Fandom

Harry Potter Wiki

Szafka Zniknięć

7061stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Szafka Zniknięć (ang. Vanishing Cabinet) — magiczny obiekt w świecie czarodziejów. Pomiędzy dwoma takimi szafkami istniało przejście, które umożliwiało między innymi przenoszenie przedmiotów pomiędzy siostrzanymi meblami. Szafki odbijały prawie wszystkie znane zaklęcia. Zaklęciem umożliwiającym jej działanie było Harmonia Nectere Passus, które pojawiło się tylko w filmie Harry Potter i Książę Półkrwi.

Z książek o Harrym Potterze dowiadujemy się o dwóch takich szafkach, z których jedna znajdowała się w sklepie Borgina i Burkesa, a druga w Pokoju Życzeń w Hogwarcie. Dyrektor i woźny Hogwartu nie wiedzieli o istnieniu tej szafki.

HistoriaEdytuj

1992–1993Edytuj

W 1992 roku Prawie Bezgłowy Nick namówił Irytka, by ten przewrócił szafkę. Pomogło to Harry'emu Potterowi w uniknięciu szlabanu u Argusa Filcha.

1993–1994Edytuj

Szafka u Borgina.png

Szafka w sklepie Borgina & Burkesa

W 1993 r. Harry Potter, zabłądziwszy na ulicy Śmiertelnego Nokturnu wszedł do sklepu Borgina & Burkesa chcąc schować się zarówno przed właścicielem, jak i przed Draco Malfoyem i jego ojcem, Lucjuszem. Skrył się w Szafce Zniknięć, ale jej nie domknął, dzięki czemu uniknął prawdopodobnego przeniesienia.

1996–1997Edytuj

Szafka w Pokoju.jpg

Szafka w Pokoju Życzeń

W 1996 r. Fred i George Weasleyowie wrzucili do Szafki Zniknięć, która wtedy znajdowała się na pierwszym piętrze Hogwartu, Grahama Montague. Chłopak spędził tam trochę czasu, a z szafki wydostał się, deportując się stamtąd z narażeniem życia. Opowiadając o swojej przygodzie, Montague powiedział, że będąc zamkniętym w Szafce Zniknięć, trwał w stanie zawieszenia pomiędzy Hogwartem a sklepem Borgina i Burkesa. To zainspirowało Malfoya do naprawienia mebla i umożliwienia śmierciożercom wejścia do Hogwartu. Zreperowanie mebla miało również pomóc Draconowi w wypełnieniu zadania, które otrzymał od Czarnego Pana. Malfoy schował szafkę w Pokoju Życzeń i tam, mając Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyle'a za czujki, naprawiał mebel.

Jedyną osobą, która coś podejrzewała, był Harry Potter. Mimo usiłowań, nie zdołał się on jednak dostać do Pokoju Życzeń i plan Dracona powiódł się. Śmierciożercy dostali się do Hogwartu, a Dumbledore został zabity (przez Severusa Snape'a).

1997–1998Edytuj

W 1998 r. podczas Drugiej Bitwy o Hogwart szafka została najprawdopodobniej zniszczona przez zaklęcie Szatańskiej Pożogi, które rzucił Crabbe.

WystępowanieEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki