FANDOM

Xander Lofthouse (ur. 1982 rok lub wcześniej) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Slytherinu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Xander Lofthouse urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Lofthouse, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie w Wielkiej Brytanii bądź Irlandii. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivandera.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Xandera do Slytherinu.

1993-1994 rok Edytuj

Był widziany spacerujący po szkole w roku szkolnym 1993–1994.

1996-1997 rok Edytuj

W 1996 roku, kiedy Harry Potter i Katie Bell byli w drodze na teren szkoleniowy, aby przeprowadzić rozmowy z kandydatami do reprezentacji quidditcha Gryffindoru, Xander oraz trzej inni Ślizgoni zatrzymali ich przy Kamiennym Kręgu. Zagrozili, że zabiorą Harry'emu jego miotłę, którą pożyczył od Liny Tande. Harry stoczył z nimi pojedynek i ostatecznie pozbył się wszystkich Ślizgonów zagradzających mu drogę.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Do Slytherinu nie przydzielano mugolaków.
  2. Musiał się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w 19931994.
  3. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling