FANDOM

Stewart Ackerley (ur. między 1982 a 1983 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Ravenclawu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Stewart Ackerley urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, około 1983 roku. Razem z rodziną mieszkał na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Rok szkolny 1994/1995 Edytuj

Pierwszego września razem innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej. Podczas Ceremonii Przydziału był bardzo nerwowy oraz drżały mu ręce. Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić chłopca do Ravenclawu.

Rok szkolny 1995/1996 Edytuj

Podobnie jak inni uczniowie nie był przekonany w odrodzenie Voldemorta. Wierzył we wszystkie informacje podawane przez Proroka Codziennego, które krytykowały Harry'ego Pottera i Albusa Dumbledore'a.

Rok szkolny 1996/1997 Edytuj

W wrześniu pojechał do Hogwartu, aby rozpocząć kolejny rok nauki. Podobnie jak reszta uczniów, nie wierzył już w brednie pisane przez Proroka Codziennego.

Był świadkiem śmierci dyrektora Albusa Dumbledore'a i prawdopodobnie razem z rodziną uczestniczył w jego pogrzebie.

Rok szkolny 1997/1998 Edytuj

Lord Voldemort oraz śmierciożercy przejęli Ministerstwo Magii, a w Hogwarcie zapanował terror wywołany przez Carrow'ów i nowego dyrektora, Severusa Snape'a. Podczas powrotu Harry'ego do Hogwartu, Stewart, podobnie jak inni nie wydał dyrekcji Harry'ego Pottera. 

Podczas Bitwy o Hogwart prawdopodobnie został ewakuowany razem z innymi, młodszymi uczniami.

Późniejsze życie Edytuj

W 2001 roku ukończył naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i prawdopodobnie prowadził spokojne magiczne życie w tajemnicy przed mugolami.

Etymologia Edytuj

  • Imię Stewart pochodzi od słowa zarządca. Składa się z dwóch staroangielskich słów: stig (pl. dom) i weard (pl. osłona). Imię powstało w XIX-wiecznej Szkocji na cześć roku królewskiego Stuartów, z którego wywodzili się władcy panujący między XIV - XVIII wiekiem[2].
  • Nazwisko Ackerley pochodzi z połączenia słów: aker (pl. podział gruntów) i ley (pl. pole)[3].

Występowanie Edytuj

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki