FANDOM

Szpiczak (ang. Knarl) — magiczne stworzenie występujące w północnej Europie i Ameryce. Mugole zazwyczaj mylą go z jeżem. Te dwa gatunki są praktycznie identyczne, a jedynym wyjątkiem jest ich zachowanie: jeśli jeżowi wystawi się w ogrodzie jedzenie, chętnie przyjmie poczęstunek, natomiast kiedy jedzenie wystawi się szpiczakowi, pomyśli, że właściciel domu chce go zwabić w pułapkę i wobec tego zniszczy mu rośliny lub rabaty ogrodowe. Wiele mugolskich dzieci było oskarżonych o wandalizm, podczas gdy winny był szpiczak[1].

Szpiczaki pojawiły się na Standardowych Umiejętnościach Magicznych z opieki nad magicznymi stworzeniami w roku szkolnym 1995/1996. Trzeba było rozpoznać szpiczaka wśród grupki jeży. Sztuczką, która ułatwiała to zadanie, było podanie zwierzętom mleka.

Igły szpiczaka mają magiczne właściwości. Fred i George w 1995 roku kupili worek tych igieł od Mundungusa Fletchera, aby wykorzystać je do swoich Magicznych Dowcipów Weasleyów[2].

Szpiczak2

Szpiczak pomiędzy dwoma jeżami.

Szpiczaki lubią zjadać dzikie stokrotki, dlatego twórcy eliksirów mieli wielokrotnie trudności z tymi stworzeniami, kiedy chcieli pobrać tę roślinę jako składnik. Na szpiczaka działa zaklęcie oszałamiające, które dobrze rzucone nie czyni trwałych obrażeń szpiczakowi[3].

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Magiczne stworzenia według klasyfikacji Ministerstwa Magii

X ChorbotekGumochłon