FANDOM

Trolle mają humanoidalny wygląd, poruszają się w pozycji wyprostowanej, potrafią się nauczyć kilku prostych słów, a mimo to są głupsze od najbardziej tępego jednorożca i nie posiadają żadnych magicznych mocy prócz zdumiewającej, nienaturalnej siły.
Newton Skamander[źródło]

Troll — budzące grozę stworzenie, o wzroście dochodzącym do dwunastu stóp i wadze powyżej tony. Trolle znane były z ogromnej siły i równie ogromnej głupoty. Były brutalne i nieobliczalne. Można je było znaleźć w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz innych częściach w północnej Europie. Porozumiewały się między sobą chrząkaniem, pomrukami oraz wskazywaniem palcem, czyli językiem trollańskim.

Istniały trzy rasy trolli: górskie, leśne i rzeczne. Górskie to najwięksi i najniebezpieczniejsi przedstawiciele gatunku, były łyse i miały blado-szarą skórę. Trolle leśne miały blado-zieloną skórę, a niektóre z nich były porośnięte cienkimi włosami zielonej lub brązowej barwy. Trolle rzeczne miały krótkie rogi, mogły też być kudłate.

Trolle żywiły się surowym mięsem i nie wybrzydzały; jedły zarówno zwierzęta, jak i ludzi. Czasami można było spotkać górskie trolle jeżdżące na garborogu. Częściej jednak można je było zobaczyć poranionych przez te zwierzęta. Najmądrzejsze z trolli stawały się ochroniarzami czarodziejów.

W serii Edytuj

Harry i troll.jpeg

1991 roku profesor Kwiryniusz Quirrell sprowadził do Hogwartu trolla górskiego. Przez przypadek Hermiona natknęła się na niego w łazience, gdzie jednak przy pomocy Harry'ego i Rona udało się jej pokonać trolla. Harry wskoczył na trolla, który jednak chwycił go i skończyłoby się źle, gdyby Ron nie rzucił na maczugę potwora zaklęcia Wingardium Leviosa. Spuścił maczugę na łeb trolla i stracił on przytomność. Trolle po raz drugi pojawiły się w Hogwarcie w 1993 roku. Zażądała je dla własnego bezpieczeństwa Gruba Dama.

Ciekawostki Edytuj

Troll-pottermore.png

Troll na Pottermore

Występowanie Edytuj

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Więcej z Fandomu

Losowa wiki