Wikia

Harry Potter Wiki

Tom Riddle (senior)

Komentarze0
3707stron na
tej wiki
Disambig-icon.png Ten artykuł dotyczy seniora. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Tom riddle senior
Napis na grobie Toma Riddle'a

Tom Riddle Sr. (19051943 r.) — syn Thomasa i Mary Riddle'ów. Mieszkał w Little Hangleton, mugol. Ojciec Lorda Voldemorta.

BiografiaEdytuj

W Tomie Riddle'u zakochała się czarownica Meropa Gaunt – córka Marvola Gaunta. On jednak nie odwzajemniał miłości. Meropa podała mu Eliksir Miłosny. Prawdopodobnie podała mu eliksir któregoś gorącego dnia, kiedy przejeżdżał koło jej domu, proponując mu, aby napił się chłodnej wody. Można się domyślać, jaki skandal wybuchł w jego rodzinnej miejscowości, kiedy on, syn dziedzica, uciekł z córką włóczęgi. Nie wiadomo, co działo się z nim po ucieczce. Kiedy Meropa zaszła z nim w ciążę przestała podawać mu eliksir, myśląc, że pokochał ją naprawdę. Myliła się. Riddle wrócił do Little Hangelton, ale już bez żony. Krążyły pogłoski, że sam mówił, jakoby został „odurzony” lub „uwiedziony”. Na tym kończą się wiadomości o jego życiu.

ŚmierćEdytuj

Tom został zamordowany w roku 1943, z ręki swojego syna, potraktowany zaklęciem Avada Kedavra, w swojej rodzinnej posiadłości, razem ze swoimi rodzicami. Powodem zabójstwa było prawdopodobnie to, że Tom nigdy nie zainteresował się synem i zostawił ciężarną żonę, przez co Voldemort wychowywał się w sierocińcu. Voldemort jednak popełnił to zabójstwo inną różdżką, aby oczyścić się z zarzutów. Zabrał ją od swojego wuja – Morfina, a popełniwszy zbrodnię zmodyfikował mu pamięć tak, aby myślał, że to on zabił.

Voldemort użył kości Riddle'a seniora w 1995 roku, aby się odrodzić. Kości ojca były do tego niezbędne.

Więcej od Wikii

Losowa wiki