FANDOM

Pub pod Trzema Miotłami (ang. Three Broomsticks Inn) — pub położony w małej wiosce Hogsmeade, która jest jedyną miejscowością zamieszkaną wyłącznie przez czarodziejów. Jego właścicielką jest Madame Rosmerta.

Mały bar zawsze w weekendy jest zatłoczony przez uczniów Hogwartu, którzy przychodzą tu, aby odpocząć od nauki i w towarzystwie przyjaciół miło spędzić wolny czas. W pubie pod Trzema Miotłami można kupić nie tylko oranżadę dla nieletnich czy wodę goździkową, ale również takie trunki jak m.in. Ognista Whisky, rum porzeczkowy,Sherry, grzany miód z korzeniami[1], syrop wiśniowy, piwo kremowe.

HistoriaEdytuj

PowstanieEdytuj

Pub został stworzony przed 1993 rokiem. Podobno znajdował się w miejscu dawniej posiadłości Hengista z Woodcroft, założyciela wioski.

1993−1994Edytuj

21.png

Wnętrze Pubu

Harry podsłuchał rozmowę ministra magii Korneliusza Knota, Minerwy McGonagall i madame Rosmerty. Wynikało z niej, że to Syriusz Black, ojciec chrzestny Harry'ego, zdradził jego rodziców i zabił kilkunastu mugoli (co, oczywiście, było nieprawdą). Wtedy też Rosmerta skarżyła się Knotowi, że z powodu dementorów patrolujących ulice Hogsmeade obroty w jej pubie się zmniejszyły.

1995−1996Edytuj

Harry, w towarzystwie Hermiony i Luny Lovegood, przeprowadził wywiad z Ritą Skeeter o powrocie Lorda Voldemorta dla czarodziejskiego magazynu „Żongler”, którego właścicielem był ojciec Luny. Przy tej okazji Hermiona i Rita wyrzuciły z siebie nawzajem wszystkie żale i smutki.

1996−1997Edytuj

12.png

Na właścicielkę pubu rzucono zaklęcie Imperius, przez co znalazła się pod władaniem śmierciożerców (dała przeklęty naszyjnik z opali Katie Bell). Pod koniec Księcia Półkrwi pub nawiedzany był przez czarodziejów z całego świata, którzy chcieli oddać ostatnie pokłony Dumbledore'owi.

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. Harry Potter i więzień Azkabanu
Hogsmeade
Założyciel: Hengist z Woodcroft
Sklepy
Artykuły piśmiennicze Scribbulusa · Baby Witch · Czarodziejskie nakrycia głowy McHavelocka · Derwisz i Banges · Dogweed i Deathcap · Eliksiry J. Pippina · Herbaciarnia u pani Puddifoot · Kawiarnia Browarów i Gulaszy · Kociołki Ceridwen · McBloom & McMuck · Miodowe Królestwo · Pedrus Pridgeon · Pod Świńskim Łbem · Potrzeby sportowe Spintwitches · Pub pod Trzema Miotłami · Rosa Lee Teabag · Sklep Muzyczny Dominica Maestro · Sklep odzieżowy Gladraga · Sklep Ollivanderów · Sklep z piórami Scrivenshafta · Sklep Zonka · Tomes and Scrolls · The Magic Neep
Inne lokalizacje
Stacja Hogsmeade · Poczta Hogsmeade · Salon fryzjerski · Merge Publications · Biuro 323 · Wrzeszcząca Chata · Artykuły sanitarne Vladimira Plota · Czarodziejska Rozgłośnia Radiowa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki