FANDOM

Wspomnienie Bujdki (ang. Hokey's memory) — wspomnienie skrzatki domowej, przedstawiające odwiedziny Toma Riddle'a u Chefsiby Smith.

Zawartość Edytuj

Wspomnienie przedstawia odwiedziny Toma Riddle'a u Chefsiby Smith, która była panią Bujdki. Chłopiec obdarował gospodynię kwiatami, a ta udała, że karci go za rozpieszczanie jej i wsadziła kwiaty do wcześniej przygotowanego wazonu. Chefsiba była tak zachwycona Tomem i tak mu ufała, że pokazała mu swoje największe skarby: puchar Helgi Hufflepuff i medalion Salazara Slytherina.

Historia Edytuj

Śmierć Chefsiby Edytuj

Jakiś czas po odwiedzinach Tom zamordował Chefsibę i zabrał jej puchar oraz medalion, by stworzyć z nich horkruksy. W zabójstwo kobiety została wrobiona Bujdka, której Tom zmienił wspomnienia tak, by myślała, że otruła swoją panią, myląc cukier do herbaty z trucizną. Skrzata sama się przyznała, ale Ministerstwo uznało to tylko za nieszczęśliwy wypadek.

Wojna czarodziejów Edytuj

Wspomnieniadropsa

Kolekcja wspomnień Albusa Dumbledore'a

Gdy Tom zmienił się w Lorda Voldemorta i stanął na czele śmierciożerców, Albus Dumbledore, by go pokonać, zaczął badać jego przeszłość. Wśród wielu wspomnień, jakie udało mu się zebrać, znalazło się również to ze spotkania Toma i Chefsiby, które wziął od Bujdki przed jej śmiercią. Wspomnienie to było bardzo ważnym tropem w poszukiwaniu horkruksów Voldemorta. W 1997 roku Albus pokazał Harry'emu Potterowi to wspomnienie w myślodsiewni, podczas jednej z ich tajnych lekcji o przeszłości Czarnego Pana.

Występowanie Edytuj