FANDOM

Testral (ang. Thestral) — bardzo rzadkie, magiczne stworzenie przypominające skórzastego konia z dużymi skrzydłami, jak u nietoperza. Należał do skrzydlatych koni.

Podobno testrale przynosiły nieszczęście, a każdego, kto je zobaczył, czekały najróżniejsze okropne wypadki. Przesąd ten wywodził się z tego, że mogli je zobaczyć tylko ci, którzy widzieli czyjąś śmierć i zyskali emocjonalne zrozumienie tego, co ona oznacza. Zawsze były niewidzialne dla tych osób, które nie widziały czyjejś śmierci oraz dla tych, którzy widzieli, ale jej nie zrozumieli. Przesąd był jednak złudny − pod mroczną otoczką testrale skrywały życzliwą i delikatną naturę, jednak mogły ugryźć, gdy się je obraziło.

Wygląd Edytuj

Testral

Luna Lovegood dosiadająca testrala

Testrale były bardzo szczupłe. Czarna, lśniąca skóra oblepiała szkielety tak, że widać było niemal każdą kość. Ich oczy były puste, białe i pozbawione źrenic. Stworzenia te posiadały długą czarną grzywę i ogon oraz smoczy łeb. Miały również olbrzymie, czarne, błoniaste skrzydła, które w przeciwieństwie do abraksanów nie miały żadnych piór.

Opis gatunku Edytuj

Hagrid twierdził, że testrale to były mądre zwierzęta. Mogły zrozumieć słowa swojego jeźdźca, gdy ten pytał o drogę. Ich środowiskiem był las. Porozumiewały się ze sobą za pomocą dziwnych, wysokich pisków.

Odżywianie Edytuj

Żywiły się mięsem martwych zwierząt. Widać było to, kiedy Luna Lovegood rzuciła małemu testralowi jabłko. Młody testral powąchał je i pokręcił głową z niezadowoleniem. Dopiero później Luna rzuciła mięso, a stworzenie je zjadło. Przyciągał je także zapach krwi. Hagrid, aby przywołać testrale, kilkukrotnie wydał z siebie ostry krzyk.

Nastawienie Edytuj

Testral2

Klasyfikacja Ministerstwa Magii wyznaczyło testralom XXXX, co oznaczało, że mogli je hodować tylko doświadczeni hodowcy. Kiedy czarodzieje trzymali testrale niedaleko mugolskich siedzib, koniecznie museli rzucać na nie Zaklęcie Kameleona co jakiś czas.

Hagrid stwierdził jednak, że "Wcale nie są niebezpieczne (...) ale mogą ugryźć tego, kto je obrazi".

Magiczne właściwości Edytuj

Były niezwykle mądre i pożyteczne. W Hogwarcie nie miały zbyt wiele zajęć − ciągnęły tylko szkolne powozy. Hogwardzkie stado zaczęło się od samca (ulubieńca Hagrida, testrala o imieniu Tenebrus) i pięciu samic. Stworzenia te miały znakomity zmysł orientacji − wystarczyło im powiedzieć, dokąd chciało się udać. Potrafiły bardzo szybko przebywać duże odległości.

Jak podała autorka, włos z ogona testrala stanowił rdzeń Czarnej różdżki[1].

Rola Edytuj

Testrale zaprzęgane były do karet w Hogwarcie, które odwosiły uczniów z Hogsmeade do szkoły. Większość uczniów myślało, że pojazdy jeździły same, bo nie widzieli zwierząt. W 1995 roku na początek piątego roku szkolnego, przekonał się o tym Harry, kiedy po raz pierwszy zobaczył testrale. Chłopak był zaskoczony, dopiero Luna Lovegood uspokoiła Harry'ego, mówiąc, że zwierzęta rzeczywiście tam były.

Testrale były wykorzystywane także w różnego rodzaju akcjach podczas drugiej wojny czarodziejów. Harry Potter, Ron Weasley, Hermiona Granger, Neville Longbottom, Ginny Weasley oraz Luna Lovegood polecieli na tych zwierzętach do Ministerstwa Magii w celu wyswobodzenia torturowanego Syriusza Blacka.

W czasie bitwy nad Little Whinging dwie z par - Fleur Delacour i William Weasley oraz Hermiona Granger i Kingsley Shacklebolt lecieli na testralu, ponieważ Fleur i Hermiona nie lubiły mioteł. Wyprawa miała na celu bezpieczne przenosiny Harry'ego z Privet Drive 4 do Nory, ale zakończyła się powietrzną walką między Zakonem Feniksa, a Śmierciożercami.

Podczas bitwy o Hogwart testrale atakowały olbrzymy Lorda Voldemorta z powietrza.

Osoby zdolne do zobaczenia TestraliEdytuj

Osoba Czyją śmierć widziała Opis
Albus Dumbledore Młodsza siostra — Ariana Dumbledore
Rubeus Hagrid Ojciec — Pan Hagrid
Neville Longbottom Dziadek — Dziadek Neville'a Longbottoma
Luna Lovegood Matka — Pandora Lovegood
Teodor Nott Matka — Pani Nott
Harry Potter Kolega ze szkoły — Cedrik Diggory
Kingsley Shacklebolt Nieznana
Severus Snape Nieznana
Bill Weasley Śmierciożerca — Gibbon
Fleur Delacour Nieznana

Pochodzenie Edytuj

Testrale pochodziły z Wysp Brytyjskich, ale zostały także dostrzeżone w części Francji i Półwyspu Iberyjskiego. Inne części świata miały swoje odpowiedniki testrali[2].

Ciekawostki Edytuj

FB IMG 1500899888897
  • Harry Potter nie widział testrali od początku pobytu w Hogwarcie, mimo że już jako niemowlę widział śmierć matki. Testrale widzieć mogą jedyni ci, do których fakt czyjejś śmierci (którą notabene widzieli) dotarł. Dlatego też Harry, mimo że ujrzał śmierć Diggory'ego, uzyskał zdolność widzenia testrali dopiero na początku kolejnego roku szkolnego, kiedy ten fakt niezaprzeczalnie do niego dotarł[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Testral

  • Testrale i osoby, które je widzą

    43 wiadomości
    • 77.115.55.157 napisał(a): Ja znowu nie rozumiem jednej rzeczy ... pezecież Harry jako roczne dzieko widział smierć swojej matki , ki...
    • scraggy po raz 1 przyznam ci rację

Więcej z Fandomu

Losowa wiki