FANDOM

Wywar Tojadowy (ang. Wolfsbane Potion) — eliksir wynaleziony przez Damoclesa Belby'ego, który za to przełomowe odkrycie został nagrodzony Orderem Merlina. Jak nazwa tegoż eliksiru wskazuje, zapewne podstawowym składnikiem jest tojad, zwany również mordownikiem lub akonitem. Wywar tojadowy przydaje się osobom zarażonym likantropią, czyli wilkołactwem. Przez tydzień poprzedzający pełnię, taka osoba zażywa eliksir. W noc pełni, kiedy to księżyc ukazuje się w całej swej okazałości, zarażony człowiek przemienia się w wilkołaka, lecz zachowuje świadomość i umysł ludzki. Nie jest wtedy groźny dla otoczenia i panuje nad sobą. Nad naczyniem napełnionym wywarem, unosi się dym i choć smak tego eliksiru jest nieprzyjemny, całkowicie wzbronione jest dosypywanie cukru. Cukier niszczy działanie eliksiru. Wykonanie eliksiru jest trudnym zadaniem. Sprostał mu jednak Severus Snape, kiedy w 1993 i 1994 roku wykonywał go dla Remusa Lupina. Nie jest wiadome kiedy dokładnie powstał - ze słów Lupina roku, można wywnioskować, że pod koniec lat 80 lub na początku lat 90 XX wieku.

Natura Edytuj

Przygotowany eliksir emanuje słabym niebieskim dymem. Według Remusa Lupina ma obrzydliwy smak i dodanie cukru do polepszenia nie jest możliwe, ponieważ wówczas działanie substancji będzie nieskuteczne.

Efekt Edytuj

Eliksir nie leczy likantropii ale łagodzi jej objawy, pozwalając przy tym zachować swój stan umysłowy sprzed transformacji (który bez zażycia nie byłby możliwy). To sprawia, że z niebezpiecznej bestii, osoba staje się zwykłym, sennym wilkiem. Jednakże, może mieć to też katastrofalne skutki uboczne, jeśli recepta zostanie naruszona, o czym powiedział Lupin Harry'emu w 1996 roku.

Zobacz też Edytuj

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki