Wikia

Harry Potter Wiki

Vernon Dursley

Komentarze3
4150stron na
tej wiki
Vernon Dursley
510px-Verny
Informacje biograficzne
Status krwi Mugol
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu Niebieskie
Kolor włosów Czarno-siwe
Rodzina
Rodzina
Pozostałe informacje
Zawód/Praca Dyrektor Firmy Grunnings
Przynależność Firma Grunnings
Aktor Richard Griffiths

Vernon Dursley — wuj Harry'ego Pottera, mąż Petuni Dursley z domu Evans, ojciec kuzyna Harry'ego - Dudleya i brat Marjorie Dursley. Zamieszkały wraz z rodziną na Privet Drive 4 w Little Whinging, przez prawie dwadzieścia lat, aż zostali zmuszeni do ukrywania się w czasie eskalacji drugiej wojny czarodziejów. Po tym, jak rodzicie Pottera zostali zamordowani przez Voldemorta, wraz z żoną zostali zmuszenia do przygarnięcia sieroty i wychowywania jej. Jednakże, Dursley nie znosił Pottera, co okazywał poprzez częste szkalowanie go, zabranianie wielu rzeczy i przesadne faworyzowanie własnego syna.

Pracował jako dyrektor w filmie Grunnings produkującej świdry. W przeszłości był wzorowym studentem szkoły Smeltinga.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu Vernona Dursleya. Urodził się w mugolskiej rodzinie i ukończył liceum Smetlinga (do którego posłał potem swojego syna, Dudleya). Ma starszą siostrę o imieniu Marjorie, która hoduje buldogi.

Vernon poznał Petunię podczas pracy w Londynie. Później poślubił ją i razem przeprowadzili się na Privet Drive, w Little Whinging, Surey w 1977 r. 

Życie rodzinneEdytuj

Dursleys 1980s

1980

Vernon, podobnie jak żona, nie tolerował niczego co magiczne i nadprzyrodzone. Znał prawdę o Potterach, jednak milczał na ten temat. 23 czerwca 1980 r. urodził mu się syn, którego nazwał Dudley. Dziecko było bardzo rozpieszczane przez rodziców. Już w 1980 roku pracował w firmie Grunnings. 

Przygarnięcie siostrzeńcaEdytuj

Po upadku Voldemorta, Albus Dumbledore podrzucił osieroconego Harry'ego Pottera pod drzwi Dursleyów, dołączając list, w którym wytłumaczył okoliczności i prosił o opiekę nad dzieckiem. Podczas pierwszych lat życia Harry'ego, Vernon traktował go obojętnie. Dał siostrzeńcowi komórkę pod schodami jako pokój, znęcał się nad nim i napuszczał nań swojego syna Dudleya. Usiłował uniemożliwić Harry'emu kontakty z światem magii. Przed 1991 rokiem wmawiał siostrzeńcowi, że jego rodzice zginęli w wypadku samochodowym i blizna w kształcie błyskawicy jest tylko pamiątką po tym wydarzeniu. Kiedy Harry opowiedział mu o swoim śnie, o latającym motocyklu, Dursley wściekł się i powiedział, że magia nie istnieje. Podczas jedenastych urodzin Dudleya całą rodzina udała się do zoo. Zniknęła wtedy szyba i uciekł Brazylijski boa dusiciel. Vernon uważał że to wina Harry'ego więc dał mu wtedy największy szlaban w życiu. Wiedział bowiem że to przez to że jego siostrzeniec jest czarodziejem.

1991 - 1992 Edytuj

Vernon5

1991

Kiedy Harry zaczął otrzymywać listy z Hogwartu, Vernon robił wszystko, aby powstrzymać siostrzeńca przed poznaniem prawdy. Próbował wszystkich sposobów: zabarykadował drzwi i okna, wysyłał listy do poczty itd. lecz nic nie pomagało. W końcu zabrał rodzinę do małej, rozwalającej się chatki nad brzegiem morza. Zabieg ten nie przyniósł jednak efektu, gdyż do Harry'ego został wysłany gajowy Hogwartu, Rubeus Hagrid. Olbrzym z miejsca zapałał niechęcią do Dursleya i zabrał Harry'ego ze sobą.

1992 - 1993 Edytuj

Vernon+dursley

1992

Vernon starał się jak najlepiej wypaść przed pewnym przedsiębiorcą, stąd zaprosił mężczyznę i jego żonę na przyjęcie na Privet Drive. Wszystkim domownikom dał określone obowiązki, a sam starał się zabawić wpływowych gości. Niestety, tuż przed ostatecznym pobrataniem się z goszczonym przedsiębiorcą miał miejsce przykry incydent z miską leguminy, która w niewyjaśniony sposób znalazł się na głowie żony gościa. Za cały precedens Vernon z miejsca obwinił Harry'ego, zamknął go w pokoju i zakratował okno. Z pomocą braci Weasleyów Harry ku złości opiekuna uciekł.

1993 - 1994 Edytuj

Vernon3

1993

Harry prosił wujka o pisemne zezwolenie na możliwość odwiedzania wioski w pobliżu HogwartuHogsmeade. Tymczasem Vernon gościli swoją siostrę, Marjorie i postawił warunek, że podpisze zgodę, jeśli Potter będzie się dobrze zachowywać. Niestety, w pewnym momencie, Marjorie zaczyna obrażać zmarłych rodziców Harry'ego, który odpowiada agresją, nadmuchując ciotkę.

1994 - 1995 Edytuj

Vernon

1995

Z powodu zalecenia szkolnej pielęgniarki Smeltinga Dudley, syn Vernona, zostaje poddany diecie i wszyscy domownicy mają wpierać go w katordze. Do Harry'ego przybywają Weasleyowie i niszczą salon, co bardzo złości Vernona. Jego wściekłość potęguje fakt, jak miły dlań jest pan Weasley. Irytacja wąsacza sięga apogeum, gdy język jego syna, poprzez dowcip braci Weasleyów rozrasta się do rozmiarów dorosłego węża Boa.

1995 - 1996 Edytuj

DudleyBoxing

1996

Gdy Harry'ego i Dudleya zaatakowali Dementorzy, Dudley powiedział ojcu, że to wina kuzyna, przez co Vernon omal nie wyrzucił Harry'ego z domu. Przeszkodziła mu w tym żona, która w międzyczasie dostała wyjca od Dumbledore'a.

1996 - 1997 Edytuj

Dursleyów odwiedza Albus Dumbledore. Przychodzi on po Harry'ego, ale przed wyjściem prosi o rozmowę. Informuje Harry'ego o zaistniałej sytuacji związanej z testamentem Syriusza. Dziękuje Petuni i Vernonowi, że przygarnęli Harry'ego i jest wdzięczny, że nie zrobili mu takiej krzywdy jak Dudleyowi (otyłość).

1997 - 1998Edytuj

Vernon Dursley 2

1997

Zakon Feniksa ewakuuje Dursleyów z Privet Drive 4. Vernon stwarza problemy, gdyż jest przekonany, że chcą mu ukraść dom. Nieoczekiwanie Dudley stwierdza, że chce skorzystać z pomocy Zakonu, co przekonuje Vernona do opuszczenia domostwa. Przyjeżdżają po nich Dedalus Diggle i Hestia Jones. Vernon nie jest w stanie przełamać się na tyle, aby uścisnąć rękę na pożegnanie Harry'emu.

Późniejsze życieEdytuj

Po Drugiej Wojnie Czarodziejów doczekał się kilku wnuków, spłodzonych przez Dudleya i jego żonę. Możliwe jest, że nadal utrzymywał kontakt z Harrym, a ich stosunki uległy polepszeniu.

Więcej od Wikii

Losowa wiki