FANDOM

Powiedział, że ją odprowadza! (...) Całuje się z nią!
James Potter II na King's Cross[źródło]

Victoire Weasley (ur. 2 maja[1] na początku XXI wieku[2]) — czarownica z domieszką krwi wili, po matce. Pierworodna córka Billa i Fleur Weasleyów, starsza siostra Dominique i Louisa Weasleyów.

Biografia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Victoire urodziła się 2 maja około 2000 roku. Otrzymała takie imię, ponieważ jej imię oznacza po francusku „zwycięstwo”. Data jej urodzin przypada w rocznice Bitwy o Hogwart. w której Harry Potter, starsi uczniowie Hogwartu, Zakon Feniksa oraz ich sprzymierzeńcy pokonali Lorda Voldemorta wraz z jego śmierciożercami.

Miała młodsze rodzeństwo: Dominique i Louisa. Z powodu tego, że jej prababcia ze strony matki była wilą, ma ona wraz z rodzeństwem 1/8 krwi wili. Możliwe, że mieszkała w Muszelce.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Victorie rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie niewiele później niż w 2010 roku. Nie wiadomo, do którego domu została przydzielona.

Najpóźniej w 2014 roku została dziewczyną Teddy'ego Lupina. Można to wywnioskować z relacji Rity Skeeter z 427. Mistrzostw Świata w Quidditchu, gdzie stwierdziła ona, że para się obściskiwała.

Para była dalej razem w 2017 roku. Teddy odprowadzał wtedy swoją dziewczynę na pociąg do Hogwartu. Pocałował ją również przed pożegnaniem ku oburzeniu Jamesa Pottera II.

Wygląd Edytuj

Wyglądem bardzo przypominała matkę, więc była prawdopodobnie niebieskooką blondynką. Ze względu na krew, była zapewne bardzo ładną dziewczyną.

Etymologia Edytuj

  • Victoire po francusku oznacza zwycięstwo.
  • Dziewczyna urodziła się w rocznicę bitwy o Hogwart, prawdopodobnie Fleur i Bill chcieli, nazywając ją na cześć zwycięstwa, uczcić wygraną nad Voldemortem.
  • Victoire może być również imieniem po Wiktorze Krumie - przyjacielu jej matki.

Ciekawostki Edytuj

  • Victoire Weasley i Teddy Lupin mają ojców, którzy zostali pogryzieni przez wilkołaka, Fenrira Greybacka.
  • Victoire i Teddy mają matki, które posiadały unikalną zdolność do zmienienia ich fizycznej formy. Fleur Delacour była ćwierćwilą, a Nimfadora Tonks metamorfomagiem.
  • Victoire i Teddy są w czwartym stopniu kuzynami, ze względu na bycie odległymi potomkami Fineas Nigellusa Blacka.[4]

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 J.K. Rowling: Jeden rok z życia
  2. 2,0 2,1 Victorie uczęszczała do Hogwartu w roku szkolnym 2017-2018, więc musiała urodzić się w tym okresie czasu.
  3. Pottermore - Nowy od J.K. Rowling: Prorok Codzienny (Powrót Gwardii Dumbledore'a, 8 lipca 2014)
  4. Drzewo genealogiczne Blacków

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Victoire Weasley

  • Ulubiona postać z "ery dzieci harry'ego"

    20 wiadomości
    • Ja mimo to, że nie znam ich charakteru, polubiłam James'a i Teddy'ego. Może polubiłam to złe słowo, ''wzbudzili oni...
    • Ja "ulubiłam" sobie Jamesa Syriusza Pottera,Freda ii Weasleya,Teddego Lupina,(Nie wiedzieć czemu) Rose Granger-Weasley,Lily Lu...