FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy tiary. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Tiara Przydziału (ang. The Sorting Hat) — tiara (rodzaj nakrycia głowy) zaczarowana przez założycieli domów, należąca kiedyś do Godryka Gryffindora, która przydziela uczniów do odpowiednich domów podczas Ceremonii Przydziału. Każdego roku Tiara Przydziału wymyślała nową pieśń, która była przez nią śpiewana na początku roku szkolnego przed Ceremonią Przydziału. Harry Potter nie był obecny na 3 ceremoniach przydziału:

  • W Komnacie Tajemnic główny bohater ominął Ceremonię Przydziału, dlatego nie wiadomo, jak brzmiała pieśń tiary z 1992 roku.
  • W więźniu Azkabanu ponownie nie usłyszeliśmy pieśni tiary, jako że profesor McGonagall poprosiła Harry'ego Pottera oraz Hermionę Granger do swojego gabinetu.
  • W Księciu Półkrwi Harry Potter po raz kolejny był nieobecny na Ceremonii Przydziału. Tym razem dlatego, że Draco Malfoy sparaliżował go w pociągu Ekspres Hogwart.

Piosenki Tiary Przydziału Edytuj

Tiara Przydziału każdego roku wymyślała nowe pieśni, które często przepowiadały zdarzenia, mające miejsce później, w roku szkolnym.

Ciekawostki Edytuj

TheMakingofHarryPotter18
  • W rzeczywistości spóźnienia głównego bohatera były celowe. J.K. Rowling przyznała, że wymyślanie coraz to nowych pieśni tiary sprawiało jej dużą trudność.
  • W jednym z wywiadów J. K. Rowling powiedziała, że Tiara Przydziału nigdy nie pomyliła się przy doborze odpowiedniego domu dla ucznia.
  • W Harrym Potterze i Komnacie Tajemnic, Harry wyciąga Miecz Gryffindora z Tiary Przydziału.
  • W filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci: część druga nie jest pokazane, że Voldemort przywołał Tiarę Przydziału, Neville trzymał ją już w ręce wcześniej.
  • Jeśli Tiara zastanawiała się nad przydzieleniem ucznia do któregoś z domów dłużej niż pięć minut (co zdarzało się mniej więcej raz na pięćdziesiąt lat), to był to przypadek Hatstalls. Jedynymi znanymi hatstalls byli Minerwa McGonagall oraz Peter Pettigrew.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj