Fandom

Harry Potter Wiki

Stewart Ackerley

6969stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Stewart Ackerley (ur. między 1982 a 1983 r.) — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym został przydzielony do Ravenclawu.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Stewart Ackerley urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, około 1983 roku. Razem z rodziną mieszkał na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list z Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej.

Nauka w HogwarcieEdytuj

Rok szkolny 1994/1995Edytuj

Pierwszego września razem innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9 i 3/4. Brał udział w uczcie powitalnej. Podczas Ceremonii Przydziału był bardzo nerwowy oraz drżały mu ręce. Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić chłopca do Ravenclawu.

Rok szkolny 1995/1996Edytuj

Podobnie jak inni uczniowie nie był przekonany w odrodzenie Voldemorta. Wierzył we wszystkie informacje podawane przez Proroka Codziennego, które krytykowały Harry'ego Pottera i Albusa Dumbledore'a

Rok szkolny 1996/1997Edytuj

W wrześniu pojechał do Hogwartu, aby rozpocząć kolejny rok nauki. Podobnie jak reszta uczniów nie wierzył już w brednie pisane przez Proroka Codziennego.

Był świadkiem śmierci dyrektora Albusa Dumbledore'a i prawdopodobnie razem z rodziną uczestniczył w jego pogrzebie

Rok szkolny 1997/1998Edytuj

Lord Voldemort oraz śmierciożercy przejęli Ministerstwo Magii, a w Hogwarcie zapanował terror wywołany przez Carrow'ów i nowego dyrektora Severusa Snape'a. Podczas powrotu Harry'ego do Hogwartu Stewart, podobnie jak inni nie wydał dyrekcji Harry'ego Pottera. 

Podczas Bitwy o Hogwart prawdopodobnie został ewakuowany razem z innymi, młodszymi uczniami.

Późniejsze życieEdytuj

W 2001 roku ukończył naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i prawdopodobnie prowadził spokojne magiczne życie w tajemnicy przed mugolami.

Etymologia Edytuj

  • Imię Stewart pochodzi od słowa zarządca. Składa się z dwóch staroangielskich słów: stig (pol. dom) i weard (pol. osłona). Imię powstało w XIX - wiecznej Szkocji na cześć roku królewskiego Stuartów, z którego wywodzili się władcy panujący między XIV - XVIII wiekiem[2].
  • Nazwisko Ackerley pochodzi z połączenia słów: aker (pol. podział gruntów) i ley (pol. pole)[3].

WystępowanieEdytuj

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki