FANDOM

Syriusz: "Zamknij się, stara wiedźmo! Zamknij się, ale już!"
Portret Walburgii: "Tyyyy! Ty zdrajco, ty szkarado, hańbo mego łona!"
Syriusz: "Powiedziałem... ZAMKNIJ SIĘ!"
— Rozmowa Syriusza z portretem Walburgii w 1995.[źródło]

Walburga Black (ur. 1925 − zm. 1985 r.) — czarownica czystej krwi, córka Polluxa Blacka i Irmy Crabbe; siostra Alpharda i Cygnusa; żona Oriona Blacka; matka Syriusza i Regulusa Blacków.

Biografia Edytuj

Walburga urodziła się w 1925 roku jako córka trzynastoletniego wówczas Polluxa Blacka i Irmy Crabbe. Prawdopodobnie wychowywana była przez ród Blacków w Londynie przy Grimmauld Place 12. Rodzina wpoiła Walburdze wartości, jakimi kierowali się czarodzieje czystej krwi.

W 1936 roku Walburga skończyła jedenaście lat i otrzymała list zaadresowany do niej z Hogwartu. Na jesień rozpoczęła naukę w szkole magii. Podobnie jak inni Blackowie, trafiła do Slytherinu. Niedługo później Walburga została starszą siostrą, na świat przyszli jej bracia – Cygnus i Alfard.

Po zakończeniu nauki w Hogwarcie, Walburga wyszła za mąż za kuzyna drugiego stopnia Oriona Blacka. Po szesnastu latach, w wieku trzydziestu czterech lat, urodziła syna Syriusza. Dwa lata później na świat przyszedł Regulus. Podczas gdy Regulus spełniał wszystkie oczekiwania matki, Syriusz sprawiał same problemy – gardził statusem krwi i przyjaźnił się głównie z mieszańcami; został przydzielony do Gryffindoru, jako pierwszy członek rodu Blacków, nie szanował wartości pielęgnowanych przez rodzinę.

Pośmiertny portret Edytuj

Moja matka nie miała serca (...) Tylko nienawiść utrzymywała ją przy życiu
— Syriusz o Walburgii[źródło]

Walburgaportraitlego

Portret Walburgi (Lego)

Walburga zmarła w 1985, w wieku 60 lat. Jej portret zawisł w holu domu przy Grimmauld Place 12. Kiedy ktoś zachowywał się zbyt głośno, portret budził się i wywrzaskiwał różne obelgi związane z mugolakami, zdrajcami krwi itp. przekraczających próg jej domu.

Jedynie Stworek (skrzat domowy Blacków) lubił swoją panią i często rozmawiał z jej portretem. Wykonywał też jej zwariowane rozkazy (Syriusz wspomina o tym w Zakonie Feniksa).

Wygląd Edytuj

Przez chwilę Harry pomyślał, że patrzy przez okno, za którym stoi jakaś staruszka w czarnym czepku i wrzeszczy, jakby ją torturowano (...)
Harry o portrecie Walburgii, w domu przy Grimmauld Place 12 w 1995 roku.

Kiedy Walburga Black mówiła, ślina pryskała jej z ust, wybałuszała oczy, tocząc nimi w okropny sposób. Miała pożółkłą skórę, która się napinała z wysiłku oraz długie paznokcie.

Etymologia imienia Edytuj

IMG 20140807 080743

Fanowski portret Walburgi.

Jest to imię żeńskie pochodzenia germańskiego,powstało jako złączenie dwóch człon waldan- "rządzić" "panować" oraz burg "gromadzić, strzec, pilnować, ochraniać". To imię wybitnie współgrało z charakterem pani Black, ponieważ lubiła panować nad swoją rodziną i pilnowała aby nikt nie ważył się bezcześcić ich czystości.

Występowanie Edytuj

Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla MaxAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett

Więcej z Fandomu

Losowa wiki