FANDOM

Babajaga

Baba Jaga, rosyjska wiedźma

Wiedźma (ang. Hag) — dzika istota, która wygląda jak brzydka, stara czarownica, ale ma więcej brodawek[1]. Włada bardzo elementarną magią, podobną do magii trolla[2]. Niewiele o nich wiadomo, choć mugole uważają je za czarownice i dlatego są popularne w ich literaturze.

Pożywienie Edytuj

Wiedźmy żywią się dziećmi[3] i surową wątrobą[4]. W 1999 r. profesor Regulus Moonshine na konferencji prasowej relacjonowanej przez Proroka Codziennego ogłosił, że opracował eliksir tłumiący naturalny apetyt wiedźm na ludzkie mięso. Nie wiadomo jednak, czy taki eliksir rzeczywiście został stworzony[5].

Za kulisami Edytuj

  • Wiedźma jest stworzeniem z angielskiego folkloru. Początkowo wykorzystywana jako sposób wyjaśniający nieznany wówczas stan paraliżu sennego, "Old Hag" był duchem, który siedział na klatce piersiowej osoby podczas jej snu i dawał jej koszmary. Pojęcie później ewoluowało do nazywania jakiejkolwiek wrogiej i brzydkiej starej kobiety.
  • Możliwe, że Honoria Nutcombe była wiedźmą, jako że założyła Stowarzyszenie reformacji wiedźm[6].
  • Według W.O.M.B.A.T, wiedźmy mają po cztery palce u stóp[2].

Znane wiedźmy Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy