Fandom

Harry Potter Wiki

Wróżbiarstwo

6969stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Wróżbiarstwo (ang. Divination) — dziedzina magii, polegająca na przewidzeniu przyszłości za pomocą różnych technik np. z ręki, fusów, kryształowej kuli, kart itp. Był to też jeden z przedmiotów w Hogwarcie, na który uczniowie uczęszczali od trzeciej klasy. Był to przedmiot nieobowiązkowy. Uczniowie mogli go wybrać z listy przedmiotów dodatkowych. W latach 1978–1996 nauczała go profesor Sybilla Trelawney, którą z pracy wyrzuciła profesor Dolores Umbridge. Na jej zastępstwo Dumbledore znalazł centaura Firenzo, który wraz z profesor Trelawney (od 6 tomu) nauczał wróżbiarstwa. Profesor Trelawney nazywała go Chabetą.

Wybór nauczycielaEdytuj

Nauczycielką wróżbiarstwa była Sybilla Trelawney. Wydawała się być starą oszustką, lecz wypowiedziała dwie trafne przepowiednie. Ta pierwsza dotyczyła Harry’ego Pottera i Lorda Voldemorta. Za jej wypowiedzenie została zatrudniona w Hogwarcie przez jego dyrektora Albusa Dumbledore'a.

Stosunek uczniów do przedmiotuEdytuj

Kulka001.jpg

Większość uczniów nie traktowała tego przedmiotu poważnie. Nie wierzyli we wróżby przepowiadane przez profesor Trelawney i śmiali się z nich. Jedynie niektóre dziewczęta, między innymi Parvati Patil i Lavender Brown lubiły ten przedmiot. Hermiona Granger uważała tę dziedzinę za głupią i zrezygnowała z lekcji pod koniec semestru.

Sposoby przewidywania przyszłościEdytuj

Interpretacja snówEdytuj

Harry Potter i Ron Weasley, gdy mieli wypełniać dziennik snów wymyślali okropieństwa, aby ucieszyć nauczycielkę. Natomiast Parvati Patil w dzienników snów zapisywała tylko prawdę, dyskutując z profesor Trelawney każdy sen.

Wróżenie z herbacianych fusówEdytuj

Wróżenie.jpg

Ta technika wróżenia chyba najmniej przypadała uczniom do gustu. Polegała na tym, że po wypiciu herbaty należało popatrzeć do filiżanki i przepowiedzieć z fusów przyszłość.

Wróżenie z Kryształowej KuliEdytuj

Kulka.jpg

Polegała na patrzeniu w kryształową kulę i zinterpretowanie tego, co się wydarzy w przyszłości na podstawie widzianego obrazu. Uczniowie zwykle wpatrywali się w nią bezmyślnie.

Układy gwiazdEdytuj

Tej techniki uczył głównie Firenzo. Polegała na przewidzeniu przyszłości przez układy ciał niebieskich.

Wróżenie z kartEdytuj

Polegała na przepowiadaniu przyszłości za pomocą specjalnych kart.

Wróżenie z płomieniEdytuj

Technika polegająca na odczytywania przyszłości za pomocą płomieni.

Wróżenie z wnętrzności ptakówEdytuj

Przewidywanie przyszłości za pomocą interpretacji wnętrzności ptaków.

Podręczniki Edytuj

Znani jasnowidzeEdytuj

Sybilla 101.jpg

Jasnowidz –
Sybilla Trelawney

Występowanie Edytuj

Zobacz teżEdytuj

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magią · Eliksiry · Transmutacja · Historia magii · Wróżbiarstwo · Zielarstwo · Runy · Numerologia · Mugoloznawstwo · Opieka nad magicznymi stworzeniami · Zaklęcia i uroki · Astronomia · Latanie · Ksylomancja

Więcej w Fandom

Losowa wiki