Wikia

Harry Potter Wiki

Vincent Crabbe

5507stron na
tej wiki
Komentarze22
Vincent Crabbe
8429c357ef 72317003 o2
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. 1980
Data śmierci 2 maja 1998
Status krwi Czysta
Tytuł(y) Pałkarz

Śmierciożerca (nieoficjalnie)

Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Czarne
Kolor włosów Czarne
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność
Aktor Jamie Waylett

Vincent Crabbe (ur. ok. 1980 r.) — czarodziej czystej krwi, który rozpoczął swoją naukę w 1991 roku. Został przydzielony do Slytherinu, pałkarz w drużynie Quidditcha, syn śmierciożercy. Miał dwójkę najlepszych przyjaciół: Draco Malfoya oraz Gregory'ego Goyle'a.

WyglądEdytuj

Crabbe jest to tęgi i przysadzisty chłopiec o grubej szyi oraz małych oczach. Pomimo otyłości, potrafi szybko biegać, co udowadnia podczas ucieczki przed Szatańską Pożogą. Poza tym, jest bardzo silny, co wykorzystuje jako pałkarz w drużynie Slytherinu.

CharakterEdytuj

Jest człowiekiem żądnym władzy i pełnym pogardy dla mugoli. Jest bardzo chciwy i złośliwy. Już podczas pierwszego roku nauki w Hogwarcie wykazał skłonność do dokuczania innym oraz znęcania się nad słabszymi. Jednak to co najgorsze pokazuje podczas siódmego roku nauki. Wtedy udowadnia, że jest utalentowanym czarnoksiężnikiem, który potrafi rzucać potężne klątwy. W porównaniu z Malfoy'em nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo związał się z czarną magią i lekceważąc przestrogi uwalnia przeklęty ogień, przez co sam później ginie, puszczając się komody z książkami, której się trzymał, uciekając przed ogniem.

HogwartEdytuj

Pierwszy rok nauki 1991–1992Edytuj

Crabbe, podobnie jak jego przyjaciele Malfoy i Goyle, tak jak pragnęli, zostają przydzieleni do Slytherinu. Pierwsze jego spotkanie z Harrym odbyło się na pierwszym roku, w pociągu, w przedziale, do którego przyszedł razem z Malfoyem i Goylem. W filmie miało to miejsce dopiero na schodach w Hogwarcie przed Ceremonią Przydziału. Podczas tego spotkania Harry zauważył, że Crabbe i Goyle odgrywają rolę „goryli” Dracona.

Podczas pojedynku, który się nie odbył, ponieważ był to podstęp Malfoya, Vincent miał być sekundantem Dracona. Ponieważ był lepszy w pojedynkach od Goyle'a.

Podczas lekcji eliksirów z Severusem Snapem stał się ulubieńcem profesora, razem z Malfoyem i Goylem. Obu gorylom podobały się jego lekcje, ponieważ prof. Snape bardzo faworyzował Ślizgonów (w szczególności Dracona Malfoy'a).

Drugi rok nauki 1992–1993Edytuj

W połowie semestru bazyliszek zaczął atakować uczniów mugolskiego pochodzenia co spowodowało wiele spetryfikowań. Harry, Ron i Hermiona próbowali odkryć kto stoi za napaściami. Podejrzewając, że w sprawę może być zamieszany Malfoy postanowili przemienić się za pomocą Eliksiru Wielosokowego w Crabbe'a i Goyle'a, aby wydobyć z Dracona prawdę. Nasączyli więc ciasteczka eliksirem słodkiego snu i sprawili, żeby lewitowały one przed "gorylami". Crabbe i Goyle zjedli je i od razu zasnęli, a Harry i Ron schowali ich ciała w schowku na miotły. Następnie chłopcy dostali się do pokoju wspólnego Slytherinu i zamienieni w "goryli" przeprowadzili rozmowę z Malfoyem, przez którą dowiedzieli się, że Draco nie jest zamieszany w tajemnicze ataki.

Podczas rozmowy dzieci w pokoju wspólnym Ślizgonów Draco mówił Harry'emu i Ronowi (pod postacią Crabbe'a i Goyle'a) że już sto razy się go pytali, czy jest dziedzicem Slytherina.

Do artykółu miesiąca

Harry i Ron pod postacią Crabba i Goyla w drugiej klasie.

Trzeci rok nauki 1993-1994 Edytuj

Na początku roku szkolnego Malfoy, Crabbe i Goyle weszli do przedziału, w którym siedzieli Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger. Kiedy zobaczyli śpiącego Remusa Lupina, nowego nauczyciela obrony przed czarną magią, zrezygnowali z dręczenia trio. Po przyjeździe do zamku Vincent dowiedział się, że Harry zemdlał na widok dementora przeszukującego Ekspres Hogwart-Londyn. To dało mu kolejny powód do prześladowania Pottera. Razem z Malfoyem i Goylem zaczął udawać dementora przed chłopcem, gdy tylko przechodził on koło nich. Podczas meczu quidditcha Gryffindor vs. Slytherin ubrał kaptur i razem z przyjaciółmi próbował przestraszyć Harry'ego. Młody czarodziej myśląc, że są oni prawdziwymi dementorami rzucił na nich zaklęcie Patronusa. Obaj goryle i Draco zostali za to ukarani szlabanem.

W 1993 roku zaczął naukę nowych przedmiotów – opieki nad magicznymi stworzeniami i wróżbiarstwa. Dostał także pozwolenie na odwiedzanie wioski Hogsmeade w soboty i niedziele.

Jak wszyscy ślizgoni nienawidził Rubeusa Hagrida. Szydził z niego jeszcze bardziej po artykule Ritty Skeeter w którym to ona obraża Rubeusa i wypisuje różne "niemiłe ciekawostki" z jego życia. Był zły jak Hipogryf nie został stracony.

Czwarty rok nauki 1994-1995Edytuj

Gdy podczas czwartego roku nauki, na lekcji Obrony przed Czarną Magią Alastor Moody (naprawdę Bartemiusz Crouch Junior) rzucił na jego głowę wielkiego pająka, Vincent zaczął krzyczeć i panikować.

Tak jak wszyscy Ślizgoni, Crabbe nosił podczas Turnieju Trójmagicznego plakietki Potter cuchnie! i kibicował Cedricowi Diggory'emu. Barty Crouch Jr. wrzucił mu do spodni Malfoya, którego zamienił w tchórzofretkę.

Piąty rok nauki 1995-1996Edytuj

Vin

Crabbe i Goyle zostają pałkarzami w reprezentacji swojego domu. Podczas jednego z meczów (Slytherin vs Gryffindor) Crabbe posłał tłuczek w kierunku Harry'ego Pottera wściekły, że nie wygrał ich dom.

Crabbe należał również do Brygady Inkwizycyjnej, która zajmowała się łapaniem członków Gwardii Dumbledora, prowadzącej przez Harry'ego Pottera. Przyczynił się do złapania Harry'ego i jego przyjaciół podczas włamywania się do gabinetu Dolores Umbridge.

Podczas powrotu do Londynu, Crabbe, Goyle oraz Malfoy atakują Harry'ego Pottera w odwecie za aresztowanie ich ojców, do którego Harry w istotny sposób się przyczynił. Niestety, nie wiedzieli, że atakują go przed przedziałem zajętym przez członków Gwardii Dumbledore'a.

Szósty rok nauki 1996-1997Edytuj

Crabbe i Goyle pomagają Malfoyowi w wykonywaniu zadania wyznaczonego przez Czarnego Pana. Chłopcy przemieniają się w dziewczyny, aby Draco mógł naprawić Szafkę Zniknięć w Pokoju Życzeń. Jednak ani Crabbe, ani Goyle nie wiedzieli, co Malfoy robi w Pokoju Życzeń. Mieli go tylko informować, czy można bezpiecznie wyjść. Pod koniec roku szkolnego, gdy Malfoy opuszcza szkołę Crabbe i Goyle chodzą osamotnieni i smutni z powodu jego nieobecności.

Siódmy rok nauki 1997-1998Edytuj

Nowi nauczyciele w szkole – Alecto i Amycus Carrow uczą rzucania zaklęć niewybaczalnych oraz potężnych klątw i uroków. Uczniowie, którzy w opinii śmierciożerców zasłużyli na karę, byli męczeni zaklęciem Cruciatus. Neville Longbottom wspomina, że Crabbe i Goyle po raz pierwszy są w czymś lepsi, ponieważ torturują kolegów i najwidoczniej sprawia im to przyjemność.

Bitwa o HogwartEdytuj

Podczas Bitwy o Hogwart Draco Malfoy, Vincent Crabbe i Gregory Goyle jako nieliczni ze Ślizgonów pozostają w zamku. Zastawiają pułapkę na Harry'ego Pottera, Rona Weasleya i Hermionę Granger w Pokoju Życzeń, kiedy przyszli do Pokoju w poszukiwaniu diademu Roweny Ravenclaw. Wtedy Crabbe pokazuje, jakim jest utalentowanym czarnoksiężnikiem – rzucanie zaklęcia Avada Kedavra nie sprawia mu żadnego problemu. Gdy Dracon próbował go powstrzymać, Vincent powiedział, że "kicha na jego rozkazy". Jednak Crabbe nie mógł złapać Harry'ego, Hermiony i Rona za każdym razem, gdy rzucał zaklęcie uśmiercające – chybiał. Wtedy postanowił użyć klątwy Szatańskiej Pożogi, która zniszczyła cały Pokój Życzeń i zabiła Crabbe'a. Draconowi oraz Gregory'owi było bardzo przykro z faktu śmierci kolegi. Nikt nie widział jego śmierci, jednak jest ona faktem, ponieważ chłopak nie wydostał się z Pokoju przed tym, gdy Szatańska Pożoga na dobre się rozszalała. Crabbe dzięki rzuconej przez siebie klątwie niszczy doszczętnie jeden z horkruksów Voldemorta – diadem Roweny Ravenclaw.

Zdolności i umiejętnościEdytuj

Czarna magiaEdytuj

Crabbe pod okiem śmierciożercy oraz nauczyciela obrony przed czarną magią uczy się wielu potężnych klątw i uroków, m.in. zaklęcia uśmiercającego, zaklęcia torturującego czy klątwy Szatańskiej Pożogi. Jednak kiedy tłumaczono jak powstrzymać Szatańską pożogę to już nie słuchał. Mimo jego zdolności nie zdaje sobie sprawy z potęgi tych zaklęć i umiera przez klątwę Szatańskiej Pożogi.

QuidditchEdytuj

Dołącza do drużyny quidditcha na piątym roku nauki jako pałkarz. Zostaje przyjęty ze względu na swój rozmiar oraz siłę, a nie umiejętności. Podczas meczów często zachowuje się nieuczciwie np. popycha zawodników drużyny przeciwnej.

PojedynkiEdytuj

Malfoy wybrał Crabbe'a jako swojego sekundanta w pojedynku z Potterem. Był lepszy w pojedynkowaniu się niż jego przyjaciel Goyle.

W filmieEdytuj

  • W filmie Vincent Crabbe jest grany przez Jamie'ego Wayletta.
  • W czwartej części Barty Crouch Jr. (jako Alastor Moody) zamienia Dracona w fretkę i wrzuca ją Crabbe'owi do spodni. Jamie Waylett musiał mieć podczas tej sceny dwuwarstwowe spodnie tak, by zwierzę go nie zraniło.
  • Jamie nie zagrał w Insygniach Śmierci ze względu na fakt, że odpowiadał za posiadanie narkotyków.

Występowanie Edytuj

GaleriaEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Vincent Crabbe

  • Ogłoszenie ważne!

    8 wiadomości
    • 95.160.172.22 napisał(a): LilyCollins230 napisał(a):a tak w ogóle za co siedział bo nie pamiętam? Chyba za narkotyki ;) Za posiadanie marichuany.
    • Po co hodował  maryche ?! ciekawe ile lat siedział/siedzi

Więcej od Wikii

Losowa wiki