Wikia

Harry Potter Wiki

Zaklęcia Niewybaczalne

Komentarze7
4244strony na
tej wiki

Zaklęcia Niewybaczalne — trzy niedozwolone i bardzo groźne zaklęcia. Użycie któregokolwiek z nich wobec drugiego człowieka karane jest dożywotnim osadzeniem w Azkabanie. Zwykle używają ich śmierciożercy. Po raz pierwszy zostały zakazane w roku 1717.[1]

Avada KedavraEdytuj

571px-Ak

Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, nieodwracalne, za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę i nie ma na nie przeciwzaklęcia. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Od klątwy tej zginęła większość ofiar Voldemorta i śmierciożerców. Jedyną osobą, której udało się je przeżyć, był Harry Potter. Użycie go przeciw istocie ludzkiej karane było dożywotnim pobytem w Azkabanie. Do jego rzucenia potrzeba potężnej mocy magicznej.

CruciatusEdytuj

Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Cruciatus jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umierała – zaklęcie trwało tak długo, aż czarodziej rzucający je zdjął klątwy. Ofiara zaklęcia myślała jedynie o tym, by umrzeć i już więcej nie cierpieć. Zaklęciem tym torturowano znanych aurorów Franka Longbottoma oraz jego żonę (rodziców Neville'a Longbottoma), co doprowadziło ich do utraty zmysłów. 

ImperiusEdytuj

Zaklęcie przejęcia całkowitej kontroli nad umysłem ofiary. Po upadku "Czarnego Pana" większość jego popleczników (sojuszników) tłumaczyła się, iż działali właśnie pod wpływem klątwy.

Użycie w seriiEdytuj

Barty Crouch Jr.Edytuj

Gdy Harry Potter był w czwartej klasie, nauczyciel obrony przed czarną magią (Barty Crouch Jr pod postacią Alastora Moody'ego) opowiedział klasie o tych czarach. Użycie któregokolwiek z nich nie jest jednak łatwe. Należy czuć złość, pogardę, chęć morderstwa, bądź też zadania bólu. Uczucia te muszą być jednak bezpodstawne - gdy Harry użył jednego z nich na Bellatriks po tym, jak ta zabiła Syriusza, nic to nie dało, gdyż czuł nienawiść w słusznej sprawie. Alastor Moody zadał Hermionie pytanie „Dlaczego te zaklęcia nazywają się niewybaczalne” a Hermiona odpowiedziała „Te zaklęcia nazywają się niewybaczalne, bo po ich użyciu nie ma odwrotu”. Jednak w siódmej części Harry Potter używa zaklęcia Imperius w Banku Gringotta, lecz nikt nie zwraca na to uwagi.

Harry Potter Edytuj

W piątej części przygód Harry'ego Pottera, podczas pojedynku pomiędzy Bellatriks Lestrange, a Syriuszem Blackiem, został zamordowany ojciec chrzestny Harry'ego. Wówczas Harry użył zaklęcia Cruciatus wobec Bellatriks Lestrange.  Następną chwilę później przybył Voldemort i kusił Harry'ego, by użył zaklęcia uśmiercającego. W siódmym tomie Harry użył Niewybaczalnego Zaklęcia Cruciatus przeciwko Amycusowi Carrowowi, który splunął na profesor McGongall, błysnęło czerwone światło i Amycus Carrow tak wił się i jęczał z bólu, że Harry nawet nie musiał się skupiać. W siódmym tomie użył także parokrotnie Imperiusa podczas włamania do banku Gringotta w celu odnalezienia pucharu Helgi Hufflepuff. To zaklęcie padło na Traversa i kilku goblinów.

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdopodobnie Ron Weasley użył zaklęcia Avada Kedavra na Nagini w II Bitwie o Hogwart, by ją powstrzymać, bo z jego różdżki wydobyła się zielona wiązka.

Przypisy

  1. Baśnie Barda Beedle'a, strona 83

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zaklęcia Niewybaczalne

  • zaklęcia niewybaczalne

    5 wiadomości
    • ale przecież każda normalna osoba która czytała lub oglądała najlepszą serie książek świata powinna wiedzieć, że czary zakazane ...
    • Gwoli ścisłości - niepełnoletni czarodzieje mogli używać czarów, ale w szczególnych przypadkach, choć i z tym bywało różnie w seri...

Więcej od Wikii

Losowa wiki