Fandom

Harry Potter Wiki

Teodor Nott

6975stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Teodor Nott (ur. 1980 r.) — czarodziej czystej krwi; przyjaciel Dracona Malfoya. Podczas ceremonii przydziału tiara umieściła go w Slytherinie. Ojciec Teodora był jednym ze śmierciożerców obecnych przy odrodzeniu Lorda Voldemorta. Harry'ego Pottera poznał podczas pierwszej podróży do Hogwartu

Biografia Edytuj

Teodor Nott urodził się w 1980 roku jako syn Śmierciożercy Notta i jego żony. Matka Teodora zmarła, kiedy był dzieckiem, dlatego wychowywany był przez ojca. [1]

Lata w Hogwarcie Edytuj

1 września 1991 roku Teodor rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i został przydzielony do Slytherinu. [2]

1995/1996 Edytuj

Teodor był jednym z trzech uczniów, którzy widzieli testrale podczas lekcji opieki nad magicznymi stworzeniami z Rubeusem Hagridem na swoim piątym roku. Zadziało się tak dlatego, że widział wcześniej śmierć swojej matki. Uważał, że stworzenia są obrzydliwe, kiedy oglądał je, jak jedzą. [3]

Pod koniec swojego piątego roku, Nott wraz z Draconem Malfoyem, Gregorym Goyle'm i Vincentem Crabbe'm był zdenerwowany na Pottera, który podał nazwiska ich ojców jako czynnych śmierciożerców w wywiadzie dla gazety Żongler. Hermiona Granger widziała ich, jak konsultują się w bibliotece. Dziewczyna stwierdziła, że najlepsze jest to, iż w zasadzie wszyscy czterej nie mogą nic zrobić, bo przyznaliby się, że przeczytali artykuł. [4]

Po bitwie w Departamencie Tajemnic ojciec Teodora został uwięziony w Azkabanie. [5]

1996/1997 Edytuj

W Ekspresie do Hogwartu w 1996 roku wywiązała się rozmowa Zabiniego z Malfoyem na temat Notta. Blaise twierdził, że Horacy Slughorn pytał się go o Notta, ponieważ jego ojciec i on byli starymi znajomymi. Kiedy Slughorn dowiedział się, że ów znajomy jest aktualnie w Azkabanie za czynne śmierciożerstwo przestraszył się i nie wysłał Teodorowi zaproszenia do Klubu Ślimaka, chociaż miał wcześniej, jak można wnioskować, taki zamiar. Blaise twierdził, że to ewidentny dowód, że Slughorn nie chce mieć nic wspólnego z Śmierciożercami. [6].

Teodor Nott postanowił kontynuować naukę eliksirów na poziomie Owutemów. Zachichotał, kiedy Hermiona Granger przyznała Slughornowi, że jest mugolskiego pochodzenia. [7]

1997/1998 Edytuj

Teodor uczęszczał do Hogwartu na swoim siódmym roku. Ze względu, że jego ojciec był Śmierciożercą zapewne był w szkole na uprzywilejowanej pozycji. Nie wiadomo czy brał udział w bitwie o Hogwart.

2020 Edytuj

W 2020 roku, Teodor Nott nielegalnie był w posiadaniu potężnego magicznego artefaktu - zmieniacza czasu. Brytyjskie Ministerstwo Magii sądziło, że wszystkie tego typu przedmioty zostały zniszczone w Departamencie Tajemnic podczas bitwy wiele lat temu. Kiedy jednak, do biur urzędników dotarły pogłoski o istnieniu owego zmieniacza czasu zdecydowano się na przeprowadzenie akcji. Pojedynek z Teodorem Nottem stoczył szef Departamentu Przestrzegania Prawa Czarodziejów, Harry Potter. Nie było to łatwe zadanie, ale aurorowi udało się wygrał i zdobyć zmieniacz, a Teodor Nott trafił do aresztu.

Jak się później okazało, zmieniacz czasu był wytworem nowoczesnej magii, możliwe, że został stworzony przez samego Notta. Za jego pomocą można było się przenieść w dowolne miejsce w czasie, ale pozostać tam tylko i wyłącznie na 5 minut. Każdy ruch mógł dokonać zmiany w czasie i zmienić rzeczywistość, dlatego przedmiot był bardzo niebezpieczny. [8]

Wygląd Edytuj

Teodor Nott został opisany jak cherlawy (chorowity) i żylasty. Był wysokim chłopakiem, ale chudym i prawdopodobnie słabo zbudowanym. W jednym z wywiadów autorka stwierdziła, że Nott według niektórych miał "króliczą" urodę.

Charakter Edytuj

Teodor był sprytnym, samotnym chłopakiem, który nigdy nie czuł się zobowiązany do przyłączenia się do jakiegokolwiek "gangu", taki jak ten kierowany przez Draco. Nott był raczej postrzegany jako samotnik, wszystko robiący samemu. Wydaje się jednak przywiązany do swojego czystego statusu krwi co udowadnia śmiejąc się na lekcji eliksirów z mugolskiego pochodzenia Hermiony.

Etymologia imienia Edytuj

Imię Teodor pochodzi z języka greckiego i oznacza „dar Boży” (Θεοδωρος, θεος – bóg; δωρον – „prezent”)[9].

Ciekawostka Edytuj

  • Ostatecznie w serii ominięto scenę rozmowy Teodora i Dracona Malfoya w ogrodzie rodzinnego dworu drugiego z chłopców. Scena była – według autorki – ważna, ponieważ pokazywała jeden z nielicznych razów, kiedy Draco rozmawiał z osobą równą sobie - Teodor był tak samo czystej krwi, jak Malfoy. Autorka tak bardzo polubiła tę scenę, że próbowała ją "włożyć" najpierw Komnacie Tajemnic, później w Czarze Ognia, jednak ostatecznie nie znalazła się w fabule serii. Rowling twierdziła też, że wie o Teodorze znacznie więcej niż jest ukazane w książkach i ma do tej postaci wielki sentyment, podobnie jak do Deana Thomasa. [10]

Występowanie Edytuj

Przypisy

Śmierciożercy i ich poplecznicy

Przywódca Lord Voldemort
Stworzenia Nagini · Golgomat · Olbrzymy · Dementorzy

Więcej w Fandom

Losowa wiki