Fandom

Harry Potter Wiki

Wieża Gryffindoru

7070stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij
Wieża Gryffindoru.jpg

Wieża Gryffindoru w filmie Harry Potter i więzień Azkabanu

Wieża Gryffindoru (ang. Gryffindor Tower) — wieża mieszcząca się na siódmym piętrze w Hogwarcie. Wstęp na nią posiadają jedynie Gryfoni. W wieży Gryffindoru mieści się pokój wspólny oraz dormitoria dziewcząt i chłopców.

Pokój WspólnyEdytuj

Osobny artykuł: Pokój wspólny

Wejście do pokoju zabezpieczone jest hasłem, którego posiadaczami są jedynie mieszkańcy tego domu. Na straży pokoju wspólnego Gryffindoru stoi Gruba Dama (prócz krótkiego okresu, gdy w 1993 r. zastępował ją Sir Cadogan).

Pokój wspólny Gryffindoru jest pełen wysiedzianych foteli, krzeseł i stolików, (by uczniowie mieli wygodne warunki do nauki), ma tablicę ogłoszeń takich jak np.: zagubione rzeczy, plakaty Freda i George’a, czy data wyjścia do Hogsmeade. Okno wychodzi na tereny Hogwartu, zaś kominek, przy którym często siedzą Harry, Ron i Hermiona, zajmuje duży kawałek ściany.

250px-Fatlady.jpg

Wieża Gryffindoru, zazwyczaj jest miejscem świętowania wygranych meczów quidditcha lub kiedy Harry zwyciężył w pierwszym zadaniu Turnieju Trójmagicznym. Właśnie w wieży Gryffindoru Harry pierwszy raz całował się z Ginny, po wygranej Pucharu Quidditcha w 1997. Kominek Gryffindoru był kilkakrotnie używany przez ojca chrzestnego Harry’egoSyriusza, by się z nim skontaktować (m.in. Harry Potter i Czara Ognia), gdy ten był poszukiwany i ukrywał się przed Ministerstwie Magii.

DormitoriumEdytuj

W wieży Gryffindoru znajdują się dormitoria dla chłopców i dziewcząt. Dormitorium chłopców znajduje się po lewej stronie, zaś dziewcząt – na prawo. Sypialnie dziewcząt zabezpieczone są zaklęciem – jeśli jakiś przedstawiciel płci męskiej zechce wejść do dormitorium dziewcząt, schody do niego prowadzące zamienią się w zjeżdżalnię. Sprawcami tego czaru byli założyciele Hogwartu, którzy uważali, że dziewczynom można zaufać bardziej niż chłopcom.

WystępowanieEdytuj

Hogwart
Wieże
Wieża Astronomiczna · Dzwonnice · Wieża Centralna · Wieża Zegarowa · Mroczna Wieża · Wieża Założycieli · Wieża Gryffindoru · Wieża Dyrektora · Wieża zielarstwa · Wieża szpitalna · Lewa długa wieża · Wieża Marmurowych Schodów · Wieża Północna · Pieprzniczka · Wieża Quidditcha · Wieża Ravenclawu · Prawa długa wieża · Wieża pióra i książki · Wieża Południowa · Wieża Kamiennego Mostu · Wieże Mostu Wiszącego · Blanki wybrukowanego dziedzińca · Wieża terenu szkoleniowego · Turris Magnus · Turris Medius · Wieże dziedzińca wiaduktu · Wieża Zachodnia · Blanki Wieży Zachodniej

Więcej z Fandomu

Losowa wiki