FANDOM

Wspomnienie Albusa Dumbledore'a (ang. Albus Dumbledore's memory) — wspomnienie przedstawiające pierwszą przepowiednię profesor Sybilli Trelawney, wypowiedzianą w trakcie rozmowy z Albusem Dumbledore'em w sprawie pracy na stanowisku nauczyciela wróżbiarstwa w Hogwarcie.

Zawartość Edytuj

W czasie rozmowy Sybilli Trelawney z Albusem Dumbledore'em, o posadę nauczyciela wróżbiarstwa w Hogwarcie, kobieta nieświadomie wypowiedziała przepowiednię:

"Oto nadchodzi ten, który ma moc pokonania Czarnego Pana... Zrodzony z tych, którzy trzykrotnie mu się oparli, a narodzi się, gdy siódmy miesiąc dobiegnie końca... A choć Czarny Pan naznaczy go jako równego sobie, będzie miał moc, jakiej Czarny Pan nie zna... I jeden z nich musi zginąć z ręki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje... Ten, który ma moc pokonania Czarnego Pana, narodzi się, gdy siódmy miesiąc dobiegnie końca..."

Historia Edytuj

Trelawney 1980

Sybilla wypowiada przepowiednię

Fragment przepowiedni podsłuchał młody Severus Snape, który przekazał jej treść Voldemortowi. Czarny Pan, obawiając się osoby, o której mowa w przepowiedni, zaatakował dom Potterów, spodziewając się, że chodzi o ich rocznego syna. Rodzice Lily i James zginęli, ale mały Harry chroniony przez miłość swojej matki, odbił zabójcze zaklęcie, które ugodziło Voldemorta.

Czternaście lat później Czarny Pan się odrodził i chcąc poznać treść przepowiedni, próbował wykraść ją z Departamentu Tajemnic z pomocą swoich śmierciożerców.
Rozmowa 1995

Harry i Dumbledore rozmawiają o przepowiedni

Na drodze stanął mu Harry z Gwardią Dumbledore'a i Zakonem Feniksa. Doszło do bitwy, w której przepowiednia została zniszczona. Po wszystkim Albus Dumbledore zabrał Harry'ego do swojego gabinetu i tam pokazał mu przepowiednię w swoich wspomnieniach w myślodsiewni.

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj