Wikia

Harry Potter Wiki

Teodor Nott

Komentarze3
3708stron na
tej wiki
Teodor Nott
Informacje biograficzne
Data urodzenia 1980
Status krwi czysta
Wygląd zewnętrzny
Płeć Mężczyzna
Kolor oczu czarne
Kolor włosów czarne
Rodzina
Rodzina Nott Sr (ojciec)

Pani Nott (matka)
Cantankerus Nott (przodek)

Pozostałe informacje
Przynależność Hogwart

Slytherin

Śmierciożercy

Teodor Nott (ur. kwiecień 1980 r.) - przyjaciel Dracona Malfoya. Podczas ceremonii przydziału tiara umieściła go w Slytherinie. Ojciec Teodora był jednym ze śmierciożerców obecnych przy odrodzeniu Lorda Voldemorta. Harry'ego Pottera poznał podczas pierwszej podróży do Hogwartu. W wieku 16 lat został śmierciożercą na miejsce swojego ojca.

BiografiaEdytuj

Teodor Nott urodził się w 1980 roku jako syn śmierciożercy Notta i jego żony. W wieku jedenastu lat Teodor rozpoczął naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie przydzielony został do Slytherinu. Teodor był jednym z nielicznych uczniów, którzy widzieli testrale (był świadkiem śmierci swojej matki). W Zakonie Feniksa Nott wraz z Draconem Malfoyem, Gregorym Goylem i Vincentem Crabbem był wściekły na Pottera, który podał nazwiska ich ojców jako czynnych śmierciożerców do gazety Żongler. Po bitwie w Departamencie Tajemnic jego ojca uwięziono w Azkabanie.

CharakterEdytuj

Teodor był typowym samotnikiem; nie czuł potrzeby należenia do bandy swojego przyjaciela Dracona Malfoya, choć był z nim często widywany.

WyglądEdytuj

Teodor Nott został opisany jak cherlawy (chorowity) i żylasty.

CiekawostkaEdytuj

  • Ostatecznie w serii ominięto scenę rozmowy Teodora i Dracona Malfoya w ogrodzie rodzinnego dworu drugiego z chłopców. Scena była - według autorki - ważna, ponieważ pokazywała relację Dracona Malfoya z przyjacielem o takim samym statusie krwi.

Etymologia imieniaEdytuj

Imię Teodor pochodzi z jezyka greckiego i oznacza "dar Boży" (Θεοδωρος, θεος - bóg; δωρον - "prezent").[1]

Przypisy

Więcej od Wikii

Losowa wiki