Fandom

Harry Potter Wiki

Teodora

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Teodora (ang. Trevor) — ropucha Nevile'a Longbottoma; wielokrotnie przez chłopca gubiony prezent od wujka Algie'ego.

Biografia Edytuj

1991/1992 Edytuj

Neville gubił Teodorę wiele razy na Peronie 9 i ¾, a potem w Ekspresie do Hogwartu. Na peronie chłopak żalił się ze zguby swojej babci, jednak zanim ekspres odjechał zdołał ją odnaleźć, aby zagubił na nowo w pociągu. W poszukiwaniach pomagała Hermiona Granger, która chodziła od przedziału do przedziału i pytała się o zaginioną ropuchę. W czasie swojej rundy po pociągu natknęła się na przedział z Harrym Potterem i Ronem Weasleyem. [1]

W późniejszej części roku, w celu zaprezentowania poprawnego działania zaklęcia "Wingardium Leviosa", profesor Filius Flitwick sprawił, by Teodora latała po klasie. [2]

1993/1994 Edytuj

Profesor Severus Snape, chcąc sprawdzić działanie zrobionego przez Neville'a eliksiru (roztworu, który miał powodować kurczenie się ludzi i zwierząt), dał próbkę Teodorze. Eliksir, początkowo źle uwarzony, spowodował jednak, że Teodora przemieniła się w kijankę. Snape, wiedząc, że przy naprawianiu roztworu pomagała Hermiona, odjął Gryffindorowi pięć punktów, za rzekome "zarozumialstwo" dziewczyny. W istocie oczywiście pomogła ona tylko koledze zachować swoje zwierzątko przy życiu. [3]

1994/1995 Edytuj

Harry używał Teodory, ćwicząc rzucanie zaklęcia przywołujacego. [4]

1995/1996 Edytuj

W ekspresie do Hogwartu w 1995 roku, Harry spotkał Neville'a trzymającego z jednej ręce swoją ropuchę. Longbottom rzucił zwierzątko na kolana Pottera, aby zaprezentować zgromadzonym w przedziale obronny mechanizm swojej nowej rośliny – Mimbulus mimbletonii. Skończyło się jednak, że wszyscy byli pobrudzeni odorosokiem, a ku zgrozie Harry'ego w tym stanie zobaczyła ich Cho Chang. [5]

1996/1997 Edytuj

Teodora znów o mały włos nie uciekła, lecz Neville złapał ją w ostatnim momencie w podróży ekspresem do Hogwartu na rozpoczęcie szóstego roku. [6]

Późniejsze życie Edytuj

Teodora w końcu zdołała uciec i dołączyła do braci w jeziorze Hogwartu. Posiadanie ropuchy nie było oznaką statusu, więc Neville właściwie tylko odetchnął z ulgą, ponieważ zwierzątko to przynosiło mu więcej wstydu z ciągłego gubienia się niż pocieszenia. [7]

Za kulisami Edytuj

  • W filmie Harry Potter i więzień Azkabanu Teodora wystąpiła 1 września 1993 r. w chórze, śpiewającym "Something Wicked This Way Comes".
  • W angielskiej wersji imię Teodory brzmiało "Trevor" i ropucha była samcem. Polski tłumacz zmienił jej płeć na przeciwną, chociaż powody tego zabiegu nie są dokładnie jasne.
  • W hiszpańskiej wersji książki, Teodorę zmieniono z ropuchy na żółwia.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki