FANDOM

Travers — czarodziej czystej krwi; śmierciożerca. Uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie został przydzielony do Slytherinu. Morderca Marleny McKinnon oraz jej rodziny.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Travers urodził się w rodzinie czarodziejów czystej krwi, prawdopodobnie ukończył Hogwart. Wówczas dołączył do grupy zwolenników Lorda Voldemorta, Śmierciożerców. W 1981 roku, na polecenie Czarnego Pana, Travers wymordował rodzinę McKinnonów z Marleną McKinnon na czele. Tego samego roku został wtrącony do Azkabanu po tym, jak zdradził go Igor Karkarow.

W styczniu 1996 roku Travers uciekł z więzienia z grupą Śmierciożerców, wśród których znajdowali się między innymi Antonin Dołohow i małżeństwo Lestrange. Kilka miesięcy później, w czerwcu, wziął udział w potyczce w Departamencie Tajemnic zakończonej fiaskiem i kolejnym aresztem dla Traversa. 

Dzięki pomocy Lorda Voldemorta, w 1997 roku Travers ponownie opuścił Azkaban.

Bitwa nad Little Whinging Edytuj

W lipcu 1997 roku Travers wziął udział w bitwie nad Little Whinging. Podczas walki Kingsley Shacklebolt poznał tożsamość swojego przeciwnika, gdy Traversowi opadł kaptur.

We wrześniu tego samego roku śmierciożerca ten brał udział w zatrzymaniu Hogwart Expressu odwożącego uczniów do szkoły, w celu przechwycenia Harry'ego Pottera, którego ostatecznie w pociągu nie było.

Wizyta w domu rodziny Lovegoodów Edytuj

Travers

Travers w Banku Gringotta.

Travers przybył do domu Ksenofiliusa Lovegooda na wezwanie gospodarza, który zapewnił, że gości Harry'ego Pottera. Śmierciożerca udał się do hrabstwa Devon w towarzystwie Selwyna. Obaj mężczyźni byli niezadowoleni z przymusowej wizyty, jako że Ksenofilius wzywał ich już kilkakrotnie, na próżno (chciał, by Czarny Pan zwrócił mu jego córkę Lunę).

Włamanie do banku Gringotta Edytuj

Gdy Travers spotkał przemienioną w Bellatriks Lestrange Hermionę Granger, od razu się zaniepokoił. Wówczas Harry Potter rzucił na niego klątwę Imperius i kazał jechać razem z nim, Hermioną i Ronem Weasleyem do tuneli banku Gringotta. Gdy się tam dostali, Potter przerwał działanie klątwy, a Travers uciekł.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Travers uczestniczył w II Bitwie o Hogwart w 1998 roku, jednak nie wiadomo, jakie były jego dalsze losy. Być może został ponownie wtrącony do Azkabanu (możliwe też, ze zginął podczas walki).

Wygląd Edytuj

Rabastan oop

Travers w Departamencie Tajemnic

Traves został opisany przez J. K. Rowling jako wysoki mężczyzna o siwych włosach. W adaptacji filmowej Księcia Półkrwii miał jednak włosy koloru czarnego. W następnej części zmieniono jednak aktora grającego Traversa na innego, siwowłosego i z siwą brodą.

CharakterEdytuj

Podczas nauki w Hogwarcie, Travers należał do domu, z którego wyszło wielu śmierciożerców - Slytherinu. Ślizgoni wyróżniali się wyjątkowym sprytem i chęcią zostania kimś wielkim w przyszłości. Travers prawdopodobnie również posiadał te cechy.

Biorąc pod uwagę, że Travers był śmierciożercą, można przypuszczać, że był wiernym sługą Czarnego Pana, gdyż inaczej, Voldemort najpewniej by go zabił. Wyróżniał się okrucieństwem i chęcią znęcania się nad innymi. Skoro był śmierciożercą, można przypuszczać, że szydził z mugoli i gdyby mógł, wszystkich by pozabijał.

Za kurtyną Edytuj

Występowanie Edytuj

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki