Wikia

Harry Potter Wiki

Vincent Crabbe

Komentarze8
4058stron na
tej wiki
Vincent Crabbe
8429c357ef 72317003 o2
Informacje biograficzne
Data urodzenia ok. 1980
Status krwi Czysta
Tytuł(y) Pałkarz
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Czarne
Kolor włosów Czarne
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Dom Slytherin
Przynależność
Aktor Jamie Waylett

Vincent Crabbe (ur. ok. 1980 r.) — czarodziej czystej krwi przydzielony do Slytherinu, pałkarz w drużynie Quidditcha, syn śmierciożercy. Miał dwójkę najlepszych przyjaciół: Draco Malfoya oraz Gregory'ego Goyle'a. Na piątym roku nauki w Hogwarcie wstępuje do Brygady Inkwizycyjnej.

WyglądEdytuj

Crabbe jest to tęgi i przysadzisty chłopiec o grubej szyi oraz małych oczach. Pomimo otyłości, potrafi szybko biegać, co udowadnia podczas ucieczki przed Szatańską Pożogą. Poza tym, jest bardzo silny, co wykorzystuje jako pałkarz w drużynie Slytherinu.

CharakterEdytuj

Jest człowiekiem żądnym władzy i pełnym pogardy dla mugoli. Jest bardzo chciwy i złośliwy. Już podczas pierwszego roku nauki w Hogwarcie wykazał skłonność do dokuczania innym oraz znęcania się nad słabszymi. Jednak to co najgorsze pokazuje podczas siódmego roku nauki. Wtedy udowadnia, że jest utalentowanym czarnoksiężnikiem, który potrafi rzucać potężne klątwy. W porównaniu z Malfoyem nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo związał się z czarną magią i lekceważąc przestrogi uwalnia przeklęty ogień, przez co sam później ginie, puszczając się komody z książkami, której się trzymał, uciekając przed ogniem.

HogwartEdytuj

Pierwszy rok naukiEdytuj

Crabbe, podobnie jak jego przyjaciele Malfoy i Goyle, tak jak pragnęli, zostają przydzieleni do Slytherinu. Pierwsze jego spotkanie z Harrym odbyło się na pierwszym roku, w pociągu, w przedziale, do którego przyszedł razem z Malfoyem i Goylem. W filmie miało to miejsce dopiero na schodach w Hogwarcie przed Ceremonią Przydziału. Podczas tego spotkania Harry zauważył, że Crabbe i Goyle odgrywają rolę „goryli” Dracona.

Podczas pojedynku, który się nie odbył, ponieważ był to podstęp Malfoya, Vincent miał być sekundantem Dracona.

Podczas lekcji eliksirów z Severusem Snapem stał się ulubieńcem profesora, razem z Malfoyem i Goylem. Obu gorylom podobały się jego lekcje.

Drugi rok naukiEdytuj

Po otwarciu Komnaty Tajemnic przez Dziedzica Slytherina wrogowie Malfoya – Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger wykorzystują fakt, że Crabbe i Goyle uwielbiają jeść, by zdobyć ich włosy potrzebne do Eliksiru Wielosokowego jako „kawałek osoby, w którą chcieli się przemienić”. Tak jak przypuszczało trio Crabbe i Goyle zjedli ciasteczka nasycone eliksirem. Ich włosy zostały wykorzystane, aby Harry i Ron mogli dostać się do pokoju wspólnego Ślizgonów, a tam wypytać Dracona Malfoya o sprawę otwarcia Komnaty Tajemnic.

Podczas rozmowy dzieci w pokoju wspólnym Ślizgonów Draco mówił Harremu i Ronowi (pod postacią Crabbe'a i Goyle'a) że już sto razy się go pytali, czy jest dziedzicem Slytherina.

Czwarty rok naukiEdytuj

Gdy podczas czwartego roku nauki, na lekcji Obrony przed Czarną Magią Alastor Moody (naprawdę Bartemiusz Crouch Junior) rzucił na jego głowę wielkiego pająka, Vincent zaczął krzyczeć i panikować.

Tak jak wszyscy Ślizgoni, Crabbe nosił podczas Turnieju Trójmagicznego plakietki Potter cuchnie! i kibicował Cedricowi Diggory'emu. Barty Crouch Jr. wrzucił mu do spodni Malfoya, którego zamienił w tchórzofretkę.

Piąty rok naukiEdytuj

Vin

Crabbe i Goyle zostają pałkarzami w reprezentacji swojego domu. Podczas jednego z meczów (Slytherin vs Gryffindor) Crabbe posłał tłuczek w kierunku Harry'ego Pottera wściekły, że nie wygrał ich dom.

Crabbe należał również do Brygady Inkwizycyjnej, która zajmowała się łapaniem członków Gwardii Dumbledora, prowadzącej przez Harrego Pottera. Przyczynił się do złapania Harry'ego i jego przyjaciół podczas włamywania się do gabinetu Dolores Umbridge.

Podczas powrotu do Londynu, Crabbe, Goyle oraz Malfoy atakują Harry'ego Pottera w odwecie za aresztowanie ich ojców, do którego Harry w istotny sposób się przyczynił. Niestety, nie wiedzieli, że atakują go przed przedziałem zajętym przez członków Gwardii Dumbledore'a.

Szósty rok naukiEdytuj

Crabbe i Goyle pomagają Malfoyowi w wykonywaniu zadania wyznaczonego przez Czarnego Pana. Chłopcy przemieniają się w dziewczyny, aby Draco mógł naprawić Szafkę Zniknięć w Pokoju Życzeń. Jednak ani Crabbe, ani Goyle nie wiedzieli, co Malfoy robi w Pokoju Życzeń. Mieli go tylko informować, czy można bezpiecznie wyjść. Pod koniec roku szkolnego, gdy Malfoy opuszcza szkołę Crabbe i Goyle chodzą osamotnieni i smutni z powodu jego nieobecności.

Siódmy rok naukiEdytuj

Nowi nauczyciele w szkole – Alecto i Amycus Carrow uczą rzucania zaklęć niewybaczalnych oraz potężnych klątw i uroków. Uczniowie, którzy w opinii śmierciożerców zasłużyli na karę, byli męczeni zaklęciem Cruciatus. Neville Longbottom wspomina, że Crabbe i Goyle po raz pierwszy są w czymś lepsi, ponieważ torturują kolegów.

Bitwa o HogwartEdytuj

Podczas Bitwy o Hogwart Draco Malfoy, Vincent Crabbe i Gregory Goyle jako nieliczni ze Ślizgonów pozostają w zamku. Zastawiają pułapkę na Harry'ego Pottera, Rona Weasleya i Hermionę Granger w Pokoju Życzeń, kiedy przyszli do Pokoju w poszukiwaniu diademu Roweny Ravenclaw. Wtedy Crabbe pokazuje, jakim jest utalentowanym czarnoksiężnikiem – rzucanie zaklęcia Avada Kedavra nie sprawia mu żadnego problemu. Jednak Crabbe nie mógł złapać Harry'ego, Hermiony i Rona za każdym razem, gdy rzucał zaklęcie uśmiercające – chybiał. Wtedy postanowił użyć klątwy Szatańskiej Pożogi, która zniszczyła cały Pokój Życzeń i zabiła Vincenta. Nikt nie widział jego śmierci, jednak jest ona faktem, ponieważ chłopak nie wydostał się z Pokoju przed tym, gdy Szatańska Pożoga na dobre się rozszalała. Crabbe dzięki rzuconej przez siebie klątwie niszczy jeden z horkruksów Voldemorta – diadem Roweny Ravenclaw.

Zdolności i umiejętnościEdytuj

Czarna magiaEdytuj

Crabbe pod okiem śmierciożercy oraz nauczyciela obrony przed czarną magią uczy się wielu potężnych klątw i uroków, m.in. zaklęcia uśmiercającego, zaklęcia torturującego czy klątwy Szatańskiej Pożogi. Jednak nie zdaje sobie sprawy z potęgi tych zaklęć i umiera przez klątwę Szatańskiej Pożogi.

QuidditchEdytuj

Dołącza do drużyny quidditcha na piątym roku nauki jako pałkarz. Zostaje przyjęty ze względu na swój rozmiar oraz siłę, a nie umiejętności. Podczas meczów często zachowuje się nieuczciwie.

PojedynkiEdytuj

Malfoy wybrał Crabbe'a jako swojego sekundanta w pojedynku z Potterem. Był lepszy w pojedynkowaniu się niż jego przyjaciel Goyle.

W filmieEdytuj

  • W filmie Vincent Crabbe jest grany przez Jamie'ego Wayletta.
  • W czwartej części Barty Crouch Jr. (jako Alastor Moody) zamienia Dracona w fretkę i wrzuca ją Crabbe'owi do spodni. Jamie Waylett musiał mieć podczas tej sceny dwuwarstwowe spodnie tak, by zwierzę go nie zraniło.
  • Jamie nie zagrał w Insygniach Śmierci ze względu na fakt, że odpowiadał za posiadanie narkotyków.

GaleriaEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Vincent Crabbe

  • Ogłoszenie ważne!

    7 wiadomości
    • LilyCollins230 napisał(a):a tak w ogóle za co siedział bo nie pamiętam? Chyba za narkotyki ;)
    • 95.160.172.22 napisał(a): LilyCollins230 napisał(a):a tak w ogóle za co siedział bo nie pamiętam? Chyba za narkotyki ;) Za posiadanie marichuany.

Więcej od Wikii

Losowa wiki