FANDOM

Strzały z Appleby (ang. Appleby Arrows) — brytyjska drużyna quidditcha z północnej Anglii. Powstała w 1612 roku. Jej członkowie noszą jasnoniebieskie szaty z wyszytą na nich srebrną strzałą. Kibice Strzał są zgodni co do tego, że największym sukcesem drużyny było pokonanie w 1932 roku Sępów z Vracy, ówczesnych mistrzów Europy. Mecz trwał szesnaście dni w fatalnych warunkach − w deszczu i gęstej mgle. Dawny zwyczaj kibiców Strzał, polegający na wypuszczaniu z różdżek w powietrze strzał za każdym razem, gdy ich ścigający zdobyli gola, został zakazany przez Departament Magicznych Gier i Sportów w 1894 roku, kiedy jedna z owych strzał przebiła nos sędziego Nugenta Pottsa. Istnieje tradycyjna ostra rywalizacja między Strzałami a Osami z Wimbourne.

Historia Edytuj

1612 r. Edytuj

Klub został założony.

1894 r. Edytuj

Dawny zwyczaj Strzał został zakazany.

1932 r. Edytuj

Strzały pokonały Sępy z Vracy.

1998 r. Edytuj

Latem Strzały pokonały Armaty z Chudley. W zwycięstwie pomogła im bardzo słaba gra szukającego Armat, Galvina Gudgeona.

1999 r. Edytuj

Chluba Portree zostaje pokonana przez Strzały. W trakcie meczu dwoje szukających zderzyło się ze sobą podczas walki o Złoty znicz.

Strzały zajęły siódme miejsce w Brytyjsko–irlandzkiej Lidze Quidditcha, która odbyła się w październiku.

WystępowanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki