FANDOM

Tom Felton (właśc. Thomas Andrew Felton; ur. 22 września 1987 roku w Kensington, w Anglii) — brytyjski aktor filmowy i telewizyjny znany szerszej publiczności z roli Dracona Malfoya w ekranizacji bestsellerowej sagi autorstwa J. K. Rowling, Harry Potter.

Biografia Edytuj

Thomas Andrew Felton urodził się 22 września 1987 roku w Kensington, w Anglii jako syn Sharon i Petera Feltonów. Ma trzech starszych braci: Jonathana, Ashleya i Chrisa. Uczęszczał do Howard of Effingham School. Aktorstwem zainteresował się dzięki przyjaciółce swoich rodziców, która zasugerowała, aby spotkał się z agentem. Na propozycje nie musiał długo czekać. W 1995 roku zadebiutował w serialu kryminalnym Na podsłuchu. W 1997 roku otrzymał swoją pierwszą rolę filmową. Zagrał między innymi u boku Hugh Lauriego w Pożyczalskich. Stopniowo zaczął budzić zainteresowanie w producentach i reżyserach, otrzymując kolejne mniejsze lub większe role filmowe. Jednak największą sławę przyniosła Tomowi ekranizacja Harry'ego Pottera. Przez 10 lat aktor wcielał się w rolę szkolnego wroga tytułowego bohatera, Dracona Malfoya, zdobywając sympatię fanów na całym świecie (w szczególności fanek). Co ciekawe, specjalnie do tej roli Felton musiał farbować włosy na platynowy blond (jego naturalny kolor włosów to jasny brąz), a także nie mógł się opalać, ponieważ grany przez niego bohater miał mieć bladą cerę. Po zakończeniu przygody z Harrym Potterem Tom otrzymał wiele nowych propozycji. Między innymi w horrorze The Apparition oraz filmie wojennym From The Grace. Przyjął także rolę Lorda Trencavela w serialu The Labyrinth. Felton wstąpił też w dwóch słuchowiskach radiowych w BBC Radio 4. W słuchowisku The Wizard of Earthsea wcielił się w rolę Ioetha, a w słuchowisku Here’s to Everyone – w rolę Herkulesa.

Kariera aktorka Toma nabiera rozpędu, ale warto również wspomnieć o jego talencie muzycznym, na który nikt z fanów nie pozostaje obojętny.

IMG 0115.jpg

Już w wieku siedmiu lat Tom interesował się muzyką, udzielając się w wielu chórach, zarówno szkolnych jak i kościelnych. Zaproponowano mu także miejsce w znanym chórze Guildford Cathedral Choir. Sam zainteresowany wybrał jednak inną drogę, przyznając, że jego ulubionymi rodzajami muzyki są rap i hip hop. Od kilku lat śpiewa swoje własne utwory przy akompaniamencie gitary i publikuje je na popularnym portalu YouTube pod pseudonimem Feltbeats. Autorskie piosenki Feltona spotkały się z zainteresowaniem ze strony fanów, dlatego podpisał kontrakt z wytwórnią Six String Productions, a kolejne jego utwory są udostępniane w iTunes w fromie singli. Nie są to jednak utwory o charakterze hip-hopowym. Są to raczej ballady miłosne, które pisze z myślą o swojej wieloletniej partnerce, Jade Olivii.

To zabrzmi staromodnie, ale piszę także piosenki o Jade i gram dla niej ballady na swojej gitarze.
— Tom Felton o swojej twórczości dla portalu twitter.com

Tom jest zapalonym sportowcem, chociaż przyznaje, że uwielbia objadać się pizzą, przez co później – dla utrzymania formy – musi ćwiczyć na siłowni, za czym nie przepada. Uwielbia za to golfa. Gra również w koszykówkę i piłkę nożną. Jeździ na łyżwach, rolkach i pływa. Jest także wielkim fanem łowienia ryb. Kiedyś powiedział, że gdyby nie został aktorem i muzykiem to z pewnością poszedłby na studia wyższe związane z łowieniem ryb podobnie jak jego brat.

Życie prywatne Edytuj

Tomfelton.png

Od 2008 roku Tom pozostaje w stałym związku z Brytyjką Jade Olivią Gordon. Para spotkała się po raz pierwszy w 2006 roku na planie Harry'ego Pottera, ale poznała się dopiero dwa lata później. W jednym z wywiadów Tom żartował, że mało brakowało a przez jego nieśmiałość to Jade zaprosiłaby go na pierwszą randkę. Koniec końców ograniczyła się do słów "Podobasz mi się". Wówczas, podczas przerwy w kręceniu filmu, Tom zaproponował jej filiżankę herbaty. Tak rozpoczęła się ich historia.

Mimo że para dementuje plotki jakoby w najbliższej przyszłości mieli zamiar wziąć ślub, Tom oficjalnie przyznaje, że traktuje związek z Jade bardzo poważnie:

Jestem w poważnym związku – i jestem wierny! Moja dziewczyna nazywa się Jade Olivia Gordon .
— Tom Felton dla niemieckiego Bravo w wywiadzie z 2009 roku[[źródło]]

W 2012 roku para zamieszkała razem w apartamencie w Los Angeles wraz z ich czworonożną przyjaciółką, Timber, suką rasy Chesapeake Bay Retriever.

Filmografia Edytuj

Rok Tytuł Rola Inne
2017 Leavey Andrew Dean
2016 Erasure Carnaby
2016 Feed Matt
2016 Risen Lucjusz
2016 Message from the King Frankie
2014 The Flash Julian Albert TV
2014 |Murder in the First Erich Blunt TV
2013 From the Rough Edward
2013 Belle James Ashford
2012 The Apparition Patrick
2011 Rise of the Planet of the Apes Dodge Landon
Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga Draco Malfoy
2010 Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza
2009 The Disappeared Simon
Harry Potter i Książę Półkrwi Draco Malfoy
2007 i Zakon Feniksa
2005 Harry Potter i Czara Ognia
2004 Harry Potter i więzień Azkabanu
2002 Harry Potter i Komnata Tajemnic
2001 Harry Potter i Kamień Filozoficzny
1999 Home Farm Twins Adam Baker
1999 Anna and the King Louis Leonowens
1998 The Borrowers Peagreen Clock
1995 Bugs James TV

Ciekawostki Edytuj

Tom-felton-harry-potter.jpg
  • Ulubiona marka samochodu Toma to BMW;
  • Jego ulubieni projektanci to Armani i Versace;
  • Uwielbia oglądać Simpsonów;
  • Jego ulubionymi lodami są czekoladowe;
  • Jego ulubionym zwierzęciem jest tygrys;
  • Zawsze chciał mieć psa;
  • Uwielbia Beatlesów;
  • Jest praworęczny;
  • Miał szynszyle;
  • Mówi po angielsku, francusku i hiszpańsku.
  • Ulubione słowa, które wypowiedział grając postać Draco Malfoya to "mój ojciec dowie się o tym"[1], a ulubioną rzeczą z planu był garnitur, który nosił wcielając się w niesympatycznego Ślizgona; jego pierwszy szyty na miarę.[2]
  • Tak bardzo lubił wnosić jedzenie na plan Harry'ego Pottera, że producenci musieli mu zaszywać kieszenie w szatach.
  • Moment z Harry'ego Pottera, w którym Tom bał się najbardziej to ten, w którym zobaczył dementorów.
  • Tom kiedyś dostał od psychofana z Ameryki wypełnione warunki adopcyjne, gdzie miałby zmienić imię na Draco i z nim zamieszkać. Psychofan obecnie nazywa się Lucjusz Malfoy.

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki