Fandom

Harry Potter Wiki

Transmutacja

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Transmutacja jest najbardziej złożonym i niebezpiecznym rodzajem magii(...)
—Minerwa McGonagall[źródło]

830px-Transfiguration classroom.jpg

Klasa transmutacji

Transmutacja — jeden z najtrudniejszych do opanowania przedmiotów nauczanych w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Za czasów edukacji Harry'ego Pottera nauczycielką transmutacji była Minerwa McGonagall.

Definicja Edytuj

T2.jpg

Transmutacja była jedną z najbardziej złożonych dziedzin magii polegającą na przeobrażaniu przedmiotów lub stworzeń w coś innego. W trakcie praktykowania transmutacji należało dostatecznie skupić się na wykonywanej czynności i uważać, by się nie przejęzyczyć. Należy także zwrócić uwagę na poprawny akcent. W przeciwnym razie zaklęcie może zadziałać w niepożądany sposób. Trzeba też mieć na uwadze, że nie każdy przedmiot podlega transmutacji, są one wymienione w prawach Gampa. Z uwagi na powagę nauczanej dziedziny magii profesor McGonagall utrzymywała ścisłą dyscyplinę podczas lekcji.

Na pierwszych lekcjach uczy się najprostszych rzeczy, takich jak zamiana zapałki na igłę. W kolejnych latach ćwiczy się przeobrażanie coraz to większych przedmiotów.

Podręczniki Edytuj

Inne książki o tej tematyce Edytuj

Klasa transmutacji Edytuj

S640x480yyy.jpg

Klasa transmutacji była dużym, okrągłym pomieszczeniem. Większość sali wypełniały ławki dla uczniów, przy jej końcu była katedra, biurko i krzesło, na którym podczas lekcji siedziała profesor McGonagall. Dookoła pomieszczenia znajdowały się klatki z różnymi zwierzętami.

Etymologia Edytuj

VeraVerto175px.gif

Słowo transmutacja pochodzi z łacińskiego trans, poprzez, i mutatio, zmiana.

Występowanie Edytuj

Przedmioty w Hogwarcie

Obrona przed czarną magią · Eliksiry · Transmutacja · Historia magii · Wróżbiarstwo · Zielarstwo · Runy · Numerologia · Mugoloznawstwo · Opieka nad magicznymi stworzeniami · Zaklęcia i uroki · Astronomia · Latanie · Ksylomancja

Więcej w Fandom

Losowa wiki