FANDOM

Zielony Pospolity Smok Walijski (ang. Common Welsh Green) — jeden z gatunków smoków, występujący w południowo-zachodniej części Wielkiej Brytanii. Jedna z najpospolitszych i najlepiej zbadanych smoczych ras.

WyglądEdytuj

WelshGreenDragon

Zielony Pospolity Smok Walijski

Zielony smok walijski ma wygląd stosunkowo dużego jaszczura pokrytego dość gładką, jednolitą łuską. Jego charakterystyczną cechą jest intensywny, zielony kolor ciała, który przypomina odcień trawy. Jest jednym z największych magicznych stworzeń Wielkiej Brytanii, ustępuje jednak wielkością smokom zamieszkującym północno-wschodnią część Europy. Posiada błoniaste skrzydła oraz cztery kroczne kończyny, z czego przednie są zbliżonej długości do tylnych. Z tyłu krótkiej głowy wyrastają mu dwa niewielkie rogi. Jego jaja są ziemisto-brązowe w zielone cętki. Gnieździ się w wyższych partiach gór, gdzie założono rezerwat. Tak jak smoki antpodzkie wolą unikać ludzi i polują na owce, przez co brane są jako jedne z łagodniejszych smoków.

ZachowanieEdytuj

Obecność Zielonego Pospolitego Smoka Walijskiego można rozpoznać już z dużej odległości, po jego niezwykle melodyjnym ryku. Z reguły nie atakuje ludzi ani nie wchodzi w szkodę mugolom, jednak rozdrażniony lub wygłodniały może zabić człowieka lub atakować bydło. Jest zwierzęciem wybitnie mięsożernym, głównym elementem jego diety są owce oraz inne ssaki lądowe.

WystępowanieEdytuj

Fleur worried

Fleur trzymająca figurkę smoka

Jest najliczniejszym gatunkiem smoka. Zamieszkuje całą Walię, głównie wysokie partie gór, gdzie są tam specjalnie dla nich założone rezerwaty.

W serii Edytuj

Zielony Smok Walijski był jednym z czterech smoków sprowadzonych do I zadania Turnieju Trójmagicznego z rezerwatu w Rumunii w 1994 roku. Został wylosowany przez Fleur Delacour

Walijski Zielony był sprawcą Incydentu Ilfracombe 1932, w którym Tilly Toke obroniła grupę mugoli przed smokiem, który na nich napadł. Czarownica dostała za to osiągnięcie Order Merlina I klasy.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki