FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy barmana w Dziurawym Kotle. Zobacz też: inną osobę o tym samym imieniu.

Tom — czarodziej nieznanego statusu krwi, właściciel i barman w popularnym barze i hotelu Dziurawy Kocioł, który stanowił przejście na ulicę Pokątną ze świata mugoli. W czasie swojej pracy poznawał wiele znanych osobistości, takich jak Harry Potter, Albus Dumbledore czy Korneliusz Knot. W chwili poznania go przez Pottera był już bezzębnym i łysym staruszkiem.

Biografia Edytuj

Barman tom

Tom w 1991

Wczesne życie Edytuj

Tom pracował w barze bardzo długo, ponieważ barmanem był już w chwili, kiedy Albus Dumbledore przyprowadził do pubu jedenastoletniego Toma Marvolo Riddle'a. Zwrócił nawet uwagę, że obaj noszą imię Tom. Wydarzenie to miało miejsce w 1938 roku.

1991 Edytuj

W 1991 roku Tom pojawia się, kiedy Rubeus Hagrid wraz z Harrym Potterem idą na ulicę Pokątną po zakupy do Hogwartu. Barman wita się z gajowym jak ze starym przyjacielem, a potem przyłącza się do zbiorowego podziwiania Harry'ego.

1993 Edytuj

Dwa lata później pokój w Dziurawym Kotle wynajął również Potter. Knot zwrócił się do Toma z prośbą, aby ten miał na niego oko, ponieważ Syriusz Black był na wolności.

1997 Edytuj

Tom uczestniczył w pogrzebie Albusa Dumbledore'a.

Późniejsze życie Edytuj

Po jego śmierci lub odejściu na emeryturę lokal przejęła Hanna Abbott, która zamieszkała tam razem ze swoim mężem, Neville'em Longbottomem.

Wygląd Edytuj

Tom opisany jest jako stary i łysiejący mężczyzna, przypominający bezzębny orzech.

Jest bardzo duża różnica między filmowym przedstawieniem Toma w pierwszej i trzeciej części. W Kamieniu Filozoficznym jest to starszy, siwiejący mężczyzna. Bardziej książkowemu opisowi odpowiada w ekranizacji Więźnia Azkabanu, gdzie Tom przedstawiony jest jako łysy, bezzębny garbus.

Występowanie Edytuj