Wikia

Harry Potter Wiki

Zakon Feniksa

4907stron na
tej wiki
Komentarze0
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy tajnego stowarzyszenia. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Sensualna

Zakon Feniksa (ang. Order of the Phoenix) — tajna organizacja założona w 1970 roku przez Albusa Dimbledore`a, zrzeszająca czarodziejów sprzeciwiających się działalności Lorda Voldemorta i jego popleczników. Organizacja została założona po powrocie Czarnego Pana do Anglii z zagranicy i rozpoczęciu przez niego działań mających na celu przejęcie Brytyjskiego Ministerstwa Magii. Zakon współpracował z Ministerstwem w celu walki z Czarnym Panem i jego zwolennikami i odegrał kluczową rolę w czasie Pierwszej Wojny Czarodziejów. Zwycięstwo okupione niestety stratami w członkach Zakonu, nadeszło 31 października 1981 roku, kiedy Voldemort został pokonany przez Harry`ego Pottera.

Organizacja
Założyciel(e) Albus Dumbledore
Rok powstania
Przywódca(y)
Kwatera Główna
Organizacja została rozwiązana, by ponownie się zebrać w 1995 roku, po ogłoszeniu przez Harry`ego Pottera powrotu Lorda Voldemorta. Ministerstwo nie chciało przyznać, że Czarny Pan powrócił, więc sam Zakon próbował chronić Harry`ego i przepowiednię dotyczącą jego i Voldemorta w Departamencie Tajemnic. Po bitwie między Zakonem, a Śmierciożercami, Ministerstwo musiało potwierdzić informację o powrocie Czarnego Pana.

W następnym roku Zakon stracił lidera, a Ministerstwo zostało podbite przez Voldemorta. Zakon kontynuował swoją działalność podziemną, starając się chronić mugoli i informować o prawdziwej sytuacji w czasie Drugiej Wojny Czarodziejów. Odpowiedzieli na wezwanie do broni przez Gwardię Dumbledore'a w dniu 2 maja 1998 roku, by walczyć z wojskami Voldemorta i bronić Hogwartu. Bitwa zakończyła się śmiercią Voldemorta z rąk Harry`ego Pottera co zdecydowało o ostatecznym zwycięstwie dobra nad złem.

Historia Edytuj

Powstanie i Pierwsza Wojna Czarodziejów Edytuj

Geneza Edytuj

Przepowiednia Edytuj

Zakończenie działalności Edytuj

Druga Wojna Czarodziejów Edytuj

Ponowna walka Edytuj

Stosunki z Ministerstwem Edytuj

Ochrona Hogwartu Edytuj

Upadek Ministerstwa Magii Edytuj

Opór Edytuj

Bitwa o Hogwart Edytuj

Zakonfull

Pierwszy skład Zakonu

Założyciel Albus Dumbledore
Założono
  • 1970 (pierwszy)
  • 1995 (drugi)
Rozwiązano
  • 1981 (pierwszy)
  • 1998 (drugi)
Przywódcy
  • Albus Dumbledore (przed 30 czerwca 1997)
  • Alastor Moody (1-24 lipca 1997)
  • Kingsley Shacklebolt (24 lipca 1997-maja 1998)
Kwatera Główna
  • Grimmauld Place 12
  • Nora
Zamiary Ochrona czarodziejów i mugoli prze Lordem Voldemortem.
Przynależność
  • Ministerstwo Magii(1970 lipca 1997)
  • Gwardia Dumbledore'a
  • Hogwart
  • Harry Potter
Wrogowie
  • Lord Voldemort
  • Śmierciożercy
  • Ministerstwo Magii(czerwiec 1995-czerwiec 1996) (sierpień 1997-maj 1998)
  • Szmalcownicy
Nawrócenie Severusa Snape'a

Severus, gdy dowiedział się, że Voldemort chce zabić Lily Evans, którą zawsze kochał, udał się do Dumbledore'a. Powiedział mu o wszystkim, począwszy od tego, że kocha Evans jak i że błagał Czarnego Lorda, by oszczędził Lily. Wzbudziło to odrazę w Albusie, ponieważ wypomniał Severusowi jego egoizm. Po tym wyznaniu profesor eliksirów poprosił, by ochronił całą rodzinę Potterów. Dumbledore obiecał zrobić co jest tylko możliwe.

Uczynienie Petera Pettigrew strażnikiem tajemnicy

Uświadomieni o zagrożeniu Lily i James Potterowie postanowili się ukryć w Dolinie Godryka. Na początku poprosili Syriusza Blacka by został ich strażnikiem tajemnicy. Huncwot uznał jednak, że jest to zbyt oczywiste, więc zaproponował to Peterowi Pettigrewowi. Glizgodon zgodził się, jednakże miał zamiary wstąpienia w szeregi śmierciożerców. O sekrecie Potterów wiedzieli tylko: Syriusz Black, Peter Pettigrew i Bathilda Bagshot oraz prawdopodobnie Albus Dumbledore. Peter w końcu zdecydował się wydać Potterów i skazać ich tym samym na śmierć.

Członkowie Edytuj

Występowanie Edytuj

Harry potter ordem inteira
L'Ordre du Phénix Originale

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zakon Feniksa

  • Zakon Feniksa

    9 wiadomości
    • Werek16 napisał(a):Moglibyście podać o nim jak najwięcej danych?  Może nie zayważyłeś, ale jesteś na Harry Potter Wiki. Wystar...
    • Hjimmy,Nazywam sie GoldHeart..... i jakies 6 liczb xD

Więcej od Wikii

Losowa wiki