Wikia

Harry Potter Wiki

Wierzba Bijąca

Komentarze2
4231stron na
tej wiki
924991

Wierzba Bijąca (ang. Whomping Willow) — dosyć stara wierzba rosnąca na błoniach Hogwartu. Strzeże tajemnego przejścia do Wrzeszczącej Chaty.

HistoriaEdytuj

Gdy ojciec Harry`ego, Syriusz i Pettigrew byli jeszcze w Hogwarcie, co miesiąc podczas pełni przechodzili tym właśnie tajemnym przejściem, by towarzyszyć Remusowi Lupinowi w jego przemianie w wilkołaka. W czasie, gdy posadzono wierzbę Davey Gudgeon podczas nieodpowiedzialnej zabawy w dotknięcie wierzby uszkodził sobie oko. Harry z Ronem w Harry Potter i Komnata Tajemnic rozbili się o Wierzbę lecąc autem pana Weasleya. Wierzba o mało ich nie zabiła.

Wierzba
Drzewo to jest bardzo agresywne; gdy się do niego podejdzie ożywa i bije swoimi gałęziami przybyszów. Można ją unieruchomić naciskając odpowiednie miejsce w korze drzewa. W trzeciej części zniszczyła Nimbusa 2000 (miotłę Harry'ego), i od tego czasu Harry używa Błyskawicy.

W trzeciej części Harry i Hermiona muszą omijać i unikać ataków Wierzby Bijącej, aby dotrzeć do Rona, który jest w Wrzeszczącej Chacie (porwał go Syriusz Black pod postacią psa).

Więcej od Wikii

Losowa wiki