FANDOM

Troll górski (ang. Mountain Troll, łac. Troglodytarum alpinum[1]) — groźny gatunek trolla. Był on największy spośród wszystkich odmian – mógł ważyć nawet ponad tonę[2], a jego wzrost dochodzi o czterech metrów. Miał małą głowę osadzoną na wielkim korpusie. Troll górski miał blado-szarą skórę, a jego charakterystyczną cechą był całkowity brak owłosienia. Czasami widziany był, jak jeździł na garborogach[3].

Klasyfikacja Ministerstwa MagiiXXXX

Historia Edytuj

W pewnym momencie historii świat czarodziejski wybrał Pierre Bonaccorda na Najwyższą Szychę Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów. Spotkało się to z oburzeniem czarodziejów z Liechtensteinu, ponieważ Bonaccord chciał zakazać polowania na trolle górskie, a ów maleńki alpejski kraj zmagał się wtedy z wyjątkowo groźnym stadem tych stworzeń.

1991/1992 Edytuj

1991 roku profesor Kwiryniusz Quirrell sprowadził trolla górskiego do lochów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, aby odwrócić uwagę nauczycieli, co miało pomóc mu skraść dla Lorda Voldemorta Kamień Filozoficzny. Potwór wszedł do toalety dziewcząt na pierwszym piętrze, gdzie zaczął atakować Hermionę Granger. Na pomoc przyszli jej Harry Potter i Ronald Weasley. Harry bez namysłu wskoczył na stworzenia, czym lekko go oszołomił i odwrócił uwagę od Hermiony. Ron Weasley użył zaklęcia Wingardium Leviosa na maczudze trolla - wyrwał mu ją z dłoni i zrzucił na głowę potwora. Zamroczony olbrzym z hukiem padł na posadzkę. Dzieciom udało się pokonać trolla górskiego, jednak według nauczycieli było to bardzo nieodpowiedzialne i mieli więcej szczęścia niż rozumu. Personel zamku przetransportował go z Hogwartu.

Troll górski 2

Rysunek przedstawiający trolla górskiego

Pokonanie trolla górskiego było jednym z wyzwań, które trzeba było pokonać, aby dostać się do Kamienia Filozoficznego. Było to zadanie opracowane przez Quirrella, który zresztą sam pokonał swoją pułapkę, kiedy próbował wykraść Kamień Filozoficzny pod nieobecność Dumbledore'a w szkole.

2020 Edytuj

W 2020 roku Hermiona powiedziała, że słyszy się o wielu niepokojących zjawiskach w świecie czarodziejów – trolle górskie jeżdżą na garborogach po Węgrzech. Hermiona twierdziła, że aktywność tych stworzeń mogła mieć coś wspólnego ze znalezieniem zmieniacza czasu u Teodora Notta. Co ciekawe jednak, według Newta Skamandera ujeżdżanie garborogów przez trolle górskie było rzeczą całkiem naturalną, natomiast Węgry były krajem, w którym nie ma gór.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Ilustrowane wydanie Harry'ego Pottera autorstwa Jima Kaya
  2. Pottermore
  3. Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon