Fandom

Harry Potter Wiki

Zakazany Las

7127stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Indik.jpg

Zakazany Las

Zakazany Las (ang. Forbidden Forest) — puszcza znajdująca się w bliskim sąsiedztwie Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Las był bardzo stary i tajemniczy. Żyło tam dużo stworzeń, wiele z nich niebezpiecznych. Z tego powodu wstęp do lasu był zakazany dla uczniów. Wyjątkiem były nieliczne lekcje Opieki nad magicznymi stworzeniami, które się tam odbywały.

Stworzenia Edytuj

Zakazany Las cechuje się różnorodnością magicznych stworzeń, od bardzo niebezpiecznych, do zupełnie nieszkodliwych. Występowały tam:

  • Centaury – pół ludzie, pół konie. Były to bardzo waleczne i honorowe stworzenia, które łatwo obrazić. Potrafiły przepowiadać przyszłość z gwiazd, płomieni i dymu. Znanymi centaurami mieszkającymi w Zakazanym Lesie byli Firenzo, Zakała, Ronan i Magorian.
  • Akromantule – ogromne pająki posługujące się ludzką mową. Były nieprzyjaźnie nastawione do ludzi. W Zakazanym Lesie mieszka cała ich kolonia, którą przewodził Aragog i jego żona, Mosag.
  • Jednorożce – konie z rogiem na czole, mające ogromną moc magiczną. Nie lubiły dotyku mężczyzn, pozwalały zbliżyć się do siebie tylko kobietom. Jedynie młode tolerowały również chłopców.
  • Testrale – magiczne stworzenia widoczne tylko dla czarodziejów, którzy widzieli śmierć innej osoby. Niektórzy uważali, że testrale przynosiły nieszczęście, jednak naprawdę były to łagodne i życzliwe stworzenia.
  • Hipogryfy – połączenie konia z orłem. Były to niebezpieczne i szlachetne stworzenia, z którymi należało obchodzić się bardzo ostrożnie. Znanym z serii hipogryfem był Kłębolot.
  • Nieśmiałki – małe stworzenia pilnujące drzew. Z wyglądu przypominały patyk z dwoma oczami. Były niegroźne dla ludzi. Robiły się jednak agresywne, gdy ktoś zaatakował drzewo, które strzegły.
  • Sklątki tylnowybuchowe – niebezpieczne magiczne stworzenia, krzyżówka mantykory i kraba ognistego. Zostały wyhodowane przez Hagrida.
  • Wilkołaki – ludzie zmieniający się w czasie pełni w wilkopodobną istotę. Były bardzo niebezpieczne dla ludzi, jednak nie atakowały innych zwierząt.

Roślinność Edytuj

Zakazany Las składał się głównie z drzew liściastych. Rosły one gęsto, miały grube pnie i sędziwy wiek. Im dalej w las, tym korony drzew przepuszczły coraz mniej światła, a puszcza stawała się mroczniejsza i bardziej przerażająca.

W serii Edytuj

Przed 1991 Edytuj

Gdy bestia hodowana przez Rubeusa Hagrida w lochach Hogwartu została oskarżona o zabijanie uczniów, jej właściciel przeniósł ją do Zakazanego Lasu, aby ją ochronić. Od tego czasu bestia – Aragog żył w puszczy. Hagrid znalazł dla niego żonę Mosag, z którą akromantula założyła rodzinę.

Wiele lat później do szkoły zaczęło uczęszczać dwóch bliźniaków – Fred Weasley i George Weasley. Prawdopodobnie bracia wiele razy próbowali dostać się do Zakazanego Lasu, wbrew regułom obowiązującym w szkole.

1992–1993 Edytuj

Harry Potter i Ron Weasley dowiedzieli się o powodzie wyrzucenia Hagrida z Hogwartu i chcieli zapytać się go, czy naprawdę brał udział w otwarciu Komnaty Tajemnic po raz pierwszy. Zanim jednak zdążyli dowiedzieć się od niego czegokolwiek, do jego chatki przyszli Lucjusz Malfoy i Korneliusz Knot. Mężczyźni zabrali go do Azkabanu, ponieważ podejrzewali, że może być zamieszany w ponowne otwarcie Komnaty. Gajowy przed wyjściem powiedział do ukrytych pod peleryną-niewidką Harry'ego i Rona, aby szli za pająkami.

Chłopcy, słuchając jego rady, poszli za małymi pająkami prosto w głąb Zakazanego Lasu. Doprowadziło ich to do gniazda koloni akromantul mieszkających w puszczy. Spotkali tam Aragoga, przed którym przedstawili się jako przyjaciele Hagrida. Rozmowa z olbrzymim pająkiem uświadomiła im, że gajowy nigdy nie otworzył Komnaty Tajemnic i że został niesłusznie oskarżony. Powiedział im także, że tajemniczy potwór swoją ostatnią ofiarę zabił w łazience. Mimo że przywódca koloni nie zjadł ich, ponieważ byli przyjaciółmi Hagrida, nie zabronił tego swoim dzieciom. Setki pająków ruszyły więc na Harry'ego i Rona. Chłopcy nie byli w stanie przeciwstawić się stworzeniom. Ocalił ich magiczny samochód – Latający ford anglia, który jakimś cudem znalazł się akurat w tamtym miejscu w lesie. Czarodzieje wsiedli do samochodu, którym uciekli od wielkich pająków i wyjechali na skraj lasu.

1993–1994 Edytuj

Po wyjściu Harry'ego, Rona, Hermiony, Syriusza Blacka, Remusa Lupina, Snape'a i Pettigrewa z podziemnego tunelu prowadzącego z Wrzeszczącej Chaty Lupin przemienił się w wilkołaka. Mężczyzna zapomniał wcześniej wypić Wywar Tojadowy, który pozwoliłby mu zachować ludzką świadomość, więc stał się bardzo niebezpieczny dla innych ludzi. Syriusz zmienił się w psa, aby powstrzymać go od ataku. Kiedy wilkołak zranił przyjaciela i powalił go, uciekł do Zakazanego Lasu.

Kilka godzin później Harry i Hermiona cofnęli się w czasie, używając Zmieniacza czasu, aby uratować Syriusza i Hardodzioba. Po uwolnieniu hipogryfa, zaprowadzili zwierzę do Zakazanego Lasu. Jakiś czas potem musieli uciekać skrajem lasu, aby nie spotkać się ze zmienionym w wilkołaka Remusem Lupinem.

1994–1995 Edytuj

Pierwszym zadaniem Turnieju Trójmagicznego było zdobycie złotego jaja strzeżonego przez smoka. Stworzenia sprowadzono z Rumunii, a następnie ukryto w Zakazanym Lesie. Igor Karkarow, dyrektor Durmstrangu udał się do lasu i zobaczył smoki. Kilka dni po nim do miejsca ukrycia stworzeń przyszedł Harry z Hagridem i Olimpią Maxime.

Przed trzecim zadaniem Turnieju Trójmagicznego wszyscy uczestnicy zostali wezwani na boisko do quidditcha, gdzie poinformowano ich, że ostatnim zadaniem będzie labirynt. W drodze powrotnej do zamku Wiktor Krum poprosił Harry'ego o rozmowę. Oddalili się od drogi, w pobliże Zakazanego Lasu. Uczeń Durmstrangu chciał pomówić o relacjach chłopaka z Hermioną Granger. Rozmowę przerwał im Bartemiusz Crouch Sr, który wyłonił się z puszczy. Mężczyzna nie do końca zdawał sobie sprawę z tego, co się z nim dzieje, chciał jednak natychmiast zobaczyć się z Dumbledore'em. Harry poszedł po dyrektora, podczas gdy Krum został z Bartym Crouchem. Gdy nauczyciel przybył na miejsce zastał oszołomionego Kruma, po Crouchu nie było natomiast śladu. Został on zabity przez swojego syna – Barty'ego Croucha Jr i pochowany w lesie.

W serii Edytuj

Występowanie Edytuj

Hogwart
Lokalizacje znajdujące się na parterze Hogwartu
Biały grobowiec · Boisko quidditcha · Brama quidditcha · Chatka Hagrida · Cieplarnie · Drewniany most · Droga do Hogsmeade · Droga do Hogwartu · Dyniowe grządki Hagrida · Dziedziniec Wieży Zegarowej · Jezioro Hogwartu · Kamienny Krąg · Łąka przy Zakazanym Lesie · Ogród Hagrida · Przejście zewnętrzne · Sekretny Ogród · Sekretny pokój obok terenu szkoleniowego · Stróżówka · Szatnie · Szopa na miotły · Ścieżka do Sowiarni · Ścieżka do Wierzby Bijącej · Ścieżka wejściowa · Teren szkoleniowy · Wiadukt na boisko quidditcha · Wąwóz · Wrota wejściowe · Zakazany Las

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zakazany Las

Więcej z Fandomu

Losowa wiki