Wikia

Harry Potter Wiki

Wrzeszcząca Chata

Komentarze2
4034strony na
tej wiki
Wrzeszcząca Chata
Lokalizacja Hogsmeade
Rok powstania ok. 1971
Mieszkańcy
Rola Dom został stworzony w celu umożliwienia Remusowi Lupinowi bezpiecznej przemiany w wilkołaka

Wrzeszcząca Chata – jest to najbardziej nawiedzone miejsce w Wielkiej Brytanii (przynajmniej tak uznawane). Znajduje się niedaleko wioski Hogsmeade. Dom został wybudowany dla Remusa Lupina, aby mógł odbyć tam proces przemiany w wilkołaka, kiedy był w szkole. Mieszkańcy wioski myśleli, że mieszkają tam jakieś bardzo hałaśliwe duchy, a Dumbledore podtrzymywał te pogłoski. Prowadzi do niej ukryte wejście przy Wierzbie Bijącej położonej przy błoniach szkolnych Hogwartu. Wierzba została zasadzona w tym samym czasie kiedy Lupin przybył pierwszy raz do szkoły. Do tajemnego wejścia można się dostać jedynie znając miejsce na korze drzewa, po dotknięciu którego Wierzba na pewien czas nieruchomieje.

We Wrzeszczącej Chacie w trzecim tomie opowieści o Harrym Potterze główny bohater spotyka po raz pierwszy Syriusza Blacka w ludzkiej postaci. Syriusz zaciągnął Petera i Rona tam aby pomścić Lily i Jamesa (chciał zabić Pettigrew). Harry poznał tam również prawdę o Syriuszu i śmierci swoich rodziców. W tej chacie przebywa Voldemort podczas drugiej bitwy o Hogwart i ginie Severus Snape zabity przez Nagini.       

Wrzeszczacachata

Wrzeszcząca Chata w filmie.

Więcej od Wikii

Losowa wiki