FANDOM

Szkoły czarodziejów — szkoły (najczęściej z internatem), których zadaniem jest szkolenie młodych czarodziejów do dorosłego życia. Istnieje jedenaście szkół magii[1]. Niektóre z nich dopuszczają do placówki tylko czarodziejów o statusie czystej krwi.

Powodem niewielkiej ilości szkół magii jest fakt, że w większości krajów czarodzieje preferują opcję uczenia się w domu. Bywa również, że czarodziejska społeczność jest w danym państwie na tyle mała lub rozsiana, że bardziej opłacalnymi sposobami edukowania młodzieży są kursy korespondencyjne.

Biuro Edukacyjne Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów jest odpowiedzialne za monitorowanie jedenastu czarodziejskich szkół na całym świecie.

Znane szkoły magiiEdytuj

Powyższe trzy szkoły są jednymi z największych i najbardziej znanych szkół w całej Europie; współzawodniczą ze sobą w konkurencji zwanej Turniejem Trójmagicznym – zwycięska szkoła otrzymuje Puchar Turnieju Trójmagicznego. Ostatni raz turniej został zorganizowany w 1994 roku.

Razem z Hogwartem powyższe trzy szkoły współzawodniczą ze sobą w Mistrzostwach Eliksirów Szkół Czarodziejskich – zwycięska szkoła dostaje Złoty Kociołek.

Dodatkowo istnieją trzy nienazwane szkoły czarodziejów, których położenie nie jest znane.

Lista szkół
  1. Akademia Magii Beauxbatons (Francja)
  2. Instytut Magii Durmstrang (północna Skandynawia)
  3. Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (Szkocja)
  4. Mahoutokoro (Japonia)
  5. Koldovstoretz (Rosja)
  6. Szkoła Magii Uagadou (Góry Księżycowe, Afryka)
  7. Castelobruxo (Brazylia)
  8. Ilvermorny (Ameryka Północna)

Za kulisami Edytuj

WystępowanieEdytuj

Przypisy