpienia w szeregi śmierciożerców. O sekrecie Potterów wiedzieli tylko: Syriusz Black, Peter Pettigrew i Bathilda Bagshot oraz prawdopodobnie Albus Dumbledore. Peter w końcu zdecydował się wydać Potterów i skazać ich tym samym na śmierć.

31 października 1981

Voldemort dowiedziawszy się o miejscu pobytu Potterów, udał się do Doliny Godryka w Noc Duchów. Najpierw zabił Jamesa, potem Lily a na koniec próbował uśmiercić Harry'ego lecz mu się to nie udało, ponieważ jego matka oddała za Pottera życie. Czarny Pan stracił cialo, w wyniku próby uśmiercenia Harry'ego i uciekł do Albanii.

Druga Wojna Czarodziejów Edytuj

W dniu 24 czerwca 1995 roku Lord Voldemort powrócił do władzy. Barty Crouch Jr jego sługa ,jako Alastor Moody przebraniu, manipulował Czarą Ognia, w celu zapewnienia, aby Harry Potter stał się zwycięzcą Turnieju Trójmagicznego. Kiedy Harry i Cedrik Diggory dotknęli Pucharu Trójmagicznego, nie wiedząc, że został on wykonany w świstoklika,przetransportowali się na cmentarz w Little Hangleton. Peter Pettigrew zamordował Cedrica, a następnie wykonywał rytuał wskrzeszenia Voldemorta, który następnie wezwał swoich Śmierciożerców do niego. Harry zdołał uciec i poinformować Albusa Dumbledore'a o powrocie Czarnego Pana.

W ciągu godziny, oryginalni członkowie Zakonu został poinformowany. Dumbledore wysłał Syriusza Blacka, w jego formie Animaga(pies), aby ostrzec kluczowych członków, takich jak Arabella Figg, Mundungus Fletcher i Remus Lupin o nowym zagrożeniu. Po jego rozpuszczeniu skonfigurowali centralę na Grimmauld Place 12 - rodzinnego domu Syriusza.Dom został zabezpieczony Zaklęciem Fideliusa,a Dumbledore zodtał Strażnikiem Tajemnicy. Członkowie Zakonu zostali przypisani przez Dumbledore'a, w celu ochrony Harry'ego Pottera. Harry i jego najlepsi przyjaciele Ron Weasley i Hermiona Granger wspomagali Zakon, jednak nie byli oficjalnymi członkami, gdyż nie mieli ukończonych 17 lat (po skończeniu 17 lat czarodziej stawał się dorosły)

Członkowie Edytuj

Występowanie Edytuj

Harry potter ordem inteira
L'Ordre du Phénix Originale

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zakon Feniksa

  • Zakon Feniksa

    9 wiadomości
    • Werek16 napisał(a):Moglibyście podać o nim jak najwięcej danych?  Może nie zayważyłeś, ale jesteś na Harry Potter Wiki. Wystar...
    • Hjimmy,Nazywam sie GoldHeart..... i jakies 6 liczb xD

Więcej od Wikii

Losowa wiki