FANDOM

Crystal 128 clock
Ta strona jest aktualnie edytowana przez użytkownika: Damian102

Tezeusz Skamander (ang. Teseus Scamander) — czarodziej czystej krwi lub półkrwi[2], który mieszkał w Wielkiej Brytanii w XX wieku. Był bratem słynnego magizoologa, Newtona Skamandera, a także szefem Biura Aurorów.

Walczył w czasie mugolskiej I Wojny Światowej. Po tym czasie zwany był "Bohaterem wojennym", co świadczy o tym, że jego dokonania podczas wojny były ponadprzeciętne.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Tezeusz urodził się w rodzinie czarodziejów czystej lub półkrwi – Skamander, w 1888 bądź 1889 roku. Miał brata Newtona Skamandera, który został słynnym magizoologiem, na co wpływ miała ich matka, która była hodowczynią hipogryfów. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1909 bądź 1910 roku razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Tezeusza do Hufflepuffu, tak samo jak później jego brata.

Praca jako auror Edytuj

Po zakończeniu edukacji w szkole Tezeusz został aurorem w Ministerstwie Magii. Był on prawdopodobnie w tej pracy bardzo dobry, ponieważ w pewnym momencie swojego życia został szefem Biura Aurorów. Tezeusz chciał, aby jego brat również dołączył do grona aurorów, na co Newt nie chciał się jednak zgodzić, ponieważ wolał swoją obecną pracę. Był to jeden z powodów sprzeczek między braćmi.

1926 rok Edytuj

W 1926 roku Tezeusz korespondował z Perciwalem Gravesem, "prawą ręką" Przewodniczącej Magicznego Kongresu Stanów Zjednoczonych Ameryki (MACUSA), o aferze w Nowym Jorku[3].

Zaręczyny z Letą Edytuj

W 1927 lub wcześniej zaręczył się z Letą Lestrange[4].

1927 rok Edytuj

Gdy Gellert Grindelwald uciekł z więzienia, Tezeusz udał się wraz z innymi aurorami do Paryża w celu walki z nim. Był on obecny podczas przemówienia Grindelwalda w mauzoleum.

Zdolności i umiejętności Edytuj

  • Umiejętności potrzebne w pracy aurora: Tezeusz był bardzo dobrze wyszkolonym aurorem, o czym świadczy fakt, że był szefem Biura Aurorów. Dodatkowo podczas I wojny światowej został bohaterem wojennym, co również może wskazywać na jego wysokie umiejętności.
  • Pojedynkowanie: jak każdy auror Tezeusz potrafił się pojedynkować. Jego umiejętności odstawały jednak od mocy Grindelwalda, jednak mimo wszystko przy pomocy Tiny, Newta oraz Lety, potrafił przez jakiś czas skutecznie się przed nim bronić.
  • Obrona przed czarną magią: Auror musi dobrze znać zaklęcia przydatne do obrony przed czarną magią, przez co Tezweusz musiał otrzymać z tego przedmiotu W albo P, aby móc przystąpić do szkolenia na ten zawód.
  • Eliksiry: Umiejętność wytwarzania eliksirów bywa przydatna w pracy aurora, więc Tezeusz musiał otrzymać z tego przedmiotu W albo P, aby nim zostać.
  • Transmutacja: Aurorzy muszą dobrze znać transmutację, więc Tezeusz musiał otrzymać z tego przedmiotu W albo P, aby zacząć szkolenie do tej pracy.
  • Zielarstwo: Znajomość magicznych roślin też przydaje się w pracy aurora, przez co Tezeusz musiał otrzymać z tego przedmiotu W albo P, aby nim zostać.
  • Zaklęcia i uroki: Auror musi posiadać wiedzę na temat właściwego użycia wielu przydatnych zaklęć, przez co Tezeusz musiał otrzymać z tego przedmiotu W albo P, aby zacząć szkolenie przygotowujące do tego zawodu.
  • Magia niewerbalna: Tezeusz podczas walki z Grindewaldem walczył bez wypowiadania słów, co oznacza, że dobrze radził sobie z użyciem magii niewerbalnej.

Ciekawostka Edytuj

Pomimo faktu, że Tezeusz jest starszy od Newta, to aktor grający tego drugiego, Eddie Redmayne jest starszy o osiem lat od Calluma Turnera, który wcielił się w rolę starszego Skamandera.

Występowanie Edytuj

Przypisy