Fandom

Harry Potter Wiki

Testral

7086stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze24 Udostępnij

Testral (ang. Thestral) — bardzo rzadkie, magiczne stworzenie przypominające skórzastego konia ze skrzydłami jak u nietoperza.

Podobno testrale przynoszą nieszczęście, a każdego, kto je zobaczy, czekają najróżniejsze okropne wypadki. Przesąd ten wywodzi się z tego, że mogą je zobaczyć tylko ci, którzy widzieli czyjąś śmierć i zyskali emocjonalne zrozumienie tego, co ona oznacza. Zawsze są niewidzialne dla tych osób, które nie widziały czyjejś śmierci oraz dla tych, którzy widzieli, ale jej nie zrozumieli. Przesąd jest jednak złudny − pod mroczną otoczką testrale skrywają życzliwą i delikatną naturę, jednak mogą ugryźć, gdy się je obrazi.

WyglądEdytuj

Testral.jpg

Luna Lovegood dosiadająca testrala

Testrale są bardzo chude. Czarna, lśniąca skóra oblepia szkielety tak, że widać niemal każdą kość. Ich oczy są puste, białe i pozbawione źrenic. Stworzenia te posiadają długą czarną grzywę i ogon oraz smoczy łeb. Mają również olbrzymie, czarne, błoniaste skrzydła, które w przeciwieństwie do abraksanów nie mają żadnych piór.

Opis gatunku Edytuj

Hagrid twierdził, że testrale to mądre zwierzęta. Mogą zrozumieć słowa swojego jeźdźca, gdy ten pyta o drogę. Ich środowiskiem jest las. Porozumiewają się ze sobą za pomocą dziwnych, wysokich pisków.

Odżywianie Edytuj

Żywią się mięsem martwych zwierząt. Widać to, kiedy Luna Lovegood rzuca małemu testralowi jabłko. Młody testral powąchał je i pokręcił głową z niezadowoleniem. Dopiero później Luna rzuciła mięso, a stworzenie je zjadło. Przyciąga je także zapach krwi. Hagrid, aby przywołać testrale, kilkukrotnie wydał z siebie ostry krzyk.

Nastawienie Edytuj

Testral2.jpg

Klasyfikacja Ministerstwa Magii wyznacza testralom groźność XXXX, co oznacza, że mogą je hodować tylko doświadczeni hodowcy. Kiedy czarodzieje trzymają testrale niedaleko mugolskich siedzib koniecznie muszą rzucać na nie Zaklęcie Kameleona co jakiś czas.

Hagrid twierdzi jednak, że "Wcale nie są niebezpieczne (...) ale mogą ugryźć tego, kto je obrazi".

Magiczne właściwości Edytuj

Są niezwykle mądre i pożyteczne. W Hogwarcie nie mają zbyt wiele zajęć − ciągną tylko szkolne powozy. Hogwardzkie stado zaczęło się od samca (ulubieńca Hagrida, testrala o imieniu Tenebrus) i pięciu samic. Stworzenia te mają znakomity zmysł orientacji − wystarczy im powiedzieć, dokąd chcemy się udać. Potrafią bardzo szybko przebywać duże odległości.

Jak podaje autorka, włos z ogona testrala stanowi rdzeń Czarnej różdżki[1].

Rola w serii Edytuj

Testrale zaprzęgane są do karet w Hogwarcie, które odwożą uczniów z Hogsmeade do szkoły. Większość uczniów myśli, że pojazdy jeżdżą same, bo nie widzą zwierząt, ale one tam są. W 1995 roku na początek piątego roku przekonał się o tym Harry, kiedy po raz pierwszy zobaczył testrale. Chłopak był zaskoczony, dopiero Luna Lovegood uspokoiła Harry'ego mówiąc, że zwierzęta rzeczywiście tam są.

Testrale były wykorzystywane także w różnego rodzaju akcjach podczas drugiej wojny czarodziejów. Harry Potter, Ron Weasley, Hermiona Granger, Neville Longbottom, Ginny Weasley oraz Luna Lovegood polecieli na tych zwierzętach do Ministerstwa Magii w celu wyswobodzenia torturowanego Syriusza Blacka.

W czasie bitwy nad Little Whinging dwie z par - Fleur Delacour i William Weasley oraz Hermiona Granger i Kingsley Shacklebolt lecieli na testralu, ponieważ Fleur i Hermiona nie lubiły mioteł. Wyprawa miała na celu bezpieczne przenosiny Harry'ego z Privet Drive 4 do Nory, ale zakończyła się powietrzną walką między Zakonem Feniksa, a Śmierciożercami.

Podczas bitwy o Hogwart testrale atakowały olbrzymy Lorda Voldemorta z powietrza.

Osoby zdolne do zobaczenia TestraliEdytuj

Osoba Czyją śmierć widziała Opis
Albus Dumbledore Młodsza siostra — Ariana Dumbledore
Rubeus Hagrid Ojciec — Pan Hagrid
Neville Longbottom Dziadek — Dziadek Neville'a Longbottoma
Luna Lovegood Matka — Pandora Lovegood
Teodor Nott Matka — Pani Nott
Harry Potter Kolega ze szkoły — Cedrik Diggory
Kingsley Shacklebolt Nieznana
Severus Snape Nieznana
Bill Weasley Śmierciożerca — Gibbon
Fleur Delacour Nieznana

Występowanie Edytuj

Testrale pochodzą z Wysp Brytyjskich, ale zostały także dostrzeżone w części Francji i Półwyspu Iberyjskiego. Inne części świata mają swoje odpowiedniki testrali[2].

CiekawostkiEdytuj

  • Harry Potter nie widział testrali od początku pobytu w Hogwarcie, mimo że już jako niemowlę widział śmierć matki. Testrale widzieć mogą jedyni ci, do których fakt czyjejś śmierci (którą notabene widzieli) dotarł. Dlatego też Harry, mimo że ujrzał śmierć Diggory'ego, uzyskał zdolność widzenia testrali dopiero na początku kolejnego roku szkolnego, kiedy ten fakt niezaprzeczalnie do niego dotarł[3].

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon
XXX BahankaBłotoryjChochlik kornwalijskiCiamarnicaCzerwony Kapturek HipogryfHipokampusJeżankaKorniczakKugucharLangustnik LadacoLeprokonusNiuchaczOgnisty krabPlumpkaPogrebinPopiełekPsidwakSalamandraSklątka tylnowybuchowaSzczuroszczetSzpiczakŚwiergotnikToksyczekTrzminorekWąż morskiWozakWsiąkiewkaŻądlibąk
XXXX AbraksanBuchorożecCentaurDemimozErklingFeniksGarborógGryfJednorożecKelpiaReemSfinksTeboTestralTrollTroll górski Troll leśnyTroll rzecznyTrytonWidłowążWodniki KappaYetiZnikaczŻmijoptak
XXXXX AkromantulaBazyliszekChimeraKwintopedMantykoraNunduSmokŚmierciotulaWilkołak

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Testral

  • Testrale i osoby, które je widzą

    43 wiadomości
    • 77.115.55.157 napisał(a): Ja znowu nie rozumiem jednej rzeczy ... pezecież Harry jako roczne dzieko widział smierć swojej matki , ki...
    • scraggy po raz 1 przyznam ci rację

Więcej z Fandomu

Losowa wiki