Fandom

Harry Potter Wiki

Wila

6972strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

Wila (ang. Veela) — kobieta, a właściwie widmo kobiety, która hipnotyzuje mężczyzn swą urodą i wdziękiem. Wile zasiedlają lasy, jeziora, góry i obłoki. Potrafią dowolnie zmieniać postać. W formie zwierzęcej mogą ukazać się jako łabędzie, konie, sokoły, węże albo wilki, najbardziej jednak kuszące i niebezpieczne są pod postacią pięknych młodych kobiet o długich, białozłotych, spływających na ramiona włosach, lśniącej skórze, ubranych w mgliste szaty i pląsających w blasku księżyca. Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają o jedzeniu, piciu czy spaniu. Ten, kto napotka tańczące wile, będzie musiał przyłączyć się do nich i tańczyć, dopóki nie padnie z wykończenia. Ten, kto wkroczy w elfi krąg (koło wydeptanej trawy), w którym zabawiały się wile, ten już nigdy nie zazna szczęścia.

Choć wile potrafią być dobre dla ludzi i dzielić się swoją wiedzą medyczną i profetyczną, są dość gwałtowne. Nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Wile podobno łączyły się z ludźmi, ustatkowywały i wychowywały dzieci, najwyraźniej bez szkody dla własnego gatunku. Wile są maskotkami bułgarskiej drużyny quidditcha. Babcia Fleur i Gabrielle Delacour była wilą. Co więcej, właśnie jej włos zawiera różdżka Fleur.

Znane wileEdytuj

WileEdytuj

½ wile:Edytuj

¼ wile:Edytuj

⅛ wile:Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Harry Potter i Ron Weasley na widok wili podczas mistrzostw świata w quidditchu prawie wyskoczyli przez barierkę.
  • Hassan Mustafa sędzia meczu podczas mistrzostw świata w quidditchu był tak oniemiały wyglądem wili, że zaczął przed nimi tańczyć i wyczyniać dziwne rzeczy, prężąc przy tym muskuły.

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki