FANDOM

Trevor[1] "Terry" Bootczarodziej nieznanego statusu krwi, uczeń Hogwartu, który został przydzielony do Ravenclawu[2]. Chłopak był na tym samym roku co Harry Potter. Miał niebieskie oczy i brązowe włosy. Przyjaźnił się z Anthonym Goldsteinem i Michaelem Cornerem (właśnie za jego namową, on i Anthony Goldstein uczestniczyli w spotkaniach Gwardii Dumbledore'a). W 1998 roku brał udział w Bitwie o Hogwart.

Wczesne życieEdytuj

Terry Boot urodził się między 1979 a 1980 rokiem w Wielkiej Brytanii lub Irlandii. Prawdopodobnie przynajmniej jeden z jego rodziców był czarodziejem.

Edukacja w HogwarcieEdytuj

Pierwszy rokEdytuj

W 1991 roku Terry rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Podczas ceremonii przydziału tiara przydzieliła go do domu Roweny Ravenclaw. Terry był na tym samym roku co Padma Patil, Michael Corner i Anthony Goldstein, z którym zaprzyjaźnił się.

Drugi rokEdytuj

Podczas drugiego roku nauki Terry'ego, w Hogwarcie miały miejsce niewyjaśnione ataki na uczniów pochodzenia mugolskiego oraz jednego z duchów, Prawie Bezgłowego Nicka. W skutek napaści ciała ofiar ulegały petryfikacji. Z tego powodu szkole groziło zamknięcie. Aby dodatkowo chronić uczniów przed zagrożeniami, profesor Gilderoy Lockhart postanowił utworzyć Klub Pojedynków. Podczas pierwszego (i jednocześnie ostatniego) spotkania Terry uległ kontuzji i Lockhart powiedział , że jego rana jest poważna a krwawienie trudne do zatrzymania.

Piąty rokEdytuj

Terryb.png

Terry na Pottermore

Na swoim piątym roku, Ministerstwo Magii chcąc wmieszać się w sprawy Hogwartu zatrudniło na stanowisku nauczyciela Obrony przed czarną magią Dolores Umbridge, która była jednocześnie swego rodzaju szpiegiem Ministerstwa w Hogwarcie. Umbridge nauczała obrony tylko w teorii bez nauki praktycznej, co wywołało oburzenie tej części uczniów, którzy wierzyli w odrodzenie Voldemorta. Nie chcąc na to patrzeć bezczynnie Hermiona postanowiła coś z tym zrobić i na spotkaniu w Gospodzie Pod Świńskim Łbem utworzono Gwardię Dumbledore'a, która miała przygotować do praktycznej obrony, nauczycielem został Harry, który miał doświadczenie z walk z Voldemortem.

Podczas jednego ze spotkań GD Terry wydawał się pod wrażeniem umiejętności Hermiony: potrafiła ona zaczarować monety tak by informowały o kolejnych spotkaniach. Pod koniec roku szkolnego Harry i niektórzy członkowie GD walczyli w Bitwie w Departamencie Tajemnic, gdzie okazało się, że Lucjusz Malfoy ojciec Dracona jest Śmierciożercą, za co Malfoy chciał się zemścić na Harrym i podczas podróży Ekspresem Hogwart-Londyn napadł na niego. Pech chciał, że obok byli członkowie GD, w tym Terry, którzy pomogli Harry'emu.

Szósty rokEdytuj

Podczas szóstego roku Terry'ego Boota ogłoszono oficjalnie powrót Voldemorta, oraz że szkoła znajduje się pod dodatkową opieką aurorów. Terry Boot był jednym z dwunastu uczniów, którzy eliksiry na poziomie Sumów. zaliczyli w stopniu wystarczającym do kontynuowania nauki na poziomie Owutemów, a także jednym z czterech Krukonów uczęszczających na ten przedmiot. Na eliksirach spytał Slughorna czemu ludzie nie piją ciągle Felix Felicis. Terry był obecny na pogrzebie Albusa Dumbledore'a.

Siódmy rok i Druga Bitwa o HogwartEdytuj

Podczas siódmego roku Terry Boot ponownie dołączył do reaktywowanej Gwardii Dumbledore'a aby sprzeciwić się okrutnym rządom rodzeństwu Carrowów nad Hogwartem, podczas gdy Voldemort opanował całe Ministerstwo Magii. Gdy Terry podczas obiadu w Wielkiej Sali powiedział, że słyszał, że Harry, Ron i Hermiona włamali się do Banku Gringotta i uciekł na smoku został surowo ukarany przez Alecto i Amycusa Carrowów. Terry także powiedział Harry'emu o Diadem Roweny Ravenclaw daje mądrość każdemu kto go nosi. Walczył w Drugiej Bitwie o Hogwart. Później w książce nie pojawia się żadna wzmianka o nim, nie wiadomo więc czy przeżył drugą bitwę.

Magiczne zdolności i umiejętnościEdytuj

  • Eliksiry - Terry Boot był jednym z dwunastu uczniów, którzy uczęszczali na lekcje eliksirów u Horacego Slughorna, zatem musiał uzyskać minimum "Powyżej oczekiwań" na poziomie SUMÓW.
  • Obrona przed czarną magią/pojedynki - Terry był członkiem GD zatem potrafił się pojedynkować.

EtymologiaEdytuj

  • Terry jest formą imienia Terence'a, który ma na myśli oferta przetargowa albo uprzejmy.
  • Boot jest nazwiskiem odnoszącym się do miejsca o nazwie Boot, koło Ravenglass w Cumbrii.

Za kulisamiEdytuj

Terry Boot sig.png

Podpis Terry'ego

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Członkowie Gwardii Dumbledore'a

Głowa gwardii Harry Potter
Członkowie Hanna Abbott · Katie Bell · Susan Bones · Terry Boot · Lavender Brown · Luca Caruso · Cho Chang · Michael Corner · Colin Creevey · Dennis Creevey · Marietta Edgecombe · Justin Finch-Fletchley · Seamus Finnigan · Anthony Goldstein · Hermiona Granger · Angelina Johnson · Lee Jordan · Neville Longbottom · Luna Lovegood · Ernest Macmillan · Padma Patil · Parvati Patil · Harry Potter · Zachariasz Smith · Alicja Spinnet · Dean Thomas · Alice Tolipan · Fred Weasley · George Weasley · Ginny Weasley · Ron Weasley · Nigel Wolpert

Więcej z Fandomu

Losowa wiki