Fandom

Harry Potter Wiki

Wila

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij
Ale na boisko spłynęło już ze sto wil i Harry otrzymał odpowiedź na swoje pytanie. Wile okazały się kobietami. . . najpiękniejszymi kobietami, jakie kiedykolwiek widział. . . tyle że nie były. . . nie mogły być. . . istotami ludzkimi. Zdumiony, przez chwilę starał się dociec kim właściwe są, co sprawia, że ich skóra lśni jak księżyc, że ich białozłote włosy tak pięknie powiewają, choć nie ma wiatru. . . ale oto zabrzmiała muzyka i Harry przestał się zastanawiać nad tożsamością owych zwiewnych piękności — w ogóle przestał się zastanawiać nad czymkolwiek. Wile zaczęły tańczyć, a w Harrym wygasły wszelkie myśli. Nic już się nie liczyło, nie było ważne — tylko ten taniec, bo gdyby ustał, mogłoby się stać coś strasznego. . . Lecz kiedy wile tańczyły coraz szybciej i szybciej, jakieś dzikie, nieokiełznane, na pół uformowane myśli zaczęły przemykać przez oszołomiony mózg Harry’ego. Nagle zapragnął zrobić coś wielkiego, coś, co wywarłoby wrażenie na wszystkich. Skoczyć z loży na stadion. . . tak, to dobry pomysł. . . ale czy dość dobry? — Harry, co ty robisz? — dotarł do niego jakby z oddali głos Hermiony. Muzyka urwała si˛e. Harry zamrugał oczami. Stał, z jedną nogą wspartą na balustradzie loży. Obok niego Ron zamarł w pozycji, która świadczyła, że i on miał właśnie zamiar wyskoczyć.
Harry Potter i Czara Ognia Rozdział 8 Finał Mistrzostw świata w quidditchu

Wila (ang. Veela) — kobieta, a właściwie widmo kobiety, która hipnotyzuje mężczyzn swą urodą i wdziękiem. Wile zasiedlają lasy, jeziora, góry i obłoki. Potrafią dowolnie zmieniać postać.

W formie zwierzęcej mogą ukazać się jako łabędzie, konie, sokoły, węże albo wilki, najbardziej jednak kuszące i niebezpieczne są pod postacią pięknych młodych kobiet o długich, białozłotych, spływających na ramiona włosach, lśniącej skórze, ubranych w mgliste szaty i pląsających w blasku księżyca.

Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają o jedzeniu, piciu czy spaniu. Robią również wszystko, by zwrócić na siebie ich uwagę. Ten, kto napotka tańczące wile, będzie musiał przyłączyć się do nich i tańczyć, dopóki nie padnie z wykończenia. Ten, kto wkroczy w elfi krąg (koło wydeptanej trawy), w którym zabawiały się wile, ten już nigdy nie zazna szczęścia.

Choć wile potrafią być dobre dla ludzi i dzielić się swoją wiedzą medyczną i profetyczną, są dość gwałtowne. Nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Wile podobno łączyły się z ludźmi, ustatkowywały i wychowywały dzieci, najwyraźniej bez szkody dla własnego gatunku. Wile są maskotkami bułgarskiej drużyny quidditcha. Babcia Fleur i Gabrielle Delacour była wilą. Co więcej, właśnie jej włos zawiera różdżka Fleur.

Znane wileEdytuj

WileEdytuj

½ wile:Edytuj

¼ wile:Edytuj

⅛ wile:Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Harry Potter i Ron Weasley na widok wili podczas mistrzostw świata w quidditchu prawie wyskoczyli przez barierkę.
  • Hassan Mustafa sędzia meczu podczas mistrzostw świata w quidditchu był tak oniemiały wyglądem wili, że zaczął przed nimi tańczyć i wyczyniać dziwne rzeczy, prężąc przy tym muskuły.
  • Wile są nawiązane do Wił[1], które pochodzą ze słowiańskich mitów.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki