FANDOM

Transmutacja jest najbardziej złożonym i niebezpiecznym rodzajem magii(...)
— Minerwa McGonagall[źródło]

830px-Transfiguration classroom

Klasa transmutacji

Transmutacja (ang. Transfiguration) — jeden z najtrudniejszych do opanowania przedmiotów nauczanych w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Za czasów edukacji Harry'ego Pottera nauczycielką transmutacji była Minerwa McGonagall.

Na pierwszych lekcjach uczy się najprostszych rzeczy, takich jak zamiana zapałki na igłę. W kolejnych latach ćwiczy się przeobrażanie coraz to większych przedmiotów.

Definicja Edytuj

T2

Transmutacja była jedną z najbardziej złożonych dziedzin magii polegającą na przeobrażaniu przedmiotów lub stworzeń w coś innego. W trakcie praktykowania transmutacji należało dostatecznie skupić się na wykonywanej czynności i uważać, by się nie przejęzyczyć. Należy także zwrócić uwagę na poprawny akcent. W przeciwnym razie zaklęcie może zadziałać w niepożądany sposób. Trzeba też mieć na uwadze, że nie każdy przedmiot podlega transmutacji, są one wymienione w prawach Gampa. Z uwagi na powagę nauczanej dziedziny magii profesor McGonagall utrzymywała ścisłą dyscyplinę podczas lekcji.

Podręczniki Edytuj

Inne książki o tej tematyce Edytuj

Klasa transmutacji Edytuj

S640x480yyy

Klasa transmutacji była dużym, okrągłym pomieszczeniem. Większość sali wypełniały ławki dla uczniów, przy jej końcu była katedra, biurko i krzesło, na którym podczas lekcji siedziała profesor McGonagall. Dookoła pomieszczenia znajdowały się klatki z różnymi zwierzętami.

Etymologia Edytuj

VeraVerto175px

Słowo transmutacja pochodzi z łacińskiego trans, poprzez, i mutatio, zmiana.

Występowanie Edytuj

Przedmioty w Hogwarcie
Obrona przed czarną magiąEliksiryTransmutacjaHistoria magiiWróżbiarstwoZielarstwoRunyNumerologiaMugoloznawstwoOpieka nad magicznymi stworzeniamiZaklęcia i urokiAstronomiaLatanieKsylomancja