Wikia

Harry Potter Wiki

Teodor Nott

6077stron na
tej wiki
Komentarze11

Teodor Nott (ur. kwiecień 1980 r.) — przyjaciel Dracona Malfoya. Podczas ceremonii przydziału tiara umieściła go w Slytherinie. Ojciec Teodora był jednym ze śmierciożerców obecnych przy odrodzeniu Lorda Voldemorta. Harry'ego Pottera poznał podczas pierwszej podróży do Hogwartu

BiografiaEdytuj

Teodor Nott urodził się w 1980 roku jako syn śmierciożercy Notta i jego żony. W wieku jedenastu lat Teodor rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie przydzielony został do Slytherinu. Teodor był jednym z nielicznych uczniów, którzy widzieli testrale (był świadkiem śmierci swojej matki). W Zakonie Feniksa Nott wraz z Draconem Malfoyem, Gregorym Goylem i Vincentem Crabbem był wściekły na Pottera, który podał nazwiska ich ojców jako czynnych śmierciożerców do gazety Żongler. Po bitwie w Departamencie Tajemnic jego ojca uwięziono w Azkabanie.

CharakterEdytuj

Teodor był typowym samotnikiem; nie czuł potrzeby należenia do bandy swojego przyjaciela Dracona Malfoya, choć był z nim często widywany.

WyglądEdytuj

Teodor Nott został opisany jak cherlawy (chorowity) i żylasty.

CiekawostkaEdytuj

  • Ostatecznie w serii ominięto scenę rozmowy Teodora i Dracona Malfoya w ogrodzie rodzinnego dworu drugiego z chłopców. Scena była - według autorki - ważna, ponieważ pokazywała relację Dracona Malfoya z przyjacielem o takim samym statusie krwi.

Etymologia imieniaEdytuj

Imię Teodor pochodzi z języka greckiego i oznacza "dar Boży" (Θεοδωρος, θεος - bóg; δωρον - "prezent").[1]

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki