Fandom

Harry Potter Wiki

Susan Bones

7128stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Susan Bones (ur. 1979/1980 r.) — czarownica półkrwi, uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w latach 19911998, trafiła do Hufflepuffu. Jej ciotka, Amelia zginęła w 1996 roku. Na piątym roku, Susan wstąpiła do Gwardii Dumbledore'a prowadzonej przez Harry'ego Pottera. Walczyła w Bitwie o Hogwart.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Niewiele wiadomo o wczesnym życiu małej Bones, jednak wiadomo, że jeden z jej rodziców musiał być czarodziejem. Jej imię prawdopodobnie pochodzi od drugiego imienia jej ciotki. Susan pochodzi z magicznej, szanowanej i potężnej rodziny. Przez wysokie pozycje członków rodziny, zostali oni ścigani przez śmierciożerców, a w konsekwencji większość członków została zabita. Bones urodziła się między wrześniem 1979 a sierpniem 1980 roku w rodzinie czarodziejów półkrwi.

SusanBones.png

Pierwszy rokEdytuj

Minerwa McGonagall: Bones, Susan.
Tiara Przydziału: HUFFLEPUFF!
— Susan podczas Ceremonii przydziału[źródło]

W 1991 Susan rozpoczęła swój pierwszy rok nauki w Hogwarcie, a tam została przydzielona do Hufflepuffu, którego opiekunką była Pomona Sprout. Dostała się do Hufflepuffu razem z Hanną Abbott, Justinem Finch-Fletchleyem, Megan Jones, Ernim Macmillanem, Zachariaszem Smithem i Leanne. Była drugim studentem wyczytanym przez Minerwę podczas ceremonii. Podczas jej pierwszego roku nauczyła się kilku podstawowych zaklęć oraz latania na miotle, tak samo, jak jej koledzy.

Drugi rokEdytuj

Hanna Abbot: Ernie, naprawdę myślisz, że to Potter?
Ernie Macmillan: Hanno, on jest wężoustny. Wszyscy wiedzą, że to oznaka czarnoksiężnika. Słyszałaś o jakimś normalnym, przyzwoitym czarodzieju, który by rozmawiał z wężami? Wiesz, jakie przezwisko miał Slytherin? Wężowy Język.
— Rozmowa Puchonów o Harrym Potterze[źródło]

W 1992 roku Susan rozpoczęła drugi rok w Hogwarcie. Młoda Bones, tak jak większość dziewczyn w klasie, zadurzyła się w tamtejszym profesorze nauczającym OPCM.

Dla ostrożności przed atakami Bazyliszka, które nastąpiły po ponownym otwarciu Komnaty Tajemnic, zapisała się do Klubu Pojedynków. Podczas pierwszego spotkania klubu przyjaciel Susan, Justin Finch-Fletchley prawie został zaatakowany przez węża, lecz uratował go Harry Potter, dzięki umiejętności rozmawiania z wężami. Mimo tego, większość uczniów uważała Pottera winnego ataku na Justina.
Susannazielarstwie.png

Susan na zielarstwie

Susan przyjaźniła się z Hermioną Granger, która tak jak Bones, zadurzyła się w Gilderoyu Lockharcie. Siedziała razem nią w ławce na lekcjach OPCM oraz na zielarstwie, kiedy przesadzały Mandragory.  Młoda Bones przejęła się panną Granger, która leżała spetryfikowana przez potwora z Komnaty Tajemnic w skrzydle szpitalnym. Kiedy Lockhart okazał się być oszustem, Susan prawdopodobnie straciła zainteresowanie jego osobą.

Czwarty rokEdytuj

Podczas jej czwartego roku w Hogwarcie odbył się Turniej Trójmagiczny. Pierwszym reprezentantem Hogwartu został student z domu Bones, Cedrik Diggory. Prawdopodobne jest też to, że Susan tak jak jej koledzy, kibicowała Cedrikowi.
Susanwgrze.png
Jedną z tradycji turnieju był Bal Bożonarodzeniowy, przez który Susan była zobowiązana do uczęszczania na lekcje profesor McGonagall, które miały przygotować uczniów. 

Niestety Cedrik został zabity na rozkaz Lorda Voldemorta po zostaniu przeniesionym razem z Potterem do Little Hangleton za pomocą Pucharu Turnieju Trójmagicznego. Uczniowie przerazili się śmiercią Cedrik, jednak tę wiadomość najsmutniej przyjęli uczniowie Hufflepuffu, do których należała Susan. Brała udział w pogrzebie Cedrika.

Piąty rokEdytuj

I nikt ci nie pomógł, jak tego lata pozbyłeś się dementorów.
— Susan Bones[źródło]

W 1995 roku Hogwart był pod czujnym okiem Ministerstwa Magii i wysłanej przez nie nowej nauczycielki OPCM, Dolores Umbridge. Dolores pracowała z ciotką Susan w Ministerstwie i obie były na rozprawie Pottera. Umbridge na lekcjach nie uczyła zaklęć w praktyce, co doprowadziło do buntu przeciwko niej.

Rozmyślając, jak nauczyć się zaklęć w praktyce, Hermiona Granger wpadła na pomysł założenia stowarzyszenia, które uczyłoby prawdziwej OPCM. Nauczycielem stowarzyszenia został Harry Potter. Razem z ustaleniem tej decyzji postanowiono, że grupa będzie się nazywać Gwardia Dumbledore'a. Susan bez wahania stała się jej członkiem. Podczas pierwszego spotkania, pytała się Harry'ego czy to prawda, że umie wyczarować cielesnego patronusa. Na jednym ze spotkań GD Potter nauczał, jak go wyczarować, jednak nie wiadomo czy Bones podołała temu zadaniu i jaką formę przybrał jej patronus.

W późniejszym czasie, śmierciożerca, który uciekł z Azkabanu zamordował wuja Susan. Po ucieczce śmierciożerców z więzienia, Susan powiedziała Harry'emu, że rozumie jak się czuł, widząc jak osoba, która zabiła jego rodziców, jest na wolności. Podczas tego roku Bones była zasypywana pytaniami o jej rodzinę. Na tym roku zdawała również SUMy i był to dla niej wielki stres, jak dla każdego z uczniów. Prawdopodobnie dostała z nich dobre oceny.

Szósty rokEdytuj

W wakacje przed rozpoczęciem jej szóstego roku, Lord Voldemort zamordował jej jednego z ostatnich żyjących krewnych. Była nim Amelia Bones. Jej śmierć wzbudziła w Susan niepokój i pewne obawy. Wiedziała też, że to tylko kwestia czasu, nim zabiją ostatnich członków jej rodziny. Podczas tego roku Bones uczyła się również teleportacji. Na tej lekcji straciła nogę, którą potem pielęgniarka przymocowała.

Podczas ataku śmierciożerców na Hogwart, GD zostało wezwane do pomocy, jednak Susan nie zachowała fałszywego galeona i w ten sposób nie dowiedziała się o wezwaniu. Nie wiadomo czy była na pogrzebie Albusa Dumbledore'a.

Siódmy rokEdytuj

W 1998 Hogwart był pod ścisłą kontrolą Lorda Voldemorta i jego zwolenników. W tym czasie dyrektorem Hogwartu był Severus Snape. Susan była przerażona, ponieważ jej rodzina znajdowała się na wysokiej pozycji na liście Voldemorta do wyeliminowania. Bones wróciła do odnowionej Gwardii Dumbledore'a, tym razem w proteście przeciwko Severusowi.

Susan walczyła w bitwie razem z GD i nauczycielami. Nie wiadomo, czy ją przeżyła.

WyglądEdytuj

Susan ma długie, rude włosy, które splata w warkocz oraz ciemne oczy. Była podobnego wzrostu, co Hermiona Granger.

RelacjeEdytuj

RodzinaEdytuj

Nie wiele wiadomo o relacjach Susan z jej rodziną, lecz prawdopodobnie były one dobre. Należała ona do rodziny wielkich czarodziejów. Jej rodzina wspierała Zakon Feniksa podczas Pierwszej Wojny Czarodziejów. Podczas niej zginęło wiele jej krewnych.

Gwardia Dumbledore'aEdytuj

Gwardia Dumbledore'a to grupa założona przez Harry'ego Pottera, Rona Weasleya i Hermionę Granger. 

640px-338689.jpg

Susan miała dobre relacje z wszystkimi uczniami należącymi do Gwardii.
Dołączyła do niej razem z Hanną Abbott, Ernim Macmillanem, Justinem Finch-Fletchleyem i Zachariaszem Smithem. Walczyła razem z nimi (oprócz Zachariasza) w Bitwie o Hogwart.

Była również dobrą przyjaciółką Seamusa Finnigana, z którym siedziała w łodzi na pierwszym roku. 

EtymologiaEdytuj

Susan to angielska odmiana imienia Zuzanna. W języku hebrajskim (Śuśan) imię to oznacza lilię bądź kwiat lotosu. Uważa się, że to najstarsze imię, które jest wciąż używane.

Bones oznacza kości, co może mięć związek z liczną śmiercią jej krewnych.

Za kulisamiEdytuj

  • Susan w pierwszych dwóch filmach zagrała Eleanor Columbus (córka Chrisa Columbusa), a w siódmej części zagrała ją Emma Jayne – Corboz.
  • Susan nosi włosy w długim warkoczu, jednak w filmach i grach ma je rozpuszczone.
  • W HP5 jedną kwestię Susan wypowiada Luna Lovegood.
  • W książce przydzielanie do domów było w porządku alfabetycznym, jednak w filmie nie, przez to Susan nie była wyczytana jako druga.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki