Fandom

Harry Potter Wiki

Wąż

6968stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Wąż (ang. Snake) — gad będący symbolem jednego z domów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w HogwarcieSlytherinu. Znajomość ich mowy najczęściej oznaczała czarnoksięstwo lub zamiłowanie do Czarnej Magii. Sam Salazar Slytherin znał ich mowę oraz był ich wielbicielem.

Węże stały się symbolem sprytu i cwaniactwa (jedne z cech Slytherinu). Prawdopodobnie ma to swoje korzenie w Biblii, gdzie wąż przedstawiony jest jako Szatan, który kusi Ewę. Istnieją również różne powiedzenia na temat tych zwierząt, np. Mieć węża w kieszeni.

Jako zwierzęta, węże są bardzo niebezpieczne – mięsożerne, najczęściej połykają swoje ofiary w całości, choć bardzo często są one większe od nich, a następnie trawią je przez dłuższy okres (Voldemort od czasu do czasu karmił Nagini swoimi ofiarami). Istnieją różne rodzaje tych gadów (opisano ponad 3000 gatunków) – niektóre zabijają swoje ofiary jadem, inne oplatają się wokół ich ciał i je duszą.

Znane wężeEdytuj

Wężouści, których poznajemy w sadzeEdytuj

Zobacz więcej: Wężousty

W książkach i filmach wymienione są jedynie trzy osoby, które rozmawiały z wężami:

W roku 1998 mowy węży nauczył się również Ronald Weasley, który użył tej umiejętności do otwarcia Komnaty Tajemnic. Ponadto w książce Harry Potter i Książę Półkrwi wężoustym jest Marvolo Gaunt i jego syn Morfin Gaunt.

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki