Fandom

Harry Potter Wiki

Troll

7060stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Troll — budzące grozę stworzenie, o wzroście dochodzącym do dwunastu stóp i wadze powyżej tony. Trolle znane są z ogromnej siły i równie ogromnej głupoty. Bywają brutalne i nieobliczalne. Można je znaleźć w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz innych częściach w północnej Europie. Porozumiewają się między sobą chrząkaniem, pomrukami, oraz wskazywaniem palcem, czyli językiem trollańskim.

Troll.jpg

Troll górski

Są trzy rasy trolli: górskie, leśne i rzeczne. Górski to największy i najniebezpieczniejszy przedstawiciel gatunku, jest łysy i ma bladoszarą skórę. Troll leśny ma bladozieloną skórę, a niektóre z nich są porośnięte cienkimi włosami zielonej lub brązowej barwy. Troll rzeczny ma krótkie rogi i może być kudłaty.

Trolle żywią się surowym mięsem, i nie wybrzydzają; jedzą zarówno zwierzęta jak i ludzi. Czasami można spotkać górskie trolle jeżdżące na garborogu. Częściej jednak można ich zobaczyć poranionych przez te zwierzęta. Najmądrzejsze z trolli stają się ochroniarzami czarodziejów.

W seriiEdytuj

Harry i troll.jpeg

1991 roku profesor Kwiryniusz Quirrell sprowadził do Hogwartu trolla górskiego. Przez przypadek Hermiona natknęła się na niego w łazience, gdzie jednak przy pomocy Harry'ego i Rona udało się jej pokonać trolla. Harry wskoczył na trolla, który jednak chwycił go i skończyłoby się źle, gdyby Ron nie rzucił na maczugę potwora zaklęcia Wingardium Leviosa. Spuścił maczugę na łeb trolla i stracił on przytomność. Trolle po raz drugi pojawiły się w Hogwarcie w 1993 roku. Zarządała je dla własnego bezpieczeństwa Gruba Dama.

CiekawostkiEdytuj

Troll-pottermore.png

Troll na Pottermore

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej w Fandom

Losowa wiki