FANDOM

Wiki Ta strona mówi o miejscu, które wystąpiło tylko w filmach, grach i parku tematycznym, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze. Wiki

Wybrukowany dziedziniec (ang. Paved Courtyard/The Quad) — jeden z dziedzińców Hogwartu. Przejście do niego wiodło przez wiadukt, z miejsca tego odchodziły również schody prowadzące do hangaru na łodzie. W każdym rogu dziedzińca znajdowały się wieże: Wieża Wielkich Schodów, Wieża Gryffindoru, Wieża Północna oraz Wieża Kamiennego Mostu; ponadto do dziedzińca przylegały również wieża szpitalna i Wieże Mostu Wiszącego.

Często znaleźć tu można było fanów gry w gargulki bądź szachy czarodziejów, a jeśli nie miało się z kim porozmawiać, zamieszkujący na stałe balkon przy dziedzińcu Sarkastyczny Gargulec niechętne, ale wdawał się w konwersację na dowolny temat. Korytarze czwartego, piątego, szóstego i siódmego piętra przechodziły obok tego dziedzińca; otaczały go również mury obronne.

Historia Edytuj

Wybrukowany dziedziniec w 1992

Dziedziniec w 1992 r.

1997/1998 Edytuj

Severus Snape obserwował z murów obronnych uczniów przechodzących przez dziedziniec wiaduktu.

Podczas bitwy o Hogwart miały tu miejsce ciężkie bitwy między uczniami i nauczycielami a śmierciożercami. Większość obszaru została zniszczona, w tym fragmenty murów obronnych, które zwaliły się na dziedziniec.

W grach Edytuj

595053HP5VGCourPave1

Zakon Feniksa Edytuj

Wybrukowany dziedziniec jest miejscem, w którym znajduje się Sarkastyczny Gargulec, jeden z pięciu, które Harry Potter musi odnaleźć, aby wykonać zadanie Deana Thomasa. Aby dotrzeć do gargulca, należy naprawić zaklęciem zawaloną część schodów. W tym miejscu znajduje się również Colin Creevey, któremu Ślizgoni wrzucili aparat na wysoką półkę, a Harry ma za zadanie go ściągnąć.

Znajdują się tam również Insygnia Hogwartu, których odnalezienie daje wiele Punktów Odkrycia: aby je odblokować należy naprawić cztery rzeźby przedstawiające symbole czterech domów, a następnie ustawić ławki na odpowiednich kolorach, które pojawia się na wszystkich stronach dziedzińca. Punkty Odkrycia daje również dojście do dachówek wspinając się na dach budynków otaczających dziedziniec przy użyciu rynien.

W dalszej części rozgrywki Wybrukowany dziedziniec jest jednym z trzech miejsc w Hogwarcie, na których Fred i George zostawiają Kieszonkowe Bagno. Zadaniem Harry'ego jest rozbicie go na teren całego dziedzińca.

Książę Półkrwi Edytuj

Dziedziniec posiada więcej przejść: można dojść z niego nie tylko na wiadukt i do hangaru na łodzie, ale również do lochów i na poziom piwnicy Wielkich Schodów, co ułatwia graczowi podróżowanie po zamku.

Na dziedzińcu znajduje się Klub pojedynków Slytherinu.

Za kulisami Edytuj

  • W pierwszych trzech filmach jest to trawiasty teren z krużgankami podobny do dziedzińca transmutacji, ale z wybrukowaną ścieżką w kształcie krzyża i fontanną pośrodku. Jest wyraźnie widoczny tylko raz w drugim filmie i prawdopodobnie w pierwszym.
  • Dziedziniec nigdy nie został pokazany w Zakonie Feniksa lub Księciu Półkrwi adaptacjach filmowych, ale został ukazany częściowo w Czarze Ognia. Można go również zobaczyć na replice zamku Hogwart. Ponadto na replice dziedziniec ma dwa główne wejścia (jeden prowadzi do wiaduktu, a drugi do nowej ścieżki do hangaru) oraz została dodana wieża szpitalna z trzeciego filmu. Zakłada się, że nowy wygląd dziedzińca pozostaje taki sam w kolejnych filmach. W ostatnim filmie dziedziniec wygląda tak, jak przedstawiony na replice.
Paved Courtyard (gra5)

Dziedziniec z gier Zakon Feniksa i Książę Półkrwi.

  • W grach dziedziniec jest nieco inny.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Parter Hogwartu

Klasy Klasa 11Klasa 1BTymczasowa klasa obrony przed czarną magią
Korytarze Korytarz parteruKorytarz Oksfordzki
Inne pomieszczenia Biuro woźnegoHol Mostu WiszącegoKomnata bocznaKomnata fasolekKomnata recepcjiŁazienka chłopców na parterzeMagazyn ZielarstwaMarmurowe SchodyPokój nauczycielskiPokój z portretamiSala wejściowaWielka Sala
Dziedzińce Dziedziniec północnyDziedziniec transmutacjiDziedziniec wiaduktuDziedziniec Wieży Astronomicznejdziedziniec Wieży CentralnejDziedziniec Wieży PółnocnejDziedziniec Wieży ZachodniejWybrukowany dziedziniec
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki Architekt HogwartuBrian GagwildeDziewczyna z kwiatamiGargulce pilnujące drzwi do pokoju nauczycielskiegoGeorge von RheticusGiffard AbbottGlanmore PeakesGodryk GryffindorGoogle StumpGreta CatchloveHenry BumblepuftJocunda SykesKirkeMerwyn ZłośliwyMirabella PlunkettNieszczęśliwy GargulecNorvel TwonkPierwszy dyrektor HogwartuMówiący gargulec z cokołuSamotny GargulecSarkastyczny GargulecSwoopstikesTemeritus ShanksTimothy NieśmiałyViolet
Inne lokalizacje Most WiszącyWejście na wiaduktWiaduktWieże dziedzińca wiaduktu