Wikia

Harry Potter Wiki

Wierzba Bijąca

Komentarze3
4593strony na
tej wiki
924991

Wierzba Bijąca (ang. Whomping Willow) — dosyć stara wierzba rosnąca na błoniach Hogwartu. Strzeże tajemnego przejścia do Wrzeszczącej Chaty.

HistoriaEdytuj

Wierzba Bijąca została zasadzona dla Remusa Lupina, żeby nikt nie dostał się do miejsca podczas jego przemiany w wilkołaka. Gdy ojciec Harry`ego, Syriusz i Pettigrew byli jeszcze w Hogwarcie, co miesiąc podczas pełni przechodzili tym właśnie tajemnym przejściem, by towarzyszyć Remusowi Lupinowi w jego przemianie w wikołaka. W czasie, gdy posadzono wierzbę Davey Gudgeon podczas nieodpowiedzialnej zabawy w dotknięcie wierzby uszkodził sobie oko. W 1992 roku Harry z Ronem  rozbili się o Wierzbę lecąc autem pana Weasleya. Wierzba o mało ich nie zabiła.

Wierzba
Drzewo to jest bardzo agresywne; gdy się do niego podejdzie ożywa i bije swoimi gałęziami przybyszów. Można ją unieruchomić naciskając odpowiednie miejsce w korze drzewa. W trzeciej części zniszczyła Nimbusa 2000 (miotłę Harry'ego), i od tego czasu Harry używa Błyskawicy.

W trzeciej części Harry i Hermiona muszą omijać i unikać ataków Wierzby Bijącej, aby dotrzeć do Rona, który jest w Wrzeszczącej Chacie (porwał go Syriusz Black pod postacią psa).

Więcej od Wikii

Losowa wiki