FANDOM

Tajfuny z Tutshill (ang. Tutshill Tornados) — brytyjska drużyna quidditcha, grająca w Brytyjsko-Irlandzkiej Lidze Quidditcha. Stacjonowała w mieście Tutshill, które jest położone w zachodniej Anglii, blisko walijskiej granicy. Zespół został założony w 1520 roku. Kolorem drużyny był błękit nieba z ciemnym, niebieskim, podwójnym "T" na klatce piersiowej oraz plecach.

Historia Edytuj

Tajfuny prowadziły w lidze jesieni 1995 roku, ale odnosiły również sukcesy na początku XX wieku, kiedy to wygrały Puchar Ligi pięć razy z rzędu, co było rekordem w brytyjsko-irlandzkiej Lidze Quidditcha.

W 1921 roku zanotowano najszybciej wygrany mecz w lidze przeciwko Katapultom z Caerphilly. Szukający Roderick Plumpton złapał złotego znicza po trzech i pół sekundy, używając formacji zwanej Zagraniem Plumptona.

Według Żonglera, Tajfuny używały kombinacji tortur, szantażu i nielegalnego manipulowania miotłami, by wygrywać swe mecze. Z tego powodu, że magazyn był tabloidem, nie wiadomo, ile z tego było prawdą.

Cho Chang była kibicem Tajfunów od szóstego roku życia, jednakże według Rona Weasleya, ludzie zaczęli popierać drużynę, gdy ta zaczęła odnosić zwycięstwa. Fanem zespołu był także brytyjski Minister Magii Grogan Kikut.

W 1999 roku do Tajfunów należeli m.in. Merwyn Finwick i Brevis Birch.

Ciekawostki Edytuj

W Tutshill zamieszkała w 1974 roku J.K. Rowling i przebywała tam aż do wyjazdu na studia w Exeter.

Występowanie Edytuj

Tajfuny

Herb drużyny

Drużyny Brytyjskie i Irlandzkie

Drużyny Armaty z ChudleyChluba PortreeHarpie z HolyheadJastrzębie z FalmouthKatapulty z CaerphillyNietoperze z BallycastleOsy z WimbournePustułki z KenmareSroki z MontroseStrzały z ApplebyTajfuny z TutshillWędrowcy z WigtownZjednoczeni z Puddlemere