FANDOM

Tłuczki dawniej zwane posokami (ang. Bludger) — dwie identyczne czarne, lśniące kule, trochę mniejsze od czerwonego kafla. Są to dwie z czterech piłek do gry w quidditcha. Gdy znajdują się w klatce, lekko drżą, starając się uwolnić spod przytrzymujących je rzemieni. Podczas gry, tłuczki latają nad boiskiem, starając się zrzucić graczy mioteł. Przed tłuczkami kolegów bronią pałkarze, którzy jednocześnie kierują tłuczek w przeciwnika. Tłuczki zazwyczaj starają się zrzucić jak największą liczbę graczy z mioteł, lecz w Harrym Potterze i Komnacie Tajemnic jest pokazane zdarzenie, że tłuczek został zaczarowany przez skrzata domowego, a jego zadaniem było atakowanie tylko jednego gracza, a mianowicie Harry'ego. Razem z dwoma pozostałymi piłkami są przechowywane w specjalnej skrzyni, w gabinecie pani Hooch – nauczycielki latania na miotle i zarazem sędzi quidditcha w Hogwarcie.

Quidditch Balls by Namelessblob.jpg

Tłuczki po bokach kafla

Już na początku XVI wieku niektóre drużyny zaczęły eksperymentować z tłuczkami wykonanymi z metalu. Agata Chubb, znawca dawnych wyrobów czarodziejskich, zidentyfikowała aż dwanaście ołowianych tłuczków z tego okresu, odnalezionych na irlandzkich torfowiskach i angielskich moczarach. „To z całą pewnością tłuczki, a nie kule armatnie", stwierdziła Chubb.

Ołów okazał się jednak za miękki na tłuczki (każde nowe wgłębienie na kuli wpływało na odchylenie wymaganego idealnie prostego toru lotu). Dzisiaj tłuczki sporządza się z żelaza. Mają dziesięć cali średnicy.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki