FANDOM

Sturgis Podmore (ur. 1956 albo 1957 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi; członek Zakonu Feniksa, walczący podczas I i II wojny czarodziejów.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Sturgis Podmore urodził się w 1956 lub 1957 roku. Po zakończeniu nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie wstąpił do Zakonu Feniksa. Brał czynny udział w Pierwszej Wojnie Czarodziejów.

Druga wojna czarodziejówEdytuj

Sirius-and-member.png

Sturgis i Syriusz Black

Sturgis Podmore w 1995 roku na nowo wstąpił Zakonu Feniksa, który został reaktywowany przez Albusa Dumbledore'a. Mieszkał w tym czasie w miejscowości Clapham przy Laburnum Gardens 2. Sturgis był członkiem Straży Przedniej, która miała na celu bezpieczne przetransportowanie Harry'ego z Privet Drive 4 do Grimmauld Place 12. Kiedy Sturgis spotkał Harry'ego mrugnął do niego, później razem z Kingsleyem Shackleboltem badał kuchenkę mikrofalową Dursleyów.

W dniu rozprawy dyscyplinarnej Harry'ego, Sturgis stał na straży przed Departamentem Tajemnic, strzegąc przepowiedni. 31 sierpnia Sturgis działając pod wpływem zaklęcia Imperius rzuconego przez Lucjusza Malfoya, sam dokonał próby włamania się do departamentu. Zamach się jednak nie udał – Sturgis został złapany przez Eryka Muncha. Wizengamot nie znał wszystkich faktów, więc skazał Sturgisa na sześć miesięcy pobytu w Azkabanie.

Alastor Moody był zirytowany, kiedy Sturgis nie wrócił ze swoją peleryną niewidką i nie pomógł w bezpiecznym transporcie Harry'ego na stację King's Cross. Nie wiedział bowiem, że Podmore został aresztowany.

Po tym, jak Sturgis wyszedł z więzienia, wrócił do Zakonu i prawdopodobnie brał udział w bitwie o Hogwart, którą nie wiadomo, czy przeżył.

WyglądEdytuj

Sturgis Podmore został opisany jako mężczyzna z kwadratową szczęką i grubymi włosami w kolorze słomy.

Występowanie Edytuj

Założyciel Albus Dumbledore
Oryginalny skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyAlicja LongbottomArabella FiggBenio FenwickCaradoc DearbornDedalus DiggleDorcas MeadowesEdgar BonesElphias DogeEmmelina VanceFabian PrewettFrank LongbottomGideon PrewettHestia Jones James PotterLily Potter • • Marlena McKinnonMinerwa McGonagallMundungus FletcherPeter PettigrewRemus LupinRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore
Reaktywowany skład Aberforth DumbledoreAlastor MoodyArabella FiggArtur WeasleyBill WeasleyCharles WeasleyDedalus DiggleElphias DogeEmmelina VanceFleur DelacourFred WeasleyGeorge WeasleyHarry PotterHermiona GrangerHestia JonesKingsley ShackleboltMinerwa McGonagallMolly WeasleyMundungus FletcherNimfadora TonksRemus LupinRon WeasleyRubeus HagridSeverus SnapeSyriusz Black IIISturgis Podmore

Więcej z Fandomu

Losowa wiki