Wikia

Harry Potter Wiki

Victoire Weasley

6772strony na
tej wiki
Komentarze3
Powiedział, że ją odprowadza! (...) Całuje się z nią!
—James Potter Jr na King's Cross[źródło]

Victoire Weasley (ur. 2 maja[1] 2000/2005 r.[2]) — czarownica z domieszką krwi wili, po matce. Pierworodna córka Billa i Fleur Weasleyów, starsza siostra Dominique i Louisa Weasleyów. Do Szkoły Magii i Czarodziejstwa uczęszczała od 2011 roku. Nie wiadomo, do którego domu została przydzielona. Wyglądem bardzo przypominała matkę, więc była prawdopodobnie niebieskooką blondynką.

W 2014 roku Victorie ściskała się ze swoim chłopakiem, Teddym Lupinem na finałowym meczu Mistrzostw Świata w Quidditchu. Relacjonowała to Rita Skeeter.

W epilogu dowiadujemy się, że Victoire i Teddy'ego Lupina łączy romantyczne uczucie. W siódmej części James Potter widzi tę dwójkę całującą się, ku jego oburzeniu, na peronie 9 i ¾, kiedy Teddy odprowadza dziewczynę na pociąg.

EtymologiaEdytuj

  • Victoire po francusku oznacza zwycięstwo.
  • Dziewczyna urodziła się w rocznicę bitwy o Hogwart, prawdopodobnie Fleur i Bill chcieli, nazywając ją na cześć zwycięstwa, uczcić wygraną nad Voldemortem.
  • Victoire może być również imieniem po Wiktorze Krumie - przyjacielu jej matki.

CiekawostkiEdytuj

  • Victoire Weasley i Teddy Lupin mają ojców, którzy zostali pogryzieni przez wilkołaka, Fenrira Greybacka.
  • Victoire i Teddy mają matki, które posiadają unikalną zdolność do zmienienia ich fizycznej formy. Fleur Delacour jest ćwierćwilą, a Nimfadora Tonks była metamorfomagiem.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 J.K. Rowling: Jeden rok z życia
  2. 2,0 2,1 Victorie uczęszczała do Hogwartu w roku szkolnym 2017-2018, więc musiała urodzić się w tym okresie czasu.
  3. Pottermore - Nowy od J.K. Rowling: Prorok Codzienny (Powrót Gwardii Dumbledore'a, 8 lipca 2014)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Victoire Weasley

  • Ulubiona postać z "ery dzieci harry'ego"

    19 wiadomości
    • James Syriusz Potter
    • Ja mimo to, że nie znam ich charakteru, polubiłam James'a i Teddy'ego. Może polubiłam to złe słowo, wzbudzili oni we mnie sympatię, lep...
  • Victoire Weasley

    6 wiadomości
    • Ee... a niby czemu z kontekstu wychodzi, że Fleur specjalnie przedłużyła lub skróciła ciążę, żeby urodziła się w rocznicę bitw...
    • Pierwsze słyszę, aby Fleur specjalnie coś robiła, aby Victorie urodziła się w rocznicę bitwy. Autorka mogła specjalnie wybrać tą datę.

Więcej od Wikii

Losowa wiki