FANDOM

Yeti (znany również jako Wielka Stopa i Śnieżny Człowiek) — magiczne stworzenie pochodzące z Tybetu. Podejrzewano, że był spokrewniony z trollem, jednak nikomu nie udało się do niego zbliżyć na tyle, aby przeprowadzić odpowiednie obserwacje, które by to potwierdziły. Osiągał piętnaście stóp wzrostu, cały porośnięty był śnieżnobiałym futrem. Yeti pożerał wszystko, co stanęło mu na drodze, a że bał się ognia, mógł zostać nim odparty przez wprawionych czarodziejów.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXXX

Yeti, ze względu na swoją wielkość, często widywane były przez mugoli, dlatego też Tybet miał duże problemy z przestrzeganiem Klauzury 73 Międzynarodowego Kodeksu Tajności do tego stopnia, że musiały być tam na stałe przeniesione jednostki Międzynarodowych Sił Ochrony, aby pomóc kontrolować sytuację.

Gilderoy Lockhart napisał książkę pt.: Rok z yeti. Wszystkie dokonania zostały zapewne uczynione przez innych czarodziejów, którym Lockhart zmodyfikował pamięć, a sobie przywłaszczył ich osiągnięcia. W 1992 roku na lekcji obrony przed czarną magią w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie Gilderoy kazał odgrywać Harry'emu yeti z przerzniętą głową, kiedy odtwarzał swoje największe "dokonania".

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki