FANDOM

Tryton (ang. Merpeople) — człowiek z rybim ogonem zamiast nóg (mugole znają je jako syreny). Posiadają zielonkawą skórę i włosy tego samego koloru. Tak, jak u ludzi, występują u nich drobne różnice w wyglądzie. Bronią trytonów jest ciamarnica.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXXX

Występowanie Edytuj

Żyją oczywiście pod wodą. Obecnie występują na całym świecie. Ich ojczyzną są głębiny Morza Śródziemnego. Można je spotkać również w jeziorze znajdującym się obok Hogwartu. Przywódczynią trytonów żyjących w jeziorze Hogwartu, jest Murkus. To właśnie ona powiedziała Dumbledore'owi o tym co działo się w jeziorze podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego. Podczas Pogrzebu Albusa Dumbledore'a zaśpiewały oddającą mu cześć pieśń, która mówiła wyraźnie o smutku i żalu.

Społeczność trytonów Edytuj

Trytonek

Trytony budują pod wodą skomplikowane konstrukcje, służące za domy. Czasem hodują w swoich podwodnych "ogródkach" druzgotki, służące im za domowe zwierzątka. Pomiędzy naszą społecznością a ich nie ma wielkich różnic. Żyją podobnie jak my i są bardzo dobrze zorganizowane.

Status istot Edytuj

Tryton2

Tak samo, jak centaury, z którymi się solidaryzowały, trytony dobrowolnie odmówiły statusu istot. Do tej pory widnieją jako „stworzenia”.

Język trytoński Edytuj

Stworzenia te posiadają bardzo dziwną mowę. Pod wodą posługują się normalnym, odpowiednim dla nich językiem. Nad wodą z kolei mówią językiem trytońskim.

Mitologia Edytuj

Występowały w mitologii greckiej i rzymskiej. Prawdopodobnie uchodziły za potomstwo boga Trytona lub boga Posejdona

CiekawostkiEdytuj

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki