Wikia

Harry Potter Wiki

Turniej Trójmagiczny

Komentarz1
4244strony na
tej wiki

Turniej Trójmagiczny (ang. Triwizard Tournament) — turniej, w którym biorą udział trzy szkoły: Szkoła Magii i Czarodziejstwa Hogwart , Akademia Magii Beauxbatons i Instytut Magii Durmstrang. Z powodu częstych wypadków śmiertelnych podczas zadań Turnieju, został on zakazany. Ostatni odbył się w roku 1994, a zakończył 1995 w Hogwarcie.

HistoriaEdytuj

Puchar TurniejuEdytuj

Puchar Turnieju Trójmagicznego

Puchar Turnieju Trójmagicznego

Jego historia sięga 700 lat wstecz, wtedy też podjęto pierwszą próbę rozegrania Turnieju, jednak już wtedy zdarzyły się tragiczne wypadki. Co kilka lat próbowano przywrócić tradycję Turnieju Trójmagicznego, ale zaniechano pod koniec XIX wieku. W roku 1994 Ministerstwo Magii, podjęło kolejną próbę rozegrania Turnieju Trójmagicznego, wraz ze ścisłymi środkami bezpieczeństwa. Wówczas kandydatem na reprezentanta szkoły był uczeń, który ma skończone siedemnaście lat.

ZasadyEdytuj

PrzemowaEdytuj

Dyrektor szkoły organizującej (w 1994 r. był to Albus Dumbledore) musi zapoznać uczniów z jego zasadami:

  • wyborem reprezentantów przez Czarę Ognia,
  • dostępnymi zaklęciami w trzech zadaniach turnieju,
  • przedstawić sędziów,
  • zapoznać ze zmianami lub dodatkowymi regułami.

Wyłonienie reprezentantówEdytuj

Przyjaciółka Fleur 3 z Gabrielle

Delagatki Beauxbatons w roku 1994.

Szkoły, które wyraziły chęć uczestnictwa w Turnieju, muszą zjawić się w określonym terminie w szkole, która organizuję imprezę. W 1994 roku do szkoły Hogwart przybyli goście z Beauxbatons, wraz z dyrektorką madame Olimpią Maxime i statek z uczniami dowodzony przez Igora Karkarowa, dyrektora
Krumselected

Wiktor Krum i delagaci Durmustrangu.

Durmstrangu.

Na uroczystej kolacji Dumbledore oznajmia, że Czara Ognia wybierze reprezentanta w wieczór w Noc Duchów i prosi, aby ci co chcą zostać reprezentantami, dobrze i dokładnie przemyśleli swój wybór, bowiem kto zostanie wybrany musi grać sam i odwrotu nie ma.

Reprezentaci w roku 1994Edytuj

Niespodziewany reprezentantEdytuj

Turniej2

Czara wybiera reprezentantów szkół, przy niej dyrektor Hogwartu, Albus Dumbledore.

W 1994 pierwszy raz w historii zostaje wyłoniony drugi reprezentant tej samej szkoły, był nim Harry Potter z Hogwartu. Albus Dumbledore podobnie jak wszyscy jest niezwykle zdziwiony wyborem Czary, która została skonfundowana przez Barty'ego Croucha Jr pod postacią Alastora Moody'ego. W obronie Harry'ego staje Moody, kiedy Karkarow zaczyna oskarżać Harry'ego i Dumbledore'a, który wierzy, że Potter nie został reprezentantem z własnej woli.

Prasa i różdżkiEdytuj

Wywiad rita

Wymuszony wywiad Rity z Harrym

W roku 1994 Turniej Trójmagiczny był rozgłośniony przez prasę, a wszyscy reprezentanci udzielili wywiadu jednej z reporterek "Proroka Codziennego", Ricie Skeeter. W efekcie, Skeeter w swoim artykule wypisała kłamstwa na temat Chłopca, Który Przeżył, uwzględniając np. jego nieprawdziwą, ogromną tęsknotę za rodzicami i pisząc, że Potter jest "chory". Ritę interesowało przedewszystkim prywatne życie samego Harry'ego, jak i reprezentantów. W "Proroku Codziennym" zostały zamieszczone ich zdjęcia.

Przed rozpoczęciem zadań różdżka każdego reprezentanta musi być sprawdzona przez wytwórce różdżek. W roku 1994 testerem był Pan Ollivander, mający swój sklep przy ulicy Pokątnej.

ZadaniaEdytuj

Pierwsze zadanieEdytuj

Harryhungarian

Harry Potter umyka przed rogogonem węgierskim w pierwszym zadaniu.

Pierwsze zadanie Turnieju Trójmagicznego jest obowiązkowe dla wszystkich, co jest jednoznaczne z tym, że każdy reprezentant musi je zaliczyć. Jest to konieczne, gdyż najczęściej przedmiot, który mają odzyskać, posiada wskazówki potrzebne do kolejnego, drugiego zadania. Pierwsze zadanie w 1994 roku odbyło się 24 listopada.  Harry Potter od Rubeusa Hagrida, dowiaduje się, że pierwszym zadaniem Turnieju Trójmagicznego będą smoki. Kolejno dowiaduje się Madame Maxime. W krótce wiedzą już o nim Cedrik Diggory i Wiktor Krum.

HarryRogogon
Nadchodzi czas pierwszego zadania. Reprezentanci czekają w namiocie na instrukcje. Zadanie polega na odzyskaniu złotego jaja, które zawiera instrukcje potrzebne do kolejnego zadania. Każdy z reprezentatnów wylosował następujące smoki:

BalEdytuj

Harry-Potter-And-The-Goblet-Of-Fire-Blu-Ray-harry-potter-17211529-1920-800

Wielka Sala w Hogwarcie podczas Balu Bożonarodzeniowego.

Bal Bożonarodzeniowy należy do tradycji Turnieju Trójmagicznego. Odbywa się w czasie między I a II zadaniem. Rozpoczynają go reprezentanci szkół wkraczając na salę wraz z swoimi partnerami. Bal trwa do późnej nocy, wszystkich obowiązują wieczorowe kreacje.

W roku 1994 reprezentanci zjawili się z:

Drugie zadanieEdytuj

Tryton

Tryton, czyli człowiek z ogonem ryby.

Drugie zadanie wymaga wiedzy, której można zaczerpnąć głównie ze wskazówek w przedmiocie, zdobytym podczas I zadania. W roku 1994 było to złote jajo, które tylko pod wodą, zaraz po otworzeniu, wydobywało śpiew trytona, morskiego stworzenia.

W roku 1995Edytuj

II zadanie w roku 1995 polegało na wydobyciu z wodnych głębin "swojego skarbu", czym, a właściwie kim, okazali się być bliskie reprezentantom osoby. Zadanie odbyło się 24 lutego o 9:30 rano, po Balu Bożonarodzeniowym. Reprezentanci wystartowali na dźwięk z armaty. Mieli poszukiwać swoich "skarbów" przez godzinę. Potrzebne im było rozwiązanie, który umożliwiałoby im oddychanie pod wodą.
Fleur harry

Fleur dziękująca Potterowi za "ocalenie" siostry.

Dodatkowy reprezentant, Harry Potter, uratował nie tylko swojego zakładnika, ale i siostrę Fleur Delacour, która niezaliczyła zadania porwana przez druzgotka. Mimo to, że przypłynął ostatni, sędziowie przyznali mu drugie miejsce (pierwsze zajął Diggory). Harry czekał, aby wziąć jeszcze Hermionę, ale pojawił się Krum, który zabrał ją ze sobą. Harry myślał, że jeśli minie godzina "skarby" zginą, nie wiedział, że Dumbelodre nie pozwoliłby, aby komukolwiek stała się krzywda. Jednak za swoje męstwo przyznano mu wyżej wspomniane drugie miejsce.
Reprezentant Sposób Osoba do odnalezienia Miejsce Znalazca
Fleur Delacour Zaklęcie Bąblogłowy

Gabrielle Delacour

zadanie

niezaliczone

Harry Potter
Harry Potter Skrzeloziele Ronald Weasley drugie, mimo, że przypłynął ostatni
Cedrik Diggory Zaklęcie Bąblogłowy Cho Chang pierwsze Cedrik Diggory
Wiktor Krum Transmutacja głowy w głowę rekina Hermiona Granger trzecie

Wiktor Krum

Trzecie zadanieEdytuj

Turniej4

Nagroda - puchar Turnieju Trójmagicznego

Trzecie i ostatnie zadanie Turnieju Trójmagicznego, jest decydujące, bowiem od niego zależy zdobycie Pucharu Turnieju.

Tragedia roku 1995Edytuj

Trzecie zadanie odbyło się 24 czerwca 1995 roku i polegało na odnalezieniu Pucharu w głębi wielkiego labiryntu. W nim na uczestników czekały o wiele groźniejsze czary, niż w poprzednich:

Zagrożeni uczestnicy mogli użyć zaklęcia Periculum. Zostaliby wtedy wyeliminowani z turnieju, ale uratowani z niebezpieczeństwa. Krum i Delacour zostali wyeliminowani: Fleur uratowana przez Pottera z diabelskich sideł, Wiktor już wcześniej został zaczarowany przez Barty'ego Croucha Jr. Harry Potter i Cedrik Diggory w jednej chwili dotknęli pucharu, który, będąc świstoklikiem, przetransportował ich na cmentarz w Little Hangleton. Tam Harry Potter został wykorzystany do odrodzenia się Lorda Voldemorta, a Diggory zamordowany przez jego sługę, Petera Pettigrew.

Śmierć Cedrika Diggory'ego była rozgłośniona przez Prorok Codzienny. W Hogwarcie również odbyła się uroczystość poświęcona jego pamięci.

FinałEdytuj

Harry potter

Harry Potter na cmentarzu w Little Hangleton w 1995 roku.

Voldemort stacza z Harrym pojedynek, w trakcie którego dochodzi do dziwnego zdarzenia - ich różdżki łączą się, z różdżki Czarnego Pana, wydobywają się jego ostatnie ofiary w postaci echa (Cedrik, Frank Bryce, Berta Jorkins i rodzice Harry'ego). Z ich pomocą Harry pokonuje Voldemorta i udaje mu się uciec, krzyżując plany Czarnego Pana.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Turniej Trójmagiczny

  • Turniej Trójmagiczny

    13 wiadomości
    • hmm... pewnie dlatego że dotyczy Turnieju Trójmagicznego?
    • Siulaaaa napisał(a):hmm... pewnie dlatego że dotyczy Turnieju Trójmagicznego? Zgadza się.

Więcej od Wikii

Losowa wiki