Wikia

Harry Potter Wiki

Zaklęcia Niewybaczalne

Komentarze5
4121stron na
tej wiki

Zaklęcia Niewybaczalne — trzy niedozwolone i bardzo groźne zaklęcia. Użycie któregokolwiek z nich wobec drugiego człowieka karane jest dożywotnim osadzeniem w Azkabanie. Zwykle używają ich śmierciożercy. Po raz pierwszy zostały zakazane w roku 1717.[1]

Avada KedavraEdytuj

571px-Ak

Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Od klątwy tej zginęła większość ofiar Voldemorta i śmierciożerców. Jedyną osobą, której udało się je przeżyć, był Harry Potter. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane było dożywotnim pobytem w Azkabanie. Do jego rzucenia potrzeba potężnej mocy magicznej.

CruciatusEdytuj

Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Cruciatus jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umierała – zaklęcie trwało tak długo, aż czarodziej rzucający je zdjął klątwy. Ofiara zaklęcia myślała jedynie o tym, by umrzeć i już więcej nie cierpieć. Zaklęciem tym torturowano znanych aurorów Franka Longbottoma oraz jego żonę (rodziców Neville'a Longbottoma), co doprowadziło ich do utraty zmysłów. 

ImperiusEdytuj

o upadku Voldemorta większość jego popleczników tłumaczyła się, iż działali właśnie pod wpływem klątwy Imperius.

Użycie w seriiEdytuj

Barty Crouch Jr.Edytuj

Gdy Harry Potter był w czwartej klasie, nauczyciel obrony przed czarną magią (Barty Crouch Jr pod postacią Alastora Moody'ego) opowiedział klasie o tych czarach. Użycie któregokolwiek z nich nie jest jednak łatwe. Należy czuć złość, pogardę, chęć morderstwa, bądź też zadania bólu. Uczucia te muszą być jednak bezpodstawne - gdy Harry użył jednego z nich na Bellatriks po tym, jak ta zabiła Syriusza, nic to nie dało, gdyż czuł nienawiść w słusznej sprawie. Alastor Moody zadał Hermionie pytanie „Dlaczego te zaklęcia nazywają się niewybaczalne” a Hermiona odpowiedziała „Te zaklęcia nazywają się niewybaczalne, bo po ich użyciu nie ma odwrotu”. Jednak w siódmej części Harry Potter używa zaklęcia Imperius w Banku Gringotta, lecz nikt nie zwraca na to uwagi.

Harry Potter Edytuj

W piątej części przygód Harry'ego Pottera, podczas pojedynku pomiędzy Bellatriks Lestrange, a Syriuszem Blackiem, został zamordowany ojciec chrzestny Harry'ego. Wówczas Harry użył zaklęcia Cruciatus wobec Bellatriks Lestrange.  Następną chwilę później przybył Voldemort i kusił Harry'ego, by użył zaklęcia uśmiercającego. W siódmym tomie Harry użył Niewybaczalnego Zaklęcia Cruciatus przeciwko Amycusowi Carrowowi, który splunął na profesor McGongall, błysnęło czerwone światło i Amycus Carrow tak wił się i jęczał z bólu, że Harry nawet nie musiał się skupiać. W siódmym tomie użył także parokrotnie Imperiusa podczas włamania do banku Gringotta w celu odnalezienia pucharu Helgi Hufflepuff. To zaklęcie padło na Traversa i kilku goblinów.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie Ron Weasley użył zaklęcia Avada Kedavra na Nagini w II Bitwie o Hogwart, by ją powstrzymać, bo z jego różdżki wydobyła się zielona wiązka.

Przypisy

  1. Baśnie Barda Beedle'a, strona 83

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zaklęcia Niewybaczalne

  • zaklęcia niewybaczalne

    5 wiadomości
    • ale przecież każda normalna osoba która czytała lub oglądała najlepszą serie książek świata powinna wiedzieć, że czary zakazane ...
    • Gwoli ścisłości - niepełnoletni czarodzieje mogli używać czarów, ale w szczególnych przypadkach, choć i z tym bywało różnie w seri...

Więcej od Wikii

Losowa wiki