Wikia

Harry Potter Wiki

Vincent Crabbe

6424strony na
tej wiki
Komentarze21

Vincent Crabbe (ur. 1980 r. - 2 maja 1998r.) — czarodziej czystej krwi, który rozpoczął swoją naukę w Hogwarcie, w 1991 roku. Został przydzielony do Slytherinu. Pałkarz w drużynie Quidditcha, syn śmierciożercy. Miał dwójkę najlepszych przyjaciół: Draco Malfoya oraz Gregory'ego Goyle'a.

BiografiaEdytuj

Wczesne życie Edytuj

Vincent urodził się w 1980 roku w rodzinie czarodziejów czystej krwi, jako syn śmierciożercy Crabbe Sr.

W 1991 roku dostał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie informujący, że został przyjęty do placówki. Odziedziczył bądź też kupił (możliwe, że w sklepie Ollivanderów) różdżkę.

Rok 1991–1992Edytuj

Crabbe, podobnie jak jego przyjaciele Malfoy i Goyle, tak jak pragnęli, zostają przydzieleni do Slytherinu. Pierwsze jego spotkanie z Harrym odbyło się na pierwszym roku, w pociągu, w przedziale, do którego przyszedł razem z Malfoyem i Goylem. W filmie miało to miejsce dopiero na schodach w Hogwarcie przed Ceremonią Przydziału. Podczas tego spotkania Harry zauważył, że Crabbe i Goyle odgrywają rolę „goryli” Dracona.

Podczas pojedynku, który się nie odbył, ponieważ był to podstęp Malfoya, Vincent miał być sekundantem Dracona. Ponieważ był lepszy w pojedynkach od Goyle'a.

Podczas lekcji eliksirów z Severusem Snapem stał się ulubieńcem profesora, razem z Malfoyem i Goylem. Obu gorylom podobały się jego lekcje, ponieważ prof. Snape bardzo faworyzował Ślizgonów (w szczególności Dracona Malfoy'a).

Rok 1992–1993Edytuj

W połowie semestru bazyliszek zaczął atakować uczniów mugolskiego pochodzenia co spowodowało wiele spetryfikowań. Harry, Ron i Hermiona próbowali odkryć kto stoi za napaściami. Podejrzewając, że w sprawę może być zamieszany Malfoy postanowili przemienić się za pomocą Eliksiru Wielosokowego w Crabbe'a i Goyle'a, aby wydobyć z Dracona prawdę. Nasączyli więc ciasteczka eliksirem słodkiego snu i sprawili, żeby lewitowały one przed "gorylami". Crabbe i Goyle zjedli je i od razu zasnęli, a Harry i Ron schowali ich ciała w schowku na miotły. Następnie chłopcy dostali się do pokoju wspólnego Slytherinu i zamienieni w "goryli" przeprowadzili rozmowę z Malfoyem, przez którą dowiedzieli się, że Draco nie jest zamieszany w tajemnicze ataki.

Podczas rozmowy dzieci w pokoju wspólnym Ślizgonów Draco mówił Harry'emu i Ronowi (pod postacią Crabbe'a i Goyle'a) że już sto razy się go pytali, czy jest dziedzicem Slytherina.

Do artykółu miesiąca.jpg

Harry i Ron pod postacią Crabba i Goyla w drugiej klasie.

Rok 1993-1994 Edytuj

Na początku roku szkolnego Malfoy, Crabbe i Goyle weszli do przedziału, w którym siedzieli Harry Potter, Ron Weasley i Hermiona Granger. Kiedy zobaczyli śpiącego Remusa Lupina, nowego nauczyciela obrony przed czarną magią, zrezygnowali z dręczenia trio. Po przyjeździe do zamku Vincent dowiedział się, że Harry zemdlał na widok dementora przeszukującego Ekspres Hogwart-Londyn. To dało mu kolejny powód do prześladowania Pottera. Razem z Malfoyem i Goylem zaczął udawać dementora przed chłopcem, gdy tylko przechodził on koło nich. Podczas meczu quidditcha Gryffindor vs. Ravenclaw ubrał kaptur i razem z przyjaciółmi próbował przestraszyć Harry'ego. Młody czarodziej myśląc, że są oni prawdziwymi dementorami rzucił na nich zaklęcie Patronusa. Obaj goryle i Draco zostali za to ukarani szlabanem.

W 1993 roku zaczął naukę nowych przedmiotów – opieki nad magicznymi stworzeniami i wróżbiarstwa. Dostał także pozwolenie na odwiedzanie wioski Hogsmeade w soboty i niedziele.

Jak wszyscy ślizgoni nienawidził Rubeusa Hagrida. Szydził z niego jeszcze bardziej po artykule Ritty Skeeter w którym to ona obraża Rubeusa i wypisuje różne "niemiłe ciekawostki" z jego życia. Był zły jak Hipogryf nie został stracony.

Rok 1994-1995Edytuj

Gdy podczas czwartego roku nauki, na lekcji Obrony przed Czarną Magią Alastor Moody (naprawdę Bartemiusz Crouch Junior) rzucił na jego głowę wielkiego pająka, Vincent zaczął krzyczeć i panikować.

Tak jak wszyscy Ślizgoni, Crabbe nosił podczas Turnieju Trójmagicznego plakietki Potter cuchnie! i kibicował Cedricowi Diggory'emu. Barty Crouch Jr. wrzucił mu do spodni Malfoya, którego zamienił w tchórzofretkę.

Rok 1995-1996Edytuj

Vin.jpg

Crabbe i Goyle zostają pałkarzami w reprezentacji swojego domu. Podczas jednego z meczów (Slytherin vs Gryffindor) Crabbe posłał tłuczek w kierunku Harry'ego Pottera wściekły, że nie wygrał ich dom.

Crabbe należał również do Brygady Inkwizycyjnej, która zajmowała się łapaniem członków Gwardii Dumbledora, prowadzącej przez Harry'ego Pottera. Przyczynił się do złapania Harry'ego i jego przyjaciół podczas włamywania się do gabinetu Dolores Umbridge.

Podczas powrotu do Londynu, Crabbe, Goyle oraz Malfoy atakują Harry'ego Pottera w odwecie za aresztowanie ich ojców, do którego Harry w istotny sposób się przyczynił. Niestety, nie wiedzieli, że atakują go przed przedziałem zajętym przez członków Gwardii Dumbledore'a.

Rok 1996-1997Edytuj

Crabbe i Goyle pomagają Malfoyowi w wykonywaniu zadania wyznaczonego przez Czarnego Pana. Chłopcy przemieniają się w dziewczyny, aby Draco mógł naprawić Szafkę Zniknięć w Pokoju Życzeń. Jednak ani Crabbe, ani Goyle nie wiedzieli, co Malfoy robi w Pokoju Życzeń. Mieli go tylko informować, czy można bezpiecznie wyjść. Pod koniec roku szkolnego, gdy Malfoy opuszcza szkołę Crabbe i Goyle chodzą osamotnieni i smutni z powodu jego nieobecności.

Rok 1997-1998Edytuj

Nowi nauczyciele w szkole – Alecto i Amycus Carrow uczą rzucania zaklęć niewybaczalnych oraz potężnych klątw i uroków. Uczniowie, którzy w opinii śmierciożerców zasłużyli na karę, byli męczeni zaklęciem Cruciatus. Neville Longbottom wspomina, że Crabbe i Goyle po raz pierwszy są w czymś lepsi, ponieważ torturują kolegów i najwidoczniej sprawia im to przyjemność.

Bitwa o HogwartEdytuj

Podczas Bitwy o Hogwart Draco Malfoy, Vincent Crabbe i Gregory Goyle jako nieliczni ze Ślizgonów pozostają w zamku. Zastawiają pułapkę na Harry'ego Pottera, Rona Weasleya i Hermionę Granger w Pokoju Życzeń, kiedy przyszli do Pokoju w poszukiwaniu diademu Roweny Ravenclaw. Wtedy Crabbe pokazuje, jakim jest utalentowanym czarnoksiężnikiem – rzucanie zaklęcia Avada Kedavra nie sprawia mu żadnego problemu. Gdy Dracon próbował go powstrzymać, Vincent powiedział, że "kicha na jego rozkazy". Jednak Crabbe nie mógł złapać Harry'ego, Hermiony i Rona za każdym razem, gdy rzucał zaklęcie uśmiercające – chybiał. Wtedy postanowił użyć klątwy Szatańskiej Pożogi, która zniszczyła cały Pokój Życzeń i zabiła Crabbe'a. Draconowi oraz Gregory'owi było bardzo przykro z faktu śmierci kolegi. Nikt nie widział jego śmierci, jednak jest ona faktem, ponieważ chłopak nie wydostał się z Pokoju przed tym, gdy Szatańska Pożoga na dobre się rozszalała. Crabbe dzięki rzuconej przez siebie klątwie niszczy doszczętnie jeden z horkruksów Voldemorta – diadem Roweny Ravenclaw.

Wygląd Edytuj

Crabbe był tęgim i przysadzistym chłopcem o grubej szyi oraz małych oczach. Pomimo otyłości, potrafił szybko biegać, co udowodnił podczas ucieczki przed Szatańską Pożogą. Poza tym, był bardzo silny, co wykorzystywał jako pałkarz w drużynie Slytherinu.

CharakterEdytuj

Był człowiekiem żądnym władzy i pełnym pogardy dla mugoli. Był bardzo chciwy i złośliwy. Już podczas pierwszego roku nauki w Hogwarcie wykazał skłonność do dokuczania innym oraz znęcania się nad słabszymi. Jednak to co najgorsze pokazuje podczas siódmego roku nauki. Wtedy udowadnia, że jest utalentowanym czarnoksiężnikiem, który potrafi rzucać potężne klątwy. W porównaniu z Malfoy'em nie zdawał sobie sprawy, jak bardzo związał się z czarną magią i lekceważąc przestrogi uwalnia przeklęty ogień, przez co sam później ginie, puszczając się komody z książkami, której się trzymał, uciekając przed ogniem.

Zdolności i umiejętnościEdytuj

Czarna magiaEdytuj

Crabbe pod okiem śmierciożercy oraz nauczyciela obrony przed czarną magią uczył się wielu potężnych klątw i uroków, m.in. zaklęcia uśmiercającego, zaklęcia torturującego czy klątwy Szatańskiej Pożogi. Jednak kiedy tłumaczono jak powstrzymać Szatańską pożogę już nie słuchał. Mimo jego zdolności nie zdawał sobie sprawy z potęgi tych zaklęć i umiera przez klątwę Szatańskiej Pożogi.

QuidditchEdytuj

Dołącza do drużyny quidditcha na piątym roku nauki jako pałkarz. Zostaje przyjęty ze względu na swój rozmiar oraz siłę, a nie umiejętności. Podczas meczów często zachowuje się nieuczciwie np. popycha zawodników drużyny przeciwnej.

PojedynkiEdytuj

Malfoy wybrał Crabbe'a jako swojego sekundanta w pojedynku z Potterem. Był lepszy w pojedynkowaniu się niż jego przyjaciel Goyle.

W filmieEdytuj

  • W filmie Vincent Crabbe jest grany przez Jamie'ego Wayletta.
  • W czwartej części Barty Crouch Jr. (jako Alastor Moody) zamienia Dracona w fretkę i wrzuca ją Crabbe'owi do spodni. Jamie Waylett musiał mieć podczas tej sceny dwuwarstwowe spodnie tak, by zwierzę go nie zraniło.
  • Jamie nie zagrał w Insygniach Śmierci ze względu na fakt, że odpowiadał za posiadanie narkotyków.

Występowanie Edytuj

GaleriaEdytuj

Rodziny czystej krwi

Rodzina Blishwick Jimbo Blishwick
Rodzina Brown Lavender Brown
Rodzina Bulstrode Violetta Bulstrode
Rodzina Burke Herbert Burke
Rodzina Crabbe Irma CrabbeCrabbe SrVincent Crabbe
Rodzina Flint Ursula BlackMarcus Flint
Rodzina Gamp Hesper Gamp
Rodzina Gaunt Marvolo GauntMorfin GauntMeropa Gaunt
Rodzina Greengrass Asteria GreengrassDafne Greengrass
Rodzina Lestrange Rudolf LestrangeRabastan Lestrange
Rodzina Macmillan Melania MacmillanErnie Macmillan
Rodzina Max Ella Max
Rodzina Potter Charlus PotterJames Potter
Rodzina Rosier Druella BlackRosierEvan Rosier
Rodzina Selwyn Selwyn
Rodzina Slytherin Salazar Slytherin
Rodzina Weasley Septimus WeasleyBill WeasleyCharlie WeasleyPercy WeasleyFred WeasleyGeorge WeasleyRon Weasley Ginny WeasleyArtur Weasley
Rodzina Yaxley Lysandra YaxleyYaxley
Rodzina Multon Folison Multon
Rodzina Zabini Blaise Zabini

Pozycje quidditcha w Hogwarcie

Kapitanowie Astrix A. · Filemina A. · Angelina B. · Oona B. · Concepta · David Hamblin · Natalie Holkham · Stephen Gould · Ashley Sanders · Hamish Frater · Richard Carter · James Potter · Charlie Weasley · Oliver Wood · Angelina Johnson · Harry Potter · Cedrik Diggory · Roger Davies · Winky Crockett · Neil Lament · Andrew Snowyowl · Jo King · Rufus Winickus · Jody Jacknife · Stuart Craggy · Steve Laughalot · Emma Vanity · Lucinda Talkalot · Marcus Flint · Graham Montague · Urquhart · Katie Rayknolls · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Mark Sommertime · Russell Lucky · Dan Darker · Jess Lafington · Kris Kolumbiko · David Makehay · Mark Overcliff · Isobel McGonagall
Ścigający Alicja Spinnet · Angelina Johnson · Dean Thomas · Demelza Robins · Ginny Weasley · James Potter · Katie Bell · Cadwallader · Heidi Macavoy · Malcolm Preece · Zachariasz Smith · Tamsin Applebee · Bradley · Chambers · Jeremy Stretton · Randolph Burrow · Roger Davies · Eekins · Jarrett · Marcus Flint · Adrian Pucey · Kasjusz Warrington · Graham Montague · Urquhart · Vaisey · Blaise Zabini · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru I · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru II · Niezidentyfikowany ścigający Gryffindoru III
Pałkarze Andrew Kirke · Fred Weasley · George Weasley · Jack Sloper · Jimmy Peakes · Ritchie Coote · Anthony Rickett · Maxine O'Flaherty · Michael McManus · Duncan Inglebee · Jason Samuels · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu I · Niezidentyfikowany pałkarz Slytherinu II · Gregory Goyle · Lucjan Bole · Peregrine Derrick · Vincent Crabbe · Dobbin
Szukający Charlie Weasley · Ginny Weasley · Harry Potter · Niezidentyfikowany szukający Gryffindoru · Niezidentyfikowany szukający Hufflepuffu · Cedric Diggory · Summerby · Niezidentyfikowany szukający Ravenclawu · Niezidentyfikowany zastępca szukającego Ravenclawu · Cho Chang · Gilderoy Lockhart · Draco Malfoy · Harper · Regulus Black · Terence Higgs
Obrońcy Cormac McLaggen · Oliver Wood · Ron Weasley · Geoffrey Hooper · Herbert Fleet · Grant Page · Miles Bletchley · Niezidentyfikowany obrońca Slytherinu · Kevin Bletchley
Nieznane pozycje Minerwa McGonagall · M. G. McGonagall · R. King · Vicky Bishopper · Robin Higgy · Katie Rayknolls
Prawdopodobni gracze Abigail Nicola · Alexander William · Alexis Marie · Amber Noel · Brandon Angel · Christian Alexander · Ella Jo · Emily Taylor · Erica J. · Ethan Gerard · Fay Dunbar · Gianna Marie · Haley Dakota · Jackson Sheppard · Jada Angela · Jennifer Dawn · Owen Anthony · Phelan Noel · Remy Olivier · Richard Sky · Riley Frazer · Ryan Henry · Tanner Van Burm · Timothy Justin · Trev Mallory · Trinity Lynn · Sage Kelleen

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Vincent Crabbe

  • Ogłoszenie ważne!

    8 wiadomości
    • 95.160.172.22 napisał(a): LilyCollins230 napisał(a):a tak w ogóle za co siedział bo nie pamiętam? Chyba za narkotyki ;) Za posiadanie marichuany.
    • Po co hodował  maryche ?! ciekawe ile lat siedział/siedzi

Więcej od Wikii

Losowa wiki