FANDOM

Wieża Astronomiczna (ang. Astronomy Tower) — najwyższa wieża w Hogwarcie. Uczniowie uczyli się na niej o gwiazdach i planetach podczas zajęć astronomii z profesor Aurorą Sinistrą, które ze względu na potrzeby przedmiotu odbywały się zawsze o północy. Na wieży przeprowadzane były również egzaminy z astronomii.

Historia Edytuj

1992 Edytuj

W 1992 roku Harry i Hermiona weszli na szczyt Wieży Astronomicznej, aby wysłać Norberta do Charliego, który zajmował się smokami w Rumunii. Pomimo udanego odesłania smoka, zostali oni przyłapani przez Filcha, kiedy schodzili z wieży[1].

1993 Edytuj

Po tym, jak Syriusz Black próbował włamać się do Wieży Gryffindoru 31 października 1993 roku, cały personel miał za zadanie przeszukać zamek pod kątem jakichkolwiek oznak obecności Syriusza. Filch sprawdził wtedy Wieżę Astronomiczną, ale nie udało mu się znaleźć tam Blacka[2].

1996 Edytuj

W 1996 roku, jak co roku odbył się na Wieży Astronomicznej w ramach SUMów egzamin praktyczny z astronomii. Egzaminowani mieli za zadanie wypełnić mapę gwiazd. Większym zainteresowaniem od egzaminu cieszył się jednak atak pracowników Ministerstwa na Rubeusa Hagrida i Minerwę McGonagall, który to zgromadzeni na wieży uczniowie oglądali przy pomocy teleskopów[3].

1997 Edytuj

Zobacz więcej: Bitwa na Wieży Astronomicznej
The Lightning-Struck Tower, B6C27M1

Rok później na tej wieży odbyła się główna część bitwy na Wieży Astronomicznej. Śmierciożercy wyczarowali nad nią Mroczny Znak, aby zwabić do zamku Dumbledore'a. Kiedy ten pojawił się na Wieży Astronomicznej, został pozbawiony różdżki przez Draco Malfoya, a następnie zabity zaklęciem uśmiercającym przez Snape'a. Impet zaklęcia zrzucił Albusa z wieży[4].

Położenie Edytuj

Wieża była najwyższa w Hogwarcie i stała prawie bezpośrednio nad frontowymi drzwiami zamku. Dzięki wysokości, z wieży był doskonały wygląd na rozgwieżdżone niebo.

Ciekawostki Edytuj

Wieża Astronomiczna Pottermore

Występowanie Edytuj

Galeria Edytuj

Przypisy

Hogwart
Wieże
Wieża Astronomiczna · Dzwonnice · Wieża Centralna · Wieża Zegarowa · Mroczna Wieża · Wieża Założycieli · Wieża Gryffindoru · Wieża Dyrektora · Wieża zielarstwa · Wieża szpitalna · Lewa długa wieża · Wieża Marmurowych Schodów · Wieża Północna · Pieprzniczka · Wieża Quidditcha · Wieża Ravenclawu · Prawa długa wieża · Wieża pióra i książki · Wieża Południowa · Wieża Kamiennego Mostu · Wieże Mostu Wiszącego · Blanki wybrukowanego dziedzińca · Wieża terenu szkoleniowego · Turris Magnus · Turris Medius · Wieże dziedzińca wiaduktu · Wieża Zachodnia · Blanki Wieży Zachodniej