FANDOM

Walden Macnairczarodziej czystej krwi; śmierciożerca zatrudniony po upadku Voldemorta w Ministerstwie Magii jako kat dla Komisji Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń, przydzielony z zadaniem wykonywania egzekucji na Harodziobie w Harrym Potterze i więźniu Azkabanu. Po odrodzeniu Voldemorta stawił się na cmentarzu w części czwartej (Harry Potter i Czara Ognia). Voldemort obiecał mu wiele ofiar. Poprosił go, aby przekonał olbrzymy do współpracy, co okazało się sukcesem. Macnair walczył w Departamencie Tajemnic w części piątej (Harry Potter i Zakon Feniska), gdzie zranił go Neville. Po nieudanej misji zesłany do Azkabanu, z którego uciekł w części siódmej (Harry Potter i Insygnia Śmierci). Podczas Drugiej Bitwy o Hogwart, Macnair zginął rzucony o ścianę przez Hagrida, który nosił do niego osobistą urazę, za to, że przed laty chciał zabić Hardodzioba.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Macnair.jpg

Macnair, jako kat magicznych stworzeń

Niewiele wiemy o wczesnym życiu Macnaira. Nieznana jest dokładna data jego narodzin. Zapewne uczęszczał do Hogwartu, gdzie najprawdopodobniej został przydzielony do Slytherinu, jak większość późniejszych śmierciożerców.

Pierwsza wojna CzarodziejówEdytuj

Podczas Pierwszej wojny czarodziejów Macnair należał do grona śmierciożerców. Po upadku Voldemorta w 1981 roku zeznał iż był poddany działaniu klątwy Imperius, by uniknąć Azkabanu. Nie próbował odszukać Voldemorta po utraceniu przez niego mocy.

Praca w Ministerstwie MagiiEdytuj

Zeznania Macnaira w sprawie swojej przynależności do śmierciożerców zostały przyjęte, a on sam uniewinniony. Rozpoczął pracę w Ministerstwie Magii. Dostał posadę kata magicznych stworzeń, która do niego pasowała, ze względu na jego mordercze skłonności i zapewne jemu też przypadła do gustu. 6 czerwca 1994 roku dostał zlecenie na uśmiercenie hipogryfa Hardodzioba. Miało się to stać o zachodzie słońca tego,właśnie dnia. Jednak dzięki zmieniaczowi czasu Hermiony Granger wszystko się odwróciło i Macnair ostatecznie wyżył się toporem na dyni przy chatce Hagrida.

Powrót Czarnego PanaEdytuj

24 czerwca 1995, Lord Voldemort po prawie czternastoletnim oczekiwaniu wreszcie się odrodził. Wezwał swoich śmierciożerców na cmentarz w Little Hangleton, gdzie był obecny również Harry Potter i Peter Pettigrew. Macnair stawił się przed swoim panem, który obiecał mu wiele ofiar.

Misja u OlbrzymówEdytuj

755px-Walden.jpg

W wakacje 1995 Macnair otrzymał od Voldemorta misję zjednania olbrzymów na stronę śmierciożerców. Misja została zakończona pomyślnie. Konkurencją Waldena i jego towarzysza, byli Rubeus Hagrid i Madame Maxime, którzy chcieli zjednać olbrzymów na stronę Zakonu Feniksa. Ostatecznie po stronie dobra walczył tylko niewyrośnięty olbrzym Graup - przyrodni, młodszy brat Hagrida. Hagrid i Maxime wywarli dobre wrażenie na gurgu, czyli przywódcy olbrzymów Karkusie. Jednak dwa dni później olbrzymy zaczęły ze sobą walczyć. W wyniku walk głowa Karkusa spoczęła na dnie pobliskiego jeziora. Nowym gurgiem został Golgomat. Macnair i jego towarzysz przejednali na swoją stronę Golgomata, a co za tym idzie jego plemię. Tymczasem Hagrid chodził z Madame Maxime po pobliskich jaskiniach i próbował nakłonić niedobitków do walki po stronie Zakonu. Misja nie powiodła się.

Zabójstwo Brodericka BodeEdytuj

Broderick Bode został potraktowany klątwą Imperius przez Lucjusza Malfoya i próbował wykraść przepowiednię. Przeciwzaklęcia przepowiedni, sprawiły, że zachowywał się jak czajnik, w wyniku czego trafił do szpitala Św. Munga. Tam Macnair przebrany za staruszka z trąbką w uchu zaniósł mu diabelskie sidła. Bode nie wiedział, jaką roślinę otrzymał. Niestety, po niedługim czasie został przez nią uduszony.

Bitwa w Departamencie TajemnicEdytuj

Luna-Lovegood-and-Walden-Macnair-ravenclaw-28220373-285-428.jpg

Podczas bitwy w Departamencie Tajemnic 17 czerwca 1996 Macnair wraz z Averym gonili Harry'ego Pottera. W pewnym momencie Macnair złapał Harry'ego za gardło, ale Neville Longbottom uderzył go różdżką w oko, więc siłą rzeczy Macnair puścił Pottera, który ugodził go później zaklęciem oszałamiającym. Macnair otrząsnął się z szoku prawdopodobnie, gdy przybył Minister Korneliusz Knot, który zamknął go w Azkabanie.

1997 i Bitwa o Hogwart Edytuj

Walden spędził w więzieniu blisko rok. Uciekł podczas jednej z zatuszowanych przez Ministerstwo Magii masowych ucieczek w lecie 1997. Później wśród wielu śmierciożerców, 2 maja 1998 wtargnął na tereny zamku, podczas Drugiej Bitwy o Hogwart. Dostał się nawet do Wielkiej Sali, gdzie zginął z ręki Hagrida, który rzucił nim o ścianę.
Macnair hogwart.jpg

Macnair w czasie bitwy o hogwart

Wygląd zewnętrzny Edytuj

Macnair został opisany jako krzepki, muskularny i wysoki mężczyzna. Nosił cienkiego, czarnego wąsa.

CharakterEdytuj

Hagrid opisał Waldena jako psychopatę. Macnair miał maniakalne skłonności. Wściekł się, gdy stracił okazję zabicia Hardodzioba. Był również bardzo brutalny.

CiekawostkiEdytuj

  • W filmach Macnair nie jest muskularny i nie ma żadnego wąsa.
  • W żadnym z filmów Macnair nie wypowiada ani jednego słowa.

Występowanie Edytuj

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki