FANDOM

Ale na boisko spłynęło już ze sto wil i Harry otrzymał odpowiedź na swoje pytanie. Wile okazały się kobietami... najpiękniejszymi kobietami, jakie kiedykolwiek widział... tyle że nie były... nie mogły być... istotami ludzkimi. Zdumiony, przez chwilę starał się dociec kim właściwe są, co sprawia, że ich skóra lśni jak księżyc, że ich białozłote włosy tak pięknie powiewają, choć nie ma wiatru... ale oto zabrzmiała muzyka i Harry przestał się zastanawiać nad tożsamością owych zwiewnych piękności — w ogóle przestał się zastanawiać nad czymkolwiek.
Wile zaczęły tańczyć, a w Harrym wygasły wszelkie myśli. Nic już się nie liczyło, nie było ważne — tylko ten taniec, bo gdyby ustał, mogłoby się stać coś strasznego...
— Narrator.[źródło]

Wila (ang. Veela) — kobieta, a właściwie widmo kobiety, która hipnotyzuje mężczyzn swą urodą i wdziękiem. Wile zasiedlają lasy, jeziora, góry i obłoki. Potrafią dowolnie zmieniać postać.

W formie zwierzęcej mogą ukazać się jako łabędzie, konie, sokoły, węże albo wilki, najbardziej jednak kuszące i niebezpieczne są pod postacią pięknych młodych kobiet o długich, biało-złotych, spływających na ramiona włosach, lśniącej skórze, ubranych w mgliste szaty i pląsających w blasku księżyca.

Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają o jedzeniu, piciu czy spaniu. Robią również wszystko, by zwrócić na siebie ich uwagę. Ten, kto napotka tańczące wile, będzie musiał przyłączyć się do nich i tańczyć, dopóki nie padnie z wykończenia. Kto wkroczy w elfi krąg (koło wydeptanej trawy), w którym zabawiały się wile, ten już nigdy nie zazna szczęścia.

Choć wile potrafią być dobre dla ludzi i dzielić się swoją wiedzą medyczną i profetyczną, są dość gwałtowne. Nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Wile podobno łączyły się z ludźmi, ustatkowywały i wychowywały dzieci, najwyraźniej bez szkody dla własnego gatunku. Wile są maskotkami bułgarskiej drużyny quidditcha. Babcia Fleur i Gabrielle Delacour była wilą. Co więcej, właśnie jej włos zawiera różdżka Fleur.

Znane wile Edytuj

Wile Edytuj

½ wile: Edytuj

¼ wile: Edytuj

⅛ wile: Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Harry Potter i Ron Weasley na widok wili podczas mistrzostw świata w quidditchu prawie wyskoczyli przez barierkę.
  • Hassan Mustafa sędzia meczu podczas mistrzostw świata w quidditchu był tak oniemiały wyglądem wili, że zaczął przed nimi tańczyć i wyczyniać dziwne rzeczy, prężąc przy tym muskuły.
  • Wile są nawiązane do Wił[1], które pochodzą ze słowiańskich mitów.

Występowanie Edytuj

Przypisy